lataaminen ei onnistunut armeijaa käyvältä varusmieheltä

Anonyymi

25

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Latauksen pitäisi toimia muillakin merkeillä kuten Teslalla Superchargerilla. Ei tarvitse säätää maksukorttien, käteisen, tägien tai appsien kanssa, riittää että tökkää auton laturiin kiinni.

      • Anonyymi

        Jaa kuka ne maksaa


      • Anonyymi

        Kallista 0.37 ekeä kwh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa kuka ne maksaa

        Auton käyttäjä maksaa tietenkin. Mutta kun sopimus on kerran tehty, ei tarvitse muuta kuin ladata tarpeen mukaan. Ei tarvitse pelleillä luottokorttien kanssa, tai minkään muunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kallista 0.37 ekeä kwh

        Sadalle kilsalle tulee siis hintaa 5-7 euroa eli edelleen selkeästi vähemmän kuin millään polttiksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa kuka ne maksaa

        Eiköhän se ole auton omistaja.


    • Anonyymi

      Voi olla tulevaisuudessa tyhjätaskuilla ja voroilla ongelmia....

    • Anonyymi

      Aivan samalla tavalla OP:n pankkikortilla tai Visalla tehdään katevaraus bensaa ostaessa. 20 euroa on minimi. Bensa olisi jäänyt saamatta samalla tavalla jos tilillä on rahaa alle kymppi.

    • Anonyymi

      Tässä tulee vielö ongelmia varattomille ja vanhuksille... Jokin latauskorttisysteemi pitäisi kehittää....ei varmaan vaikeaa..

      • Anonyymi

        Tesla käyttää jo automaattista tunnstauumista ja maksamista ja VW alkaa käyttämään samaa systeemiä kuukauden-parin sisään.

        Eli mitään kortteja tai Appejä ei tarvita vaan laturi tunnistaa automaattisesti sen mikä auto on ladattavana ja veloittaa sen mukaan. Tämä toimii kaikilla niillä latausasemilla joiden kanssa autonvalmistajalla on sopimus. Suomessa ainakin K-lataus, en tiedä mitä muita firmoja VW:n ringissä on mukana.

        Piuha vaan kiinni ja kaikki pelaa. Helpompaa kuin tankkaus.

        Tietenkin on mahdollisuus käyttää manuaalista veloitusta jos on tarve. Esim jos on lainannut autonsa jollekulle ja tämä lainakuski haluaa maksaa itse omat latauksensa eikä käyttää automaattiveloitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tesla käyttää jo automaattista tunnstauumista ja maksamista ja VW alkaa käyttämään samaa systeemiä kuukauden-parin sisään.

        Eli mitään kortteja tai Appejä ei tarvita vaan laturi tunnistaa automaattisesti sen mikä auto on ladattavana ja veloittaa sen mukaan. Tämä toimii kaikilla niillä latausasemilla joiden kanssa autonvalmistajalla on sopimus. Suomessa ainakin K-lataus, en tiedä mitä muita firmoja VW:n ringissä on mukana.

        Piuha vaan kiinni ja kaikki pelaa. Helpompaa kuin tankkaus.

        Tietenkin on mahdollisuus käyttää manuaalista veloitusta jos on tarve. Esim jos on lainannut autonsa jollekulle ja tämä lainakuski haluaa maksaa itse omat latauksensa eikä käyttää automaattiveloitusta.

        https://www.tesla.com/fi_FI/supercharger
        latauksen hinta.. 1500km 100€ sähköllä ja bensalla 136€..
        vakuutukset ovat kalliimmat sähköautolla ja rrenkaita kuluu enepi..huollot ovat kalliimmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.tesla.com/fi_FI/supercharger
        latauksen hinta.. 1500km 100€ sähköllä ja bensalla 136€..
        vakuutukset ovat kalliimmat sähköautolla ja rrenkaita kuluu enepi..huollot ovat kalliimmat.

        Eipä paljon väliä, kun 95% ajoista menee kotilatauksella tai määränpäälatauksella.

        Kotona maksaa sähkö vero siirto n. 10c/kWh.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eipä paljon väliä, kun 95% ajoista menee kotilatauksella tai määränpäälatauksella.

        Kotona maksaa sähkö vero siirto n. 10c/kWh.

        "Eipä paljon väliä, kun 95% ajoista menee kotilatauksella tai määränpäälatauksella."
        Paljonko matkoista (km) mene kotilatauksella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.tesla.com/fi_FI/supercharger
        latauksen hinta.. 1500km 100€ sähköllä ja bensalla 136€..
        vakuutukset ovat kalliimmat sähköautolla ja rrenkaita kuluu enepi..huollot ovat kalliimmat.

        Model 3:n osalta 1500km sähköllä 87 eur ja laskurin mukaan bensalla 120 eur.

        Mutta, tuossa bensan hintana on käytetty 1,25 €/l mikä on epärealistinen hintaoletus. 1,80 €/l hinnalla tekee 182 eur, eli lataus maksaa alle puolet bensan hinnasta.

        Teslaa ei myöskään ole pakko käyttää missään määräaikaishuolloissa eli aika vaikea ymmärtää väitettä että huollot olisivat kalliimpia. Nyt kiinnostaakin tietää millä polttomoottoriautolla voi ajaa esim. 100 tkm ilman huoltokäyntejä?


      • Anonyymi

        Ja taas Tero yrittää kehittää ongelmia, hauska poika. Onhan se ihan eri kuin tankkaus automaatista, hihii! Sähköauto on helppo ladata kotona, sen kun tökkää töpselin paikoilleen, onnistunee vaareiltakin ja sitten vaan kiertämään pyhää kolmiota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.tesla.com/fi_FI/supercharger
        latauksen hinta.. 1500km 100€ sähköllä ja bensalla 136€..
        vakuutukset ovat kalliimmat sähköautolla ja rrenkaita kuluu enepi..huollot ovat kalliimmat.

        Sähköauton huolto on kovin halpaa, kahden vuoden välein 200 euroa. Tuo rengaskulu ei koske kaikkia sähköautoja kun paino on samaa luokkaa kuin polttiksella ja se on jalasta kiinni kuinka käyttää suurta vääntö ja tehoa.


      • Anonyymi
        kaha53 kirjoitti:

        "Eipä paljon väliä, kun 95% ajoista menee kotilatauksella tai määränpäälatauksella."
        Paljonko matkoista (km) mene kotilatauksella?

        Riippuu tietysti ihan autosta ja ajoista kuinka suuri osa matkoista menee kotilatauksella. Mutta laitetaan nyt omasta, 45 kWh akulla varustetusta autosta dataa lokakuun alusta alkaen:

        Ajokilometrit yhteensä 6162 km (tällä vauhdilla näyttäisi tulevan noin 20 tkm vuodessa)
        Kotona ladattu 1.460 kWh eli noin 146 €, oletettu lataushäviö 10% laskettu mukaan
        Pikalatureissa ladattu 28,6 kWh eli 6,86 €

        Ajoprofiili on joka arkipäivä moottoritien hinkkausta, plus melko paljon ihan lyhyitäkin ajoja kylmästä lähtien (talli on muussa käytössä). Ja nämähän ovat siis talvikauden lukuja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu tietysti ihan autosta ja ajoista kuinka suuri osa matkoista menee kotilatauksella. Mutta laitetaan nyt omasta, 45 kWh akulla varustetusta autosta dataa lokakuun alusta alkaen:

        Ajokilometrit yhteensä 6162 km (tällä vauhdilla näyttäisi tulevan noin 20 tkm vuodessa)
        Kotona ladattu 1.460 kWh eli noin 146 €, oletettu lataushäviö 10% laskettu mukaan
        Pikalatureissa ladattu 28,6 kWh eli 6,86 €

        Ajoprofiili on joka arkipäivä moottoritien hinkkausta, plus melko paljon ihan lyhyitäkin ajoja kylmästä lähtien (talli on muussa käytössä). Ja nämähän ovat siis talvikauden lukuja.

        Tarkoitin sitä, että montako kilometriä olet ajanut pelkästään kotilaturilla ja montako siten, että olet joutunut lataamaan matkalla.
        Jos ajat 20 000km/vuosi, siitä 95 % on yli 19 000km, joten olisit tehnyt vain yhden pidemmän matkan vuodessa.
        Itsellä plugari ja ajoista (kpl) 90% sähköllä, mutta kilometreistä paljon vähemmän kuin 90% sähköllä, koska teen vuodessa monta yli plugarini sähkörangen mittaista matkaa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olisikohan aihetta nostaa varusmiesten päivärahaa lähemmäs Kelan minimiä, ettei tarvitse palvella omalla kustannuksellaan Suomea.
      Minä olin puoli vuotta töissä keräämässä puskuria ennen harmaisiin astumista 70-luvulla. Päivärahalla ei paljoa juhlita, ei riittänyt edes munkkikahveihin sotkussa.

      • Anonyymi

        Ennen päiväraha seurasi tupakkiaskin hintaa.
        Nyt päiväraha on 5,20€? ja tupakkiaski maksaa 9€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennen päiväraha seurasi tupakkiaskin hintaa.
        Nyt päiväraha on 5,20€? ja tupakkiaski maksaa 9€

        Taitaa olla setämiehellä ikää aika paljon kun tuollaisia muistelee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla setämiehellä ikää aika paljon kun tuollaisia muistelee?

        Taitaa olla tätimies humalassa?


    • Anonyymi

      Miten uutinen on parempi, kun siinä mainitaan varusmies?

      Olisiko vaan pitänyt uutisoida, että ihan pers'aukiset ei voi ladata sähköautoa.

    • Anonyymi

      Nyt TM voisi testata, että onnistuuko armeijaa käymättömältä varusmieheltä lataus paremmin kuin armeijaa käyvältä.

      Vai onko lopputulos, että ilman rahaa ei voi ostaa juuri mitään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

      Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5690
    2. Harmi että

      Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      22
      2487
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

      Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      271
      1849
    4. Ajattele miten

      Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1727
    5. Tekisitkö jotain toisin

      Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      94
      1556
    6. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1518
    7. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      38
      1336
    8. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1311
    9. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

      Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      348
      1277
    Aihe