Jouduin lopettamaan yritykseni tilausten loputtua. Olet tehnyt ilmoitukset verottajalle työllistämisen ja ALV:n lopetuksesta. Oy on pöytälaatikossa nukkumassa. Kaikki nukkuu.
Nyt PRH haluaa minulta tilinpäätöksen enkä ainakaan ala omalla rahallani mitään kirjanpitäjää hommaamaan jotta saisin tehtyä tilinpäätöksen kaikkine liitteineen.
Mielestäni kohtuuton vaatimus työttömältä ex yrittäjältä vaatia tonnin dokumentteja joita vain ja ainoastaan PRH tarvitsee.
Tuleeko seuraamuksia jos jättää lähettämättä? Voiko lähettää ihan itse tehdyn dokumentin jossa kertoo, että ostot ja myynnit 0€?
PRH:n vaatima tilinpäätös nukkuvalta yritykseltä
5
204
Vastaukset
Mihin tuota tarvitaan?
- Anonyymi
Anna niiden kysellä. Oletan että sinulla oli kirjp toiminnan aikana ja kirjanpitäjä teki firman lopetuksen oikeaoppisesti.
- Anonyymi
Tulee 3000 uhkasakko hallitukselle, jos ei toimita tilinpäätöstä.
Ota kopio viimeisestä tilinpäätöksestä (vain tase) ja muuta vuosiluvut, sitten täytät oheisen lomakkeen josta rastit kohdan, ei toimintaa.
Muista laittaa nimi, y-tunnus ja tilikausi.
https://www.prh.fi/fi/tilinpaatokset/toimimattomien_yritysten_tilinpaatos.html
https://www.prh.fi/stc/forms/tilinpaatosilmoitus_kaupparekisteriin.pdf
Tilinpäätöksen vahvistus päivä: vaikka sama päivä kun täytät lomaketta - Anonyymi
> Oy on pöytälaatikossa nukkumassa. Kaikki nukkuu.
Mikäli varmaksi päätettynä ja lopullisena tarkoituksena on, että se nukkuu siellä piirongion laatikossa ikuista untansa, niin ei noi PRH:n pyynnöt sikäli kauhean vaarallisia ole.
Se mitä firmallesi tapahtuu, kun ei niitä tilinpäätöspapereita lähetetä on tämä.
https://www.prh.fi/fi/asiakastiedotteet/2022/P_24940.html
Siinä mielessä olisin huolestuneempi siitä, jos Verottaja alkaisi vaatia joitakin lisäselvityksiä sinulta. Mutta jos ne ovat täysin hiljaa sillä puolella, niin ei ole oikeastaan mitään hätää olemassa.- - Anonyymi
Toimintaa saa kun Bile-Sannan miehen työnantaja runoilee "kehittämisuunnitelman"
Sata tonnia pamahtaa tilille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496345Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6432641Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821133
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.831114Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601078Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2991076- 841055
- 66951
- 228854