Aineita ja kertakäyttöhaalareita n. 70 eurolla.
Alustan muoviosien ja lokarien poistaminen ja niiden pesu.
Alustan painepesu.
Kuivausta 1 - 2 vrk.
Irtoruosteen poisto.
Dinitrol ML-kerros sinne missä maalipinta ei ole kunnossa tai on pintaruostetta ja saumoihin.
Kuivausta muutama tunti.
Dinitrol Metallic tms. alustamassa päälle.
Kuivausta 1 vrk.
Muoviosien kiinnitys.
Työtähän tuossa on, mutta siksi siinä juuri säästääkin.
Vaihdettaessa autoa, ruostesuojaus helpottaa myyntiä, koska ruosteeton auto kelpaa paremmin kuin ruosteinen.
Auto kannattaa ruostesuojata ITSE. Suomessa ruostesuojauspalveluiden hinnat on ihan metsässä.
19
1319
Vastaukset
- Anonyymi
Ruostesuojauksen tekeminen pienenkin ruosteen tai paskan päälle on turhaa, jopa pahentaa tilannetta. Entä kotelot ja saumat ym.?
Enää tarvitaan halli 2-3 päiväksi ja tietoa miten ja mistä mikin muoviosa jne. irtoaa ilman klipsit ja muut hajoaa.
Tuolla ei oikeasti saa mitään suurempaa suojaa aikaan, lähinnä harrastelua, eikä voi verrat ammattilaisen tekemään täydellistä ruostesuojusta. - Anonyymi
Miksi ihmeessä tekisin noin, saati maksaisin siitä?
Minua ei kiinnosta mitä autolle tapahtuu, kun jätän sen n. kolmen vuoden ikäisenä autoliikkeen pihaan.
Vaihtohinta ei muutu, oli siellä pohjassa tehtaan aineet, Dinitrollia tai vaikka teräketjuöljyä.- Anonyymi
Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta.
"Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta."
14 vuotta ja yli 300 000 km ajettu, ei tullut ruoste näkyviin.
Vain uutena yhden kerran nopeasti vahasin, enkä tosiaan koskaan sen jälkeen.
Kun myin, suoraan tietysti, pyyhkeilin tärpättirätillä kerran viikossa. Parin vuoden ajon jälkeen siis ostaja vielä kehui , on pelannut kuin uutena ostettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Toyotassa ei ole mitään tehtaan suojausta."
14 vuotta ja yli 300 000 km ajettu, ei tullut ruoste näkyviin.
Vain uutena yhden kerran nopeasti vahasin, enkä tosiaan koskaan sen jälkeen.
Kun myin, suoraan tietysti, pyyhkeilin tärpättirätillä kerran viikossa. Parin vuoden ajon jälkeen siis ostaja vielä kehui , on pelannut kuin uutena ostettu.Tuossapa oli taas törkeä valhe!
- Anonyymi
Mitäs estetään tököttien pääseminen maastoon, kun kotitarveasentajat pellon reunalla peseskelevät liuottimilla ja ruiskivat kemikaaleja auton pohjaan?
- Anonyymi
Kyllä kannattaa ja menestystä työhön...
- Anonyymi
Jotenkin mutu tuntuma, että kylmä talli tai katos hidastaisi merkittävästi auton
ruostumista mutta helmat silti lahosi. - Anonyymi
Kun vein 10-vuotiasta Sitikkaa vaihtoon, ei kukaan kysynyt mitään ruostesuojauksesta eikä tutkinut pohjaa. Eihän siinä ollut ruostetta missään. Japsia minulla ei ole ollut noin 20 vuoteen. Niissä tekniikka kesti paremmin kuin kori, muttei se paljon lohduttanut, kun kori lahosi nopeasti. Sitikan tekniikka kesti vähintään yhtä hyvin juin japsien, mutta kori ei ruostunut.
- Anonyymi
Minulla on vuoden 2000 Toyota. Ruostesuojattu Suomessa ja kerran tehty jälkikäsittely.
Ajan ehkä vielä tämän vuosikymmenen kun on halpaa ajoa.
- Anonyymi
Toisen auton ruostesuojasin 7 v sitten ja sen pohja ja alusta on tosiaan kuin uusi vrt ruostesuojaamaton, vaikka ruostesuojatulla on ajettu enemmän.
- Anonyymi
Tietysti se oli parempi kuin uusi tehtaalta tullut, olithan sinä tehnyt maailman parhaan ja taatusti ammattitason suojauksen.
- Anonyymi
Samaten kannattaa tehdä nämä hommat itse:
-pyöränlaakerien vaihtaminen
-pakoputken vaihtaminen
-jarrujen korjaus
-alustan nivelien vaihtaminen
-jousien ja iskunvaimentimien vaihtaminen
-öljynvaihto
-nokkahihnan vaihtaminen
-kytkimen vaihto
Ihan samalla periaatteella: Työtähän noissa on, mutta siksi siinä juuri säästääkin.- Anonyymi
Mulla on ainakin muutakin tekemistä ja käyn töissä ja annan siksi työtä korjaamolle. No toisaalta ajan niin uusilla autoilla ettei noita tarvitse tehdä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on ainakin muutakin tekemistä ja käyn töissä ja annan siksi työtä korjaamolle. No toisaalta ajan niin uusilla autoilla ettei noita tarvitse tehdä.
Vaihdat alle 30tkm välein?
Joillakin sitä on paalua pistää turhuuksiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaihdat alle 30tkm välein?
Joillakin sitä on paalua pistää turhuuksiin.On skoda 2015/1, kertaakaan ei huollossa, ei yhtää leimaa digihuoltovihossa. Ite imetty öljyt ja vaihdettu suodattimet, ajettu 78 000 km. juuri oli toisen tai kolmannen kerran katsastuksessa, leima tuli heti, vaikka edelleen huoltovalo paloi. Jakohihnan aion vaihdattaa kun 100 000 km tulee, on 240 000 km väli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On skoda 2015/1, kertaakaan ei huollossa, ei yhtää leimaa digihuoltovihossa. Ite imetty öljyt ja vaihdettu suodattimet, ajettu 78 000 km. juuri oli toisen tai kolmannen kerran katsastuksessa, leima tuli heti, vaikka edelleen huoltovalo paloi. Jakohihnan aion vaihdattaa kun 100 000 km tulee, on 240 000 km väli.
Teen kaiken itse. EN ole koskaan maksanut ulkopuolisella mitään. Kasvatan myös ruuan itse, siis viljat, kanat, possut, salaatit, kaiken. Olen hieno ihminen. Rakensin itse talon, omista puista jotak sahasin ja omista kivistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teen kaiken itse. EN ole koskaan maksanut ulkopuolisella mitään. Kasvatan myös ruuan itse, siis viljat, kanat, possut, salaatit, kaiken. Olen hieno ihminen. Rakensin itse talon, omista puista jotak sahasin ja omista kivistä.
Hyvä että ei tarvinnut ostaa kiukaaseen kiviä.
- Anonyymi
Ruostesuojauksen tärkein kohde on kotelot sisäpuolelta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980