Gambinaa mihin?

Olio

Mihinkäs drinkkiin tuota Gambinaa voisi käyttää ja olisiko jotain "reseptejä"?

13

23966

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Opastaja
      • Alcuperäinen

Tiedänhän minä sen, enkä viemäriin sitä kaada??
        Mutta voisiko sitä myös sekoittaa johonkin?

• Opastaja
        Alcuperäinen kirjoitti:

Tiedänhän minä sen, enkä viemäriin sitä kaada??
        Mutta voisiko sitä myös sekoittaa johonkin?

Jos vaivauduit lukemaan valmistajan kuvauksen aikaansaannoksestaan, niin siellä sanottiin mm. seuraavaa:
        "Voidaan käyttää myös pidennettynä esim. Vichyllä, tonicilla tai appelsiinimehulla."

Punainen vermutti ja gini ovat tunnetun Negroni-nimisen cocktailin ainesosia. Se kolmas on Campari. Kukapa kieltää kokeilemasta "talous-Negronia", jossa on 2/3 Gambinaa ja 1/3 Championia tai Carilloa?

Älä sitten minua syytä jos ei jostain syystä maistukaan.

• alcuperäinen
        Opastaja kirjoitti:

Jos vaivauduit lukemaan valmistajan kuvauksen aikaansaannoksestaan, niin siellä sanottiin mm. seuraavaa:
        "Voidaan käyttää myös pidennettynä esim. Vichyllä, tonicilla tai appelsiinimehulla."

Punainen vermutti ja gini ovat tunnetun Negroni-nimisen cocktailin ainesosia. Se kolmas on Campari. Kukapa kieltää kokeilemasta "talous-Negronia", jossa on 2/3 Gambinaa ja 1/3 Championia tai Carilloa?

Älä sitten minua syytä jos ei jostain syystä maistukaan.

Kyselen, että jos joku mahdollisesti tietäisi enemmän asiasta kuin itse tiedän (ja mitä jo edellä kerroit). :) Lisää tietoa!
        Mutta eipä mitä, kiitos oikeasti myös vaivannäöstäsi.

• SupG18

Laita 4cl Gambinaa lasiin ja 8cl jotain ruskeaa tai mustaa limpparia joukkoon, esim pommac, eipähän maistu gambina enää kovin terävästi, ehkä hieman.

• Jaloviinakuningas

Eristäjän erikoinen:
      2cl Gambinaa
      2cl Piimää
      Drinkki on kuulemma aikoinaan bongattu jostain Jyväskyläläisestä baarista
      Näyttää ja tuoksuu aivan eristysmassalta, maku hieman parempi. Ei aamulla yrjötä kun juo tätä pullollisen edestä lisätärpätit päälle :)
      Pön äpötiit!

• iso_Gee

Gambina on Alkon vuonna 1932 alun perin nimellä Viinake lanseeraama maustettu alkoholijuomasekoitus, joka on sekoitettu punaisesta vermutista ja ginistä sekä maustettu mm. appelsiininkuorella. Väriltään Gambina on punaista. Alko suosittelee tuotetta aperitiiviksi tai pitkien juomien osaksi esim. tonicin tai appelsiinimehun kera. Korkean teho-hintasuhteen takia siitä tuli kuitenkin jo pian humaltumistarkoituksiin taskulämpimänä nautittu tuote. Juomasta käytetään usein nimitystä gee tai iso-gee.
        Jälkkäriin
        http://pikanttilisa.blogspot.fi/2015/06/ministerin-kevat-gambina-hyytelo-jaiset.html

• Gambinus
        iso_Gee kirjoitti:

Gambina on Alkon vuonna 1932 alun perin nimellä Viinake lanseeraama maustettu alkoholijuomasekoitus, joka on sekoitettu punaisesta vermutista ja ginistä sekä maustettu mm. appelsiininkuorella. Väriltään Gambina on punaista. Alko suosittelee tuotetta aperitiiviksi tai pitkien juomien osaksi esim. tonicin tai appelsiinimehun kera. Korkean teho-hintasuhteen takia siitä tuli kuitenkin jo pian humaltumistarkoituksiin taskulämpimänä nautittu tuote. Juomasta käytetään usein nimitystä gee tai iso-gee.
        Jälkkäriin
        http://pikanttilisa.blogspot.fi/2015/06/ministerin-kevat-gambina-hyytelo-jaiset.html

Viinake nimityksen oli tarkoitus korvata vieraskielinen coktail- ilmaisu, jäi jostain syystä myöhemmin käyttämättä. Tämä ei siis viitannut pelkästään Gambinaan.

• speguttaja

spegut sekaan

• Anonyymi

mitä ne on

• Anonyymi

Billie Holiday kertoi muusikoiden lempijuoman olevan siihen aikaan " Laholatva "
      Giniä ja Vermuttia....siis toisinsanoen suomalaista Gambinaa...

• Anonyymi

Gambina menee kurkusta alas helpommin kokkiksen kanssa, suosittelen!

Terveisin Gambinan Ystävä

• Anonyymi

Booli: Lidlin 1,5 appelsiinimehu ja 2dl inkiväärisottia, 2 x Gambiina ja 1l leijona, kaikki samaan ämpäriin ja ryypitään pois. Ehkä jäitä sekaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6925
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3908
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2092
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      39
      1980
    Aihe