Sierra '89 2.0 - tuulilasin hinta

Farmari-Focuisti

Minkätehoinen moottori on vuoden 89 2 litraisella
koneella varustetussa Sierrassa? Sain moisen
sijaisautoksi tänään kun jätin Focukseni
lämmitettävän tuulilasin vaihtoon (vastapuolen
vakuutusyhtiö maksaa operaatiosta n. 3 000 mk! n.
1800 mk lasi loput työtä ja varaosia).
Ei tuntunut Focusta tehokkaammalta tai paremmin
kiihtyvältä, vaikka on 0.4 l suurempi kone.

7

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keisari

      Onhan siinä kulunu kone paljon ja jos se on vielä
      kaasutin , niin... Sitäpaitsi auto painaa enemmän
      kuin focus

      • Farmari-Focuisti

        Olihan tuo 12 vuotta vanhaksi autoksi ihan kiva
        ja "tykky", eikä liika meteliä pitänyt. 5.
        vaihteella jos yritti mennä 60 km/h, se jyristi
        niin, että piti vaihtaa pienemmälle. Focus ei tee
        sitä, vaikka moottorin kierrokset/min ovat samat
        kummassakin autossa (samat välitykset); 80 km/h
        nopeudessa 5. vaihteella 2000 rpm kummassakin
        autosa.

        Kamalaa se olisikin, jos 10 vuodessa ei mitään
        kehitystä moottoreissa ja autoissa tapahtuisi.


    • Fordson

      -89 2-liraisen Sierran teho on 105hv
      kaasutinversiona. Ruiskuna muistaakseni jossakin
      115 kieppeillä...Kyllä se Sierra silläkin ihan
      kivasti vanhaksi autoksi liikahtaa, ainakin jos
      vertaa samaan autoon 1.6-litraisena - 75 hv
      puhuu...Ei kyllä tuo ykskutonenkaan ihan toivoton
      ollut, matka-ajossa varsinkin oikein mukava ja
      hiljainen. Paljon hiljaisempi kuin -93 2-
      litrainen Mondeo, josta myös kokemuksia.

      • Farmari-Focuisti

        > 1.6-litraisena - 75 hv
        Saman tehoinen näköjään, kuin saman ikäinen ja
        saman kokoisella koneella varustettu Passatti
        (Isälläni on moinen), joka on aika kankea
        kiihtymään, mutta kun sen liikkeelle saa, ihan
        kiva ja hiljainen myös ajella.

        Jännä nähdä, miksikä moottorit seuraavassa 10-12
        vuodessa kehittyvät. Nyt on tultu 1.6:n koneissa
        75 hp:stä 100-110 hp:hen (ainakin näissä kahdessa
        eurooppalaisessa, en tiedä japanilaisista),
        kulutus on laskenut, päästöt pienentyneet;
        mitähän vuonna 2011...


    • martin mcfly

      Eipä ne pahemmin oo enää muuttunu...

    • Sierra kuski

      Aijaaa ei vai?

      • edelläkävijä Ford

        Hahaha!!

        Eipä o juu muuttuneet, puhutaan aikalailla eritehoista ja kulutuksista nykyään!!
        Nykyisin kun Mondeon 2.0 koneessa on parhaillaan 240hv ja 1.6 160hv!! Ja tietenkin Fordin 1.0 ecoboost 125hv!!!

        Eipä maailman muuttumista huomaa, ennen kuin perehtyy vanhoihin asioihin! Aika huimaa on ollut kehitys viimeisen 10-20v aikana!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6905
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3898
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3280
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2047
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe