Siltakansihanke käyntiin

Anonyymi

Se olisi vaihtoehto Aseman koulun tontille, eikä iskisi kipeästi koululaisiin. Ratkaisu olisi "mallia" Pasila tai Tampere, ehkä pienempänä. Alinna olisi rautatie, sitten kansialue bussiasemineen ja päälle tornitalo, joka näkyisi etelään , kuten nyt ns. kymppikerrostalo, mutta upeampana. Siinä riittäisi sijoitettavaa. Aloitus on tosipohjainen ja kohteessa on arvioitu mahdollisuuksia.

19

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siinähän olisi sijoituskohdetta ja aivan keskustassa. Siitä tornitalosta tuossa kohteessa tulisi saada sellainen joka vetää huomiota vuosikymmenten ajan ja erikoinen kuin 60 vuotta sitten oli ja on edelleen Hyvinkään kirkko. Ei todellakaan mikään laatikkoarkkitehtuurin jäännöspala, vaan huomiota herättävä.

      • Anonyymi

        Siinä on se ongelma että tonttialueesta joutuu maksamaan käyvän hinnan.


      • Anonyymi

        Samanlainen kuin Suomussalmen siunauskappeli, tosin vähän isompi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen kuin Suomussalmen siunauskappeli, tosin vähän isompi.

        Tahikka niinku Hämmeenlinnan Guudmanni. Tosin vähä pienempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tahikka niinku Hämmeenlinnan Guudmanni. Tosin vähä pienempi.

        Onko siellä Hämeenlinnan ratkaisussa asuintaloja siltakannella? Hyvinkäällä liiketilat tuskin onnistuu kun joku sopimus estää kilpailun Willan kanssa.


    • Anonyymi

      Tontti valmaan valtiolta ostettaessa kalliimpi kun ei itse pääse hintaa määräämään, mutta muualla kaupat ovat onnistuneet. Nyt apupoikanuolijat äkkiä ajamaan kohdetta eteenpäin, niin tulee sitä vetovoimaisuuttakin ainakin kerran.

      • Anonyymi

        Tuohon vetovoimaisuuteen liittyen Aamupostikin heräsi kertomaan kahden sivun jutulla nyt elinvoima nimikkeellä tästä aiheesta. Kyllä "paikallislehti" ryntää pitkää juttua aiheista tekemään kun kutsu käy määrätyltä taholta. Valokuva tilanteesta kertoo Rantalaisen istuvan keskellä, vieressä yksi herra torkkuu ja toisella puolella toinen herra pelkää jotakin. Kaupunginjohtajan mukaan Hyvinkää sai kuntien imago kyselyssä heikohkon tuloksen ja nyt pitäis jotain tehdä. Kaupungin asukkaita ei tulos mitenkään yllätä. Haastattelisivat ns. keskivertoasukkaita eli veronmaksajia esim. joka kotiin postitetun kehumislehden ( fillari tai vastaava) välityksellä kyselylomake palautemahdollisuudella. Tällöin se olisi jokaiselle mahdollisuus osallistua ja palkinnoksi arvottaisiin tietysti ämpäri, sopivalla sisällöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon vetovoimaisuuteen liittyen Aamupostikin heräsi kertomaan kahden sivun jutulla nyt elinvoima nimikkeellä tästä aiheesta. Kyllä "paikallislehti" ryntää pitkää juttua aiheista tekemään kun kutsu käy määrätyltä taholta. Valokuva tilanteesta kertoo Rantalaisen istuvan keskellä, vieressä yksi herra torkkuu ja toisella puolella toinen herra pelkää jotakin. Kaupunginjohtajan mukaan Hyvinkää sai kuntien imago kyselyssä heikohkon tuloksen ja nyt pitäis jotain tehdä. Kaupungin asukkaita ei tulos mitenkään yllätä. Haastattelisivat ns. keskivertoasukkaita eli veronmaksajia esim. joka kotiin postitetun kehumislehden ( fillari tai vastaava) välityksellä kyselylomake palautemahdollisuudella. Tällöin se olisi jokaiselle mahdollisuus osallistua ja palkinnoksi arvottaisiin tietysti ämpäri, sopivalla sisällöllä.

        Arvaan että haastattelu olisi sellainen missä tulokset olisi ennalta päätetty ja ainoa vaikeus olisi keksiä se miten poikkipuoliset vastaukset väännetään kannattamaan ja tukemaan ehdotuksia. Kupunki voisi vaikka tiedustella mielipiteitä toisesta ja vielä kolmannestakin Hangon radan ylittävästä sillasta sekä katujen kaventamisesta yksisuuntaiselle liikenteelle. Vastaukset pitää vain osata tulkita oikein. Pitää muistaa se, että muutos on aina parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan että haastattelu olisi sellainen missä tulokset olisi ennalta päätetty ja ainoa vaikeus olisi keksiä se miten poikkipuoliset vastaukset väännetään kannattamaan ja tukemaan ehdotuksia. Kupunki voisi vaikka tiedustella mielipiteitä toisesta ja vielä kolmannestakin Hangon radan ylittävästä sillasta sekä katujen kaventamisesta yksisuuntaiselle liikenteelle. Vastaukset pitää vain osata tulkita oikein. Pitää muistaa se, että muutos on aina parannus.

        Niin näkyy olevan "parannus" tuo katujen kaventaminen ja hyvin suosittuja kirouksien kohteita. Sähkökatu taitaa olla vastalauseiden ykköskohde nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan "parannus" tuo katujen kaventaminen ja hyvin suosittuja kirouksien kohteita. Sähkökatu taitaa olla vastalauseiden ykköskohde nyt.

        Yksi Hyvinkään vetovoimaisuuden esteistä on kelvoton liikennesuunnittelu ja on ollut jo kauan. Luuleeko siellä byrokratiatemppelissä ( kaupungintalo ) jotkut että autolla kulkeminen on kokonaan loppunut. Todellisuudessa se kasvaa kun asukkaiden määräkin kasvaa kaupungissa. Tarvii ne sähköautokin parkkipaikan ja nykyään siihen latausmahdollisuuden. Saisi sieltä suunnitteluosastolta loppua tuo autovihaaminen, koska auton käyttäjät tämänkin kaupungin kulut kustantavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin näkyy olevan "parannus" tuo katujen kaventaminen ja hyvin suosittuja kirouksien kohteita. Sähkökatu taitaa olla vastalauseiden ykköskohde nyt.

        Kaikista väläyksistä kirkkain "parannus" olisi kaiketi juuri tuo sillankansiterminaali. Sitä ei vielä sanota ääneen, mutta henkilöautoliikenteeltä se tultaisiin kieltämään jo alkuunsa. Ymmärrän toki sen, että kaupungin pitää tarjota jotakin myös autottomille. Kun se ei talvisaikaan ole kevyen liikenteen väylien kunnossapito, olkoon se sitten sillankansiterminaali.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikista väläyksistä kirkkain "parannus" olisi kaiketi juuri tuo sillankansiterminaali. Sitä ei vielä sanota ääneen, mutta henkilöautoliikenteeltä se tultaisiin kieltämään jo alkuunsa. Ymmärrän toki sen, että kaupungin pitää tarjota jotakin myös autottomille. Kun se ei talvisaikaan ole kevyen liikenteen väylien kunnossapito, olkoon se sitten sillankansiterminaali.

        Siltakanttahan on ehdotettu korvaamaan Aseman koulun kohtaloa ettei se joutuisi gryndereiden käsiin. Jos Hämeenkadun sillalta kiellettäisiin henkilöautoliikenne nykyaikana niin korvaavaksi väyläksi jäisi vain Urakankadun silta ja Seittemänmiehenkadun alikulku. Siinä typeryydessä menisi viimeinenkin kaupungin vetovoimaisuuden rippeet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvaan että haastattelu olisi sellainen missä tulokset olisi ennalta päätetty ja ainoa vaikeus olisi keksiä se miten poikkipuoliset vastaukset väännetään kannattamaan ja tukemaan ehdotuksia. Kupunki voisi vaikka tiedustella mielipiteitä toisesta ja vielä kolmannestakin Hangon radan ylittävästä sillasta sekä katujen kaventamisesta yksisuuntaiselle liikenteelle. Vastaukset pitää vain osata tulkita oikein. Pitää muistaa se, että muutos on aina parannus.

        Kyllä Aamupostilla oli tilaa antaa kahden sivun verran moiseen tilaisuuteen, mutta terveysasioissa ei osata kertoa ihmisille heidän tarvitsemaansa tietoa. Hyvinkääläisiä on lakon aikana hakeutunut Kanta-Hämeen terveysasemille kun eivät ole saaneet tietoa että Hyvinkäälläkin sairaalan päivystys on auki kiireelisille tapauksille. Päätoimittaja voisi käskyttää jonkun toimittajan selvittämään asiaa ja kertomaan tilanteet lakkoasiassa mm. ilmaisjakelulehdissä koska ne jaetaan kaikille. Muita tiedon väyliä ei kaikille ole. Tämä pyydettiin myös täällä kertomaan ja jakamaan tietoa päättäville tiedon jakajiee.


    • Anonyymi

      Miksi ihmeessä? Ei ole mitään järkeä kuluttaa valtavia summia suuruudenhullun sumpun rakentamiseen kaikkine haittoineen. Kaupungilla on jo runsaasti bussipysäkkejä matkustamiseen ja junalla mm töihin kulkijat tarvitsevat välitöntä ja helppoa yhteyttä. Pyöräparkit!
      Aina ei ole kesä, talvella lunta ja tuiskua. Minne lumet?
      Muun liikenteen oltava sujuvaa, eikä kiertelevää ja enemmän saastuttavaa.

      • Anonyymi

        Siinähän saisivat Aseman koulun tonttia himoitsevat kokkareet samalla toisenkin kohteen , kun nykyisen Linjalan alueella pysäköivät bussit siirtyisivät siltakannelle tulevaan bussiterminaaliin. Koska nykyaikana moni kulkee edelleen omilla autoillaan viherhömpästä välittämättä , niin nykyisen Tokmannin ja kauppatorin viereen radan varteen tulisi autoille pysäköinti latauspisteet sähköautoille. Tilaa olisi 3 kerrokseen kun sadevedet ohjataan Suokadun hulevesien viemäriin. Kaiiki olisivat tyytyväisiä kun pienille lapsille jäisi edelleen koulu keskustan alueelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän saisivat Aseman koulun tonttia himoitsevat kokkareet samalla toisenkin kohteen , kun nykyisen Linjalan alueella pysäköivät bussit siirtyisivät siltakannelle tulevaan bussiterminaaliin. Koska nykyaikana moni kulkee edelleen omilla autoillaan viherhömpästä välittämättä , niin nykyisen Tokmannin ja kauppatorin viereen radan varteen tulisi autoille pysäköinti latauspisteet sähköautoille. Tilaa olisi 3 kerrokseen kun sadevedet ohjataan Suokadun hulevesien viemäriin. Kaiiki olisivat tyytyväisiä kun pienille lapsille jäisi edelleen koulu keskustan alueelle.

        Johan se on läänitetty, samoin kuin S-marketin tonttikin. Menevätkö samalle ärrälle? Melkoista rahanpesua verorahoilla suurpääoman pussiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Johan se on läänitetty, samoin kuin S-marketin tonttikin. Menevätkö samalle ärrälle? Melkoista rahanpesua verorahoilla suurpääoman pussiin.

        Ärrä on tehnyt tarjouksen josta Hyvinkää ei voi kieltäytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ärrä on tehnyt tarjouksen josta Hyvinkää ei voi kieltäytyä.

        Kumpi heistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumpi heistä?

        Vai perheyhtiö?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5184
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4368
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2481
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2264
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1918
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1597
    8. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1531
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1257
    10. Kerranki asiat oikein

      Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1174
    Aihe