On ruvennut askarruttamaan kysymys lieneekö jonkun 1900 luvulla eläneen postromantikon kuten Ikosen tai Melartinin ollut helpompi vai vaikeampi säveltää romanttiseen tyyliin ja keksiä uusia teemoja ja melodioita kuin jonkun varhaisromantikon kuten Schubertin jonka piti keksiä kaikki teemat ja melodiat romantikkona ikään kuin puhtaalta pöydältä ilman mitään esikuvia ja valmiita malleja kun 1900 luvun postromantikolla joka sai paljon vaikutteita musiikkiin aikaisempien sukupolvien säveltäjien teoksista romanttisen musiikin historian ulottuessa 150 vuotta taaksepäin ja näin antoisien virikkeiden määrä sävellystyölle oli mittaamattoman suuri ja runsas joten eivätpä ideat loppuneet kesken vai onko postromantikolla vaikeampaa säveltää kun kaikki on ikään kuin tavallaan jo luotu ja keksitty ja uudet ideat ovat ikään kuin kiven alla? Mitä sanotte te jotka sävellätte?
Säveltämisen problemaattisuus
Anonyymi
1
83
Vastaukset
- Anonyymi
On kuitenkin totta että varhaistuotannossaan Schubertkin oli Haydnin, Mozartin ja Beethovenin vaikutuksen alainen ja Beethovenin antama esikuva kuuluu vielä monissa myöhäisteoksissakin kuten mm. 20. A duuri pianosonaatin viimeisessä osassa, 19. c molli sonaatissa jotka on osittain muotoiltu Beethovenin pianosonaattien antaman mallin mukaan etc
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1117265Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista635288- 954894
- 524045
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee493996- 2223883
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283598- 413243
- 522819
- 412397