Purentakiskon hinta julkisella puolella

Anonyymi

Mulle on vuosia suositeltu kyseistä kapistusta ja nyt, kun olen aloittanut hampaiden valkaisuprosessin, olen alkanut harkita myös kiskon hankkimista. Mikäli oikein olen ymmärtänyt niin Toimeentulotuki ei siinä avusta, joten omasta pussistani sen joutuisin maksamaan.
Tänään puhuttuani suuhygienistin kanssa asiasta hän mainitsi hinnaksi noin 300€ Helsingin kaupungilla. Jäi siis epäselväksi, että mikä on todellinen hinta. Mikäli teistä joku on ottanut yökiskot viimeisen 5 kuukauden aikana niin pyydän, että kertoisitte tarkan hinnan ja sem, että onko yläviisurit pakko poistaa ennen kiskojen teettämistä?

4

5237

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuo noin 300 € on ihan hyvä arvio, johon ainakin kannattaa varautua. En asu Helsingissä, mutta Uudellamaalla kyllä.

Ensin otetaan muotit, sitten menet sovitukseen ja saat kiskon.
      Itse jouduin käymään vielä kiskon viilauksessa, kun kipeytti etuhampaan.

Itse kisko oli 285 €, mutta ne muut käynnit lisää hintaa. Eli lisää tuli vielä
      65 €. Yht siis 350 €. Jos mitään viilauksia ei tarvita, niin 300 € on oikea hinta.

Minulla ei noita viisureita ole, mutta luulisi, että olisi hyvä poistaa, koska jos alkavat vaivata ja joudutaan poistamaan, niin kiskoa joudutaan taas viilaamaan.

• Anonyymi

Kiitos vastauksestasi! Olen tällä hetkellä osa-aikatyössä ja loput rahat tulevat Kelalta, joten siksi tämä vaatii myös tarkkaa suunnittelua.

Kaikki viisurit ovat puhjenneet ja vain vasen alaviisuri on jouduttu poistamaan. Vuonna 2020 toisessa kunnassa asuessani lääkäri suositteli myös saman puoleisen yläviisurin poistoa, mutta kieltäydyin, sillä jo viisurin ja toisen välissä oleva hammas jouduttiin poistamaan halkeilun ja kivun takia yli 2 vuotta aiemmin.

Lääkärin mukaan kisko saattaisi tuntua tiukalta viisurin kanssa. Mikäli alkaisin poistaa monia takahampaita niin pelkona olisi purennan ja leuan kaventuminen, esimerkkinä hampaattomat vanhukset.

• Anonyymi

Vaimolle tehtiin perinteinen akryylinen narskuttajan yökisko eurohampaassa hämeentiellä vuosi sitten. Hammaslääkäri Ada Tikka. Heillä on jatkuvasti mainos vantaan sanomissa sekä kirkko ja kaupunki lehdessä. Hinta on eri näissä kahdessa mainoksessa mutta suostuivat tekemään halvemman mukaan 190 €. Kyse on kokonaishinnasta sisältäen 2-3 käyntiä teknikon osuuden. Kuitin kanssa sai vielä anomalla kelasta noin 25 € takaisin työn osuudesta. Voin suositella. Ja tulee siis halvemmaksi kuin julkisella tehtynä.

• Anonyymi

Kiitos vinkistä! Pidän tuon ehdottomasti mielessäni yhtenä vaihtoehtona.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      119
      7546
    2. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      78
      6604
    3. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      5264
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      52
      4615
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      4266
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      230
      4159
    7. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4095
    8. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      28
      3948
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      58
      3080
    10. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48