Mitä mieltä olette tällaisesta ystävästä?

Anonyymi

Olen 39v mieshenkilö, ja minulla on ollut jonkin aikaa ystävänä eräs minua vuotta vanhempi naishenkilö, siis todellakin vain ystävänä, eikä meillä muuta ole ollut. Nyt on alkanut tuntumaan, ettei tällaista ystävyyttä, jos sitä nyt sellaiseksi voisi enään sanoakaan, niin ei jaksa enään.

Olen siis tuntenut hänet jo pitkään, mutta lähemmin tutustuin häneen vasta viime kesänä, erään someryhmän tapaamisen kautta, jolloin hän itse ehdotti tapaamisia. Melko pian huomasin, että hän onkin melko arvosteleva ja määräilevä, sekä toisten asioihin puuttuva ihminen, joka elää lähinnä muiden kautta, ja on hyvin huomionkipeä. Hän arvostelee ja neuvoo jopa minun arkielämääkin, ja muistaa lähes päivittäin kysyä että mitä olen tehnyt, joka nyt olisi muuten ihan normaalia, jos se ei aina johtaisi siihen, että hän takertuu johonkin asiaan ja ala tiukkaamaan, että miksi teen niin, ja miksen tee sillain ja sillain, eli hänelle pitää kaikki perustella. Esim että miksen useinkaan yksinäisenä ja vuorotyössä olevana viitsi aina laittaa ruokaa itse, vaan käyn jossain lounaspaikassa syömässä, tai miksen joskus yksinkertaisesti vain jaksa tehdä mitään. Myös sydämen asia hänelle tuntuu olevan minun ulkoilut, liikkuminen sekä siivoamiset. Näistäkin hän lähes päivittäin muistaa kysyä, että olenko muistanut ulkoilla, siivota tai liikkua.

Usein tuntuu, että teen kaikessa väärin hänen mielestä, niin arkielämässäni, elämäntavoissa, pukeutumisessa kuin milloin missäkin. Usein jopa siinä, että miten vastaan viestiin. Monesti sanoo, että miksi vastaat noin, vaikka vastaan ihan asiallisesti. Ja myös että älä käytä huutomerkkiä, älä käytä hymynaamaa jne. Myös se minun liikkuminen ei hänelle riitä, vaan aina liikun hänen mielestä liian vähän. Yhdenkin kerran kun hän alkoi tästä huomauttelemaan, jolloin kerroin vasta käyneeni uimahallissa ja sanoin kuinka pitkästi uin, niin sitäkään hän ei pitänyt minään. Jopa minun istumistyyliäkin hän on arvostellut kun olen hänen luona käynyt. Sanoi kerrankin, että sinun pitää istua oikein eikä venkuloida. Myös muistakin pikkuasioista hän on tehnyt ongelman. Mm siitä, kun en kerran ollut muistanut hänen luona kyläillessäni laittaa maitopurkkia jääkaappiin, ja sitä olisi pitänyt jälkeenpäin anteeksi pyydellä. Myös jos hän tulee autoni kyytiin, ja jos siinä on jotain irtotavaraa pelkääjänpaikan jalkatilassa, esim muutama tyhjä vissy tai limukkapullo, niin alkaa kauhea järjestely ja päpättäminen niistäkin, ja ne tavarat lentävät hänen toimesta kaarella takapenkille.

Hän on myös ikäisekseen todella lapsellinen sekä huomion että seurankipeä. Hänelle on mm intohimo päästä auton kyytiin, ja hänellä on muitakin miehiä kavereina joidenka kanssa hän käy ajelemassa kyydissä istuen, ja uusienkin tuttavuuksien kanssa hän käy ajelemassa. Myös minullakin hän ajattaisi, mutta olen saanut onneksi pääni pidettyä, että en lähde häntä turhan päitten ajeluttamaan tuonne, ja näillä bensanhinnoilla, kun häneltä ei meinaa bensarahaakaan saada. Erityisen paheksuttavaa on vielä se, kun hän ajattaa aina samalle huoltoasemalle, ja vain siksi kun hänen exä käy paljon siellä, jonka perään hän kaipailee, ja joskus ei muusta puhukaan kuin siitä. Myös kaikki ilmanaikoiset ja merkityksettömät asiat hän ilmoittaa minulle, ja niihin pitäisi heti kommentoida, ja jos ei kommentoi, niin kohta tulee että mikset vastaa, tai että niii. Myös jos hän laittaa vaikka instaan tai faceen uusia kuvia, niin niistä pitää erikseen ilmoittaa, että käyhän tykkäämässä. Aina pitäisi myöskin nähdä, melkein joka minun vapaapäivä, ja hänen mielestä on outoa, jos ei halua nähdä vapaapäivänä, ja aina on johonkin kinuamassa. Olen siis töissä taksinkuljettajana ja joskus hän häiritsi minua jopa työaikana, että olisi silloinkin pitänyt nähdä, ja vastata viesteihin, eikä mennyt perille, etten työaikana jouda. Joskus hän melkein stalkkaa minua ja seuraa että milloin olen ollut facessa tai mesessä kirjautuneena, ja sanoo että olit vielä siihenkin aikaan ollut, esim aamulla aikaisin.

Erityisesti minua on loukannut kun hän on minun työtä arvostellut ja sanonut että ajat vain taksia, ja että sinun pitäisi vaihtaa alaa, ja sanoi että itse en sitä työtä tekisi. Mikä hän on sanomaan kun on itse pelkällä eläkkeellä, eikä sitä yksinkertaistakaan palkkatyötä pystynyt pitään, vaan sai potkut, eikä hänellä ole ajokorttiakaan. Ja toinen mikä on syvästi loukannut, kun hän on sanonut, että minulla on vammaa. Sitä hän käyttää verukkeena myös siihen neuvomiseen ja huolehtimiseen. Minullahan ei varsinaista vammadiagnoosia ole, mutta hänellä on selkeästi lievä kehitysvamma, ja heikkolahjaisuus, niin kuin hän on sanonut. Muutenkin hän erittelee ihmiset keillä on vammaa, joka on tosi typerää. Myös monesti hän muistutteli minua, että muistappa kun sinulla on sitä vammaa.

Alkaa siis olemaan mitta jo melko täysi, ja miettinyt että pitäisikö tuollainen "ystävä" vain unohtaa ja panna estoille. Mutta eipä niitä muitakasn ystäviä kauheesti ole.

7

751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No ite todnäk olisin poistanut jo aikoja sitten,kyllä niitä uusia löytyy.

• Anonyymi

No en kyllä alkais katselemaan tollasta menoa, on kyllä kontrolloiva ”ystävä”, parempiakin löytyy - ei tollanen oo mikään oikea ystävä - käyttää vaan sua ns.hyväksi ! Laittaisin jo estot puhelimeen ilman että edes selittelisin mitään - saisit olla täysin rauhassa!
      Henkilökohtaisesti en tykkäis tollasista kyttääjistä!!

• Anonyymi

Etäisyyden otto on silloin hyvä, jos toinen aiheuttaa vain harmia itselle. Pitkä kirjoituksesi on sellainen, et on selkeästi ylittänyt sinun ymmärryksen rajan. Itse en jatkaisi noiden päätelmiesi jälkeen kanssakäymistä ainakaan päivittäisenä hänen kanssa. Aina on helppo keksiä teko syitä välttää toista.

• Anonyymi

En todellakaan .

• Anonyymi

Tuo ihminen ei ole ystävä. Tai sitten sinä et tiedä mitä ystävällä tarkoitetaan.
      Tuo ihminen on hyvin tymä ja laiska toisten hyväksikäyttäjä.

Sinun parasta ajatellen, lakkaa vastaamasta sen viesteihin äläkä ota minkäänlaista yhteyttä siihen.
      Saattaa kestää ennenkuin pääset tuosta kiusankappaleesta eroon. Kyllä se vihdoin jättää sinut rauhaan kun ei koskaan saa sinulta mitään palautetta.

• Anonyymi

Ihan pikaluin tuon aloituksen ja siellä oli yksi asia jonka itse olen kokenut.

Kun osaksi riittävän erilaista ihmistä, niin toinen saattaa päästä dominoivaksi jos hänellä on jokin asia josta toinen on vailla! Tässä on sellainen hassu yhtälö! Kaksi erilaista ihmistä ei voi olla tekemisissä ja toisaalta liian samankaltaiset ei voi olla ja onnistua kavereina!

Ja yks asia suoraan! Ei sille voi mitään mutta esim seksi on asia jolta ei loputtomiin voi välttyä. Se tulee tavalla tai toisella mukaan kaveruuteen! Ja jos se kaveruuden vahvempi on nainen niin se on hänen päätös!

• Anonyymi

Juttusi oli niin pitkä etten jaksanut lukea. Itse olen yksin asuva vanha nainen 69v. Itä Helsinki. Parhaimmat ystäväni tuttavan miehinä naisina on itseäni nuoremmat ihmiset joiden äiti voisin todella olla. Ei mitän juorumamista,panettelua ei henkilökohtaisuuksin menoa. Kun kohdatan eletän hetkessä,Ei nokiteta toisia. Vaan elämää ja nuorissa on elämän lähde!Asun yksin.Moni ikäiseni yksinäinen nainen eronnut tai leski on juri tuolainen nainen kohtaani,mistä kerroit! Itse jätän heidät taakseni. Vaikka olisi sukua.Sama en kerhotoimninat anna yhtään tilaa halitseville naisille,jotka valitaa kaikessa ja ei elämää.On myrkyä kaikille. Elämä on tässä ja nyt. Ei tarvitse kenenkään olla kotakti ihmiseen ,ihmisen joka tuotaa ahdistusta,paha mieltä. Meillä ei ole kuin pakko syntyä ja kuolla.Hyvää vappua ja toukotkuuta matkalla kesään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      37
      4905
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      501
      1565
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      923
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      901
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      850
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      48
      758
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      728
    Aihe