Ei koskaan enää lehtimyyjäksi

Anonyymi

Noloa myöntää, että olen ollut yhdessä lehtimyynti firmassa töissä. Teet joka päivä kokonaisia työpäiviä ja palkkaa ei oikeasti jää paljon edes käteen, vaikka saisit myytyä. Ihmiset lyö luuria korvaan, pelkäävät tätä nykyistä taloustilannetta ja myös nykyään saa kuulema tilattua netistä lehdet. Ainoa joka tienaa tuolla lehdenmyynnillä on pomot.

Kyllä päätin, että oikean työn saa ainoastaan opiskelemalla ja sitä kautta oikeisiin töihin. Olen kokoajan opiskellut, mutta pitää opiskella korkeammalle, koska lehtimyynti tulee olemaan vuosien päästä vanha juttu eikä kukaan sitä enää käytä, eikä kukaan enää edes lue lehtiä kun kaikki saa digitaalisena ja ihmiset alkavat näköjään enemmän ja enemmän lukee kännyköiden yms kautta kaiken.

Harmittaa vaan kun tehnyt hirveesti töitä siis oikeasti laittanut kaiken peliin ja kaiken aikani. Joo mainostetaan, että voit etänä tehdä töitä. Ei se kauheasti lämmitä jos palkkaa ei tule vaikka myyt ja myyt ja myyt. Paremmin siivoojat yms saa palkkaa. Anteeksi avautuminen, ottaa vaan niin kovasti päähän. En halua haukkua ketään tai kenenkään töitä.

1

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Provikkapalkkaiset työt usein ovat kyllä paskoja palkkansa puolesta, vaikka niitä aina mainostetaankin hyväpalkkaiseksi. Lehtimyyjän työ on yksi klassisimmista esimerkeistä palkkaorjatöistä.
      ELi kyllä varmaan ennemmin kannattaisikin mennä siivojaksi, jos vain pääsee, vaikka siivoojan palkatkaan eivät ole mitään ihan älyttömän isoja. Muutama tuttavani on siivousalalla ja heillä tuntiliksat pyörivät 10-12€ tietämillä, eli kyllä nettonakin siitä jää nyt kuitenkin hyvinkin vähintään se 1200-1300€/kk käteen. Lehtimyyjillä käsittääkseni tonnin nettotulot kuukaudessa on aika yleinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7155
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3998
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      52
      3473
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2766
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2187
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44