Kuka on lukenut Hasselin sota"muistelmia" ?
Ensimmäinen osahan on siis ilmeisesti se mitä hänelle suurin piirtein toisessa maailmansodassa tapahtui, toinen osa on jo suurelta osin kuvitelmaa ja loput 12 osaa täyttä mielikuvitusta. Vai onko näin ? Ovatko Pikkuveli, Barcelona-Blom ym. saatikka ekan osan Vanha, Porta, Hinka jne kuviteltuja henkilöitä, kenties osin todellisiin hahmoihin perustuvia ? Sven itse on muistaakseni joskus väittänyt että ydinryhmän jäsenet ovat todellisia ihmisiä.
Kaiken huipuksi eräs tuttuni kerran väitti että Julius Heidestä olisi tullut Itä-Saksan armeijan korkea-arvoinen upseeri ?! Pikaisella googlettamisella en löytänyt mitään tästä Heiden tapauksesta mutta en kyllä olekaan mikään mestari netin käytössä :)
Sven Hassel
3
954
Vastaukset
Itse olen koko Hasselin tuotannon lukenut. Hassel on itse sanonut ensimmäisen osan olevan osittain todellisuuspohjainen ja muiden olevan täysin fiktiota. Hassel on itse painottanut moneen kertaan, että kaikkien päähenkilöiden taustalla on todellisua henkilöitä. Ja kyllä Hassel itse ainakin on yhden kirjan viimeisille sivuille kirjoittanut pienen biografian Heidesta. Sen mukaan Heidesta tulee Itä-Saksan armeijan upseeri.
Minun mielestäni Hasselin kirjat on vallan erinomaisia - vain viihdearvoltaan. En jaksa itse uskoa edes Tuomittujen legioonan osittaiseen todellisuuspohjaan.- Kaizu
Tiedä sitte onko noi kaverit kuinka keksittyjä, koska esim. Hasselin nettisivuilla on näistä kavereista valokuvia...
- Kaksi Hasselin kirjoista lu...
Kuten suurimmalla osalla paskan puhujista on myös Sven Hasselilla kyky kertoa viihdyttäviä tarinoita. Fiktio ja fakta menevät sekaisin, eikä asioiden todenperäisyyttä ole kukaan elossa oleva oikomassa. Silti ihan hyvää vessalukemista. =)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197616Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista817104- 955314
- 524825
- 2434373
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494346- 444285
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san284018- 593153
- 482606