Ulosotto virheilee.

Anonyymi

Miten helvetissä ulosotto voi toimia näin. Koko summa on vaikka 190 euroa mutta ulosotto jyvittää asian aivan väärin ja riiputtaa velallista löysässä hirressä pidempään kuin olisi tarpeellista.

Saaatava vaikka Dna:lle 31,33
Siitä Uuva 136 euroa noin
ja vakuutusyhtiö Turva 21.23

En muista kaikkia tarkalleen mutta käsittääkseni osa on jäänyt maksamatta. Ulos otto jyvittää murtosummia per saatava eikä maksa kerralla kaikkia pois vaikka per yksi saatava, Näin toimii Helsinki.

6

852

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eihän se hidastuta ollenkaan velanmaksuasi eikä aiheuta sinulla lisäkustannuksia. Ulosottomiehen tulee olla tasapuolinen kaikkia velkojia kohtaan. Periaatteessa jyvittämisestä tulee hänelle lisätyötä, mutta luulisin automatiikan hoitavan tuon puolen.

• Anonyymi

Missä kohdin se mielestäsi menee väärin?

Laki velkojen maksusaantijörjestyksestä
      2 pykälä.
      "Velkojien yhtäläinen oikeus saada maksu

Jos pakkotäytäntöönpanossa jaettavat varat eivät riitä kaikkien saatavien maksamiseen, on velkojilla yhtäläinen oikeus saada maksu näistä varoista saataviensa suuruuden mukaisessa suhteessa, jollei jäljempänä tai erikseen toisin säädetä"

• Anonyymi

Juodakaan ei ole pakko ja pie pääoma riittää koko elinajaksi.

• Anonyymi

Tää myöskin on vähän ihmetyttänyt. Nytkin on ihan olematon summa yhdellä velkojalle. Olisi ihan hyvin voitu kuitata pois, mutta nyt sitä ei ole aikoihin lyhennetty. No korko siinä sitten kerkee kasvamaan. Ajattelin sen itse maksaa lisänä pois ensi kuussa vaikka kärsinkin siinä taulukkomaksujen verran. Alan myös nyt seuraamaan kuukausittain summia ja makselen kaikki alle 100e laskut lisämaksuina pois. Saan sitten velkojien määrää pienemmäksi, niin saa suurempia summia pienemmäksi nopeammin.

• Anonyymi

Lopputulos on sinulle ihan sama maksatko yhdestä 2000 euron velasta 7 prosentin korkoa vai kahdesta 1000 euron velasta samaa korkoa. Et säästä etkä häviä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lopputulos on sinulle ihan sama maksatko yhdestä 2000 euron velasta 7 prosentin korkoa vai kahdesta 1000 euron velasta samaa korkoa. Et säästä etkä häviä.

Mulla on myös korotonta Kelan velkaa ulosotossa. Siihen en itse koske. Mutta tuo myös vaikuttaa ihan henkisesti, että saan noita maksuja kokonaan pois.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      39
      6895
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3888
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3270
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2844
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      16
      2662
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2228
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2176
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      37
      2082
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2037
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      37
      1952
    Aihe