Pakolla töihin?

Anonyymi

Olen ennen ajatellut, ettei kukaan työnantaja halua palkata vastahakoista työntekijää töihin, mutta nyt sellainen tuli vastaan.
Kyseessä vammainen, joka hakee usein avustajaa. Avustajat ovat "kiven alla". Nyt hän oli soitellut työkkäriin ja kysellyt näitä sääntöjä: 80km päästä pitäisi kulkea töihin ja menettää etuja niin ja niin. Näitten sääntöjen avulla hän saa jotenkin avustajan? En kyllä tiedä miten! Ihmisethän painaa punaista, jos joku tuntematon nro soittaa. Miksi kukaan ajelisi 80km, jos tienaa 10€/h ? Tunteja vuorossa 5-7, sunnuntaisin tietty 100% lisää.
Lienee yleistä, että hakijat kyselevät millainen työpaikka eikä sokkona edes haeta. Lienen viimeinen kyläläinen, joka suostuu edes harkitsemaan hänen avustamistaan?
Joku nuori ja kokematon voi mennä ansaan ja siinä menee hyvä nuori hukkaan, jos ei kestä hänen kanssaan.

6

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voi luoja. Mitäs meinaat keksiä?

• Anonyymi

Miksi mun pitäis mitään keksiä?

• Anonyymi

No, jos et halua mennä?

• Anonyymi

Olin jo. En aio mennä enää! No, voinhan olla ystävällinen ja tehdä jonkin satunnaisen vuoron; niin tein juuri äsken. En ole itse työkkärissä, teen pätkää, jos haluan ja vuorot sopivat muuhun elämään.

Joku muu voi olla nesteessä, jos tekee työsopimuksen ja huomaa, ettei kannata ajella rahan takia. Tai ei tykkää muuten.. tai selkä sanoo poks sen verran, että saa vain lyhyen saikun.

• Anonyymi

Siinäpä sitten pähkinää purtavaksi todellakin! Miten aivopestä yksilö omasta vapaasta tahdostaan vaikkapa valtion virkamieheksi! Eihän suinkaan riitä, että joku hämärä hyvävelijoukkio päättää, että ”tuosta me TEHDÄÄN valtion virkamies” ellette sitten väkisin tule ovelta hakemaan ja fyysisesti rettuuta kainaloista pitäen valtion virastoon töihin ja ase ohimolla pakota tekemään virkamiehen töitä! Mutta ei kovin suomalaiselta kuulosta..

• Anonyymi

Eiköhän se leipä kuitenkin kiinnosta, ei valtiolle tarvi pakottaa ketään. Se pitkä ja kapea leipä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7352
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4068
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3605
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3120
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2299
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43