Kokeillaanpa löytyykö täältä ketään, kuka osaisi vastata kysymykseeni. Olemme puolisoni kanssa velkajärjestelyssä. Hänellä järjestely päättyy aikaisemmin kuin minulla. Minun kestää 10v. Kun puolison järjestely loppuu, suunnitelmissa on maksaa minun järjestely yhdessä loppuun nopeammin. Voiko näin tehdä?
Ja nyt tarkoitan sitä osuutta, mikä maksuohjelmaan on merkattu. Kaikki alkuperäiset velat eivät tule kuittaantumaan. Toistaiseksi olen joka vuosi maksanut lisäsuorituksia ja näin lienee jatkossakin, mikäli työkyky säilyy.
Syy nopeutettuun aikatauluun on se, että 10v luottotiedottomana on pitkä aika ja hankaloittaa monia asioita. Ei huolta, lainaa en ole enää koskaan ottamassa, se on selvä. 😅
Voiko velkajärjestelyn maksaa nopeammin?
4
1365
Vastaukset
- Anonyymi
Mikäli se puoliso maksaa yli 4.000 € kahdessa vuodessa on kyseessä verotettava lahja.
- Anonyymi
Kyseessä on yhteinen talous. Jos yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki talouden laskut, velat mukaan lukien, niin miten siitä nyt lahja saadaan? Velatkin ovat yhteisen elämän aikana tulleita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyseessä on yhteinen talous. Jos yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki talouden laskut, velat mukaan lukien, niin miten siitä nyt lahja saadaan? Velatkin ovat yhteisen elämän aikana tulleita.
"Kyseessä on yhteinen talous. Jos yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki talouden laskut, velat mukaan lukien, niin miten siitä nyt lahja saadaan? Velatkin ovat yhteisen elämän aikana tulleita."
Velat ja varallisuus ovat avioliitossakin henkilökohtaisia, avoliitossa kaikki on henkilökohtaista. Puoliso voi toki maksaa päivittäisen elämisen, mutta ei velkoja tai omaisuutta toiselle.
- Anonyymi
Edelleen taitaa vastaus aloittajan varsinaiseen kysymykseen puuttua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 477705
- 334263
- 573745
- 503210
- 172896
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons652621- 642498
- 552421
- 402349
- 162296