Avopuolisollani ja minulla on keskinäinen testamentti.Omistusoikeus toistemme omaisuuteen,kun toinen kuolee.Jos minä nyt kuolen niin periikö avopuolisoni vanhempieni omaisuutta missään tapauksessa heidän kuoltuaan.Minulla on yksi sisarus.Lapsia ei ole.
Lapsettoman kysymys
3
205
Vastaukset
- Anonyymi
Ei. Ellet itse ensin ole perinyt sitä itsellesi.
- Anonyymi
Vaikka olisitte olleet naimisissa, leskesi ei perisi appivanhempiaan. Ilman testamenttiä perintö menee lähimmille eli perimisvuorossa oleville rintaperillisille, ei edesmenneen rintaperillisen leskelle.
Jos itse ehdit periä vanhempasi, leskellesi perii senkin osan testamenttisi takia. Jos sitä et halua, muuta testamenttiasi.
Myös vanhempiesi testamenteissa voi olla perijän puolison joko avio- taikka sekä avio- että perintöoikeuden poissulkeva ehto.- Anonyymi
Avio-oikeus koskee yleensä sekä avio-ero- että kuolemantapausta, mutta toisinkin voidaan sopia.
Perintöoikeuden poissulkeva ehto on tärkeä, koska jos edesmenneellä ei ollut elossa olevia rintaperillisiä, silloin avioleski perii.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225434- 274705
- 282691
- 342334
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121581
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241390- 181386