Hei. Mitka on Renault Clio 1.9 dieselin vm. 1994 pako/imu venttiilin valykset? saadetaanko kylmana vai kuumana ja onko muita huomioon otettavia seikkoja k.o operaatiossa? Kiitos vastanneille.
Clio
5
788
Vastaukset
- Eurostartti
Imuventt.välys=0,10mm ja pakoventt.=0,25mm,kuuluu säätää kylmänä.Jos ei ole käytettävissä nostinkupin painin työkalua niin jollain muulla painettaessa saatetaan vaurioittaa nostinkupin ulkopintaa(on useita pilalle naarmutettuja nähty).Välys säädetään vaihtamalla eripaksuisia säätölevyjä(shimm).Aina ei tarvita joka kohtaan uusia säätölevyjä,vaan usein selviää vaihtamalla "prikkoja"keskenään.
- F8Q-630
Oliskohan ne välykset kummiskin 0.20 / 0.40
Ja kylmänä säädetään.
Vanhoissa sileät säätöpalat poterollisissa nostinkupeissa. Ihan uusimmissa(99->) ei säätöpaloja ollenkaan vaan koko nostin kuppi vaihdetaan oikeankorkuiseen (=kallista ja hankalaa).
Välissä (kuulemma?) nystyrälliset säätöpalat joita ei sitten yläkautta saa pois. Mutta näitä siis en oo itse nähnyt / purkanut. - Eurostartti
F8Q-630 kirjoitti:
Oliskohan ne välykset kummiskin 0.20 / 0.40
Ja kylmänä säädetään.
Vanhoissa sileät säätöpalat poterollisissa nostinkupeissa. Ihan uusimmissa(99->) ei säätöpaloja ollenkaan vaan koko nostin kuppi vaihdetaan oikeankorkuiseen (=kallista ja hankalaa).
Välissä (kuulemma?) nystyrälliset säätöpalat joita ei sitten yläkautta saa pois. Mutta näitä siis en oo itse nähnyt / purkanut.Olen katsonut välykset ko.koneelle Renaultin"DIALOGYS"ohjelmassa olevasta huolto-ohjeesta merkkiliikkeille,joten pitäisi olla oikeat.
- Eurostartti
Eurostartti kirjoitti:
Olen katsonut välykset ko.koneelle Renaultin"DIALOGYS"ohjelmassa olevasta huolto-ohjeesta merkkiliikkeille,joten pitäisi olla oikeat.
-tietää tehtaallakaan välyksiä kun katsoin mm.R9 F8Q,R19 F8Q ja muitakin samalla koneella olevia,niin välykset olivat juuri kertomasi 0,20 ja 0,40!.No täytyihän tuo ilmoittamani Clion(vastaava F8Q) koneen välys tarkistaa ja kyllä siellä edelleen luki 0,10 ja 0,25mm .Olisko tehtaan ohjeissa tapahtunut painovirhe vai mistä johtunee.Kyseessä oli nimenomaan vuosimallin 1991-1998 koneet.
- F8Q-630
Eurostartti kirjoitti:
-tietää tehtaallakaan välyksiä kun katsoin mm.R9 F8Q,R19 F8Q ja muitakin samalla koneella olevia,niin välykset olivat juuri kertomasi 0,20 ja 0,40!.No täytyihän tuo ilmoittamani Clion(vastaava F8Q) koneen välys tarkistaa ja kyllä siellä edelleen luki 0,10 ja 0,25mm .Olisko tehtaan ohjeissa tapahtunut painovirhe vai mistä johtunee.Kyseessä oli nimenomaan vuosimallin 1991-1998 koneet.
Jeps
Niissä tehtaan ohjeissa taitaa olla vähän ristiriitaisuutta (eihän Rellun dokumenteissa nyt virhettä voi olla :-)).
Kaikki alkoi omasta vehkeestä (-99 dsl Clio) josta tarkistin v-välykset 90tkm kohdalla. Sain paikalliselta Rellu korjaamolta just noi 0.25/0.10 välykset joita jo silloin ihmettelin. Pitkän moottori-opin tiedoilla / kokemuksella ne tuntui melko pieniltä 1.9l 8v-dsl moottoriin.
No kyselin lisää ja huollosta "vanhempiasentaja" totesi heti että 0.40/0.20 olis oikea ja huoltoneuvojakin hetken haettuaan löysi oikeamman paperitiedon.
Ja itse asiassa koneessa oli mittaus hetkellä välykset pakopuolella 0.40 ja imut 0.15-0.10 joten kyllä ne tehtaalla oli olleet nuo isommat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254368
- 272481
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174