Olen säästänyt koko ikäni minimoimalla kaikki ostamiset (olen nyt 40 vuotias) ja tilille on kertynyt 20 tonnia, ja ilmeisesti tästä tulee lähikuukausina sulamaan lähes puolet inflaation takia. En tiedä sijoittamisesta yhtään mitään, joten jos haluaa estää tämän sulamisen, niin miten tämä tehdään käytännössä ja kuinka paljon "sijoittamista" pitää opiskella, ettei haaskaa rahojaan sen sijaan että saisi niille tuottoa? Itse sijoittaminen ilmiönä ei voisi vähgempää kiinnostaa, mutta se että koko ikäni säästetyt rahat häviävät sen takia koska jättää sijoittamatta taas ottaa pannuun.
Mitä käytännössä on?
Anonyymi
4
118
Vastaukset
- Anonyymi
Ostat mahdollsimman ison omistusasunnon joltain järkevältä paikkakunnalta. Yksiöt ja kaksiot ovat tällä hetkellä ongelmajätettä, niitä ei saa vuokrattua eikä myytyä.
- Anonyymi
Niissähän voi kuitenkin asua
- Anonyymi
Lainaa mulle vähän niin saat korkoa.
- Anonyymi
Tällä hetkellä vuosi-inflaatio on vähemmän kuin DAX-indeksin tiputus vuoden alusta, eli ei kannata omistaa mitään arvopaperia. Talletuksella inflaatiolle häviää vähemmän kuin esim. indeksi-ETF:llä. 8% inflaatio on vuosi-inflaatio. Keskuspankkien tarkoitus on koron nostoilla hillitä inflaatiopaineita. Vaan ans kattoo miten käy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323938
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048