Hirvibussin normipäivä

Anonyymi

Jälleen on Iltalehden lukija tallentanut ohitustilanteen:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3ff8b90f-b26c-44cc-9048-89b4efd208ce

Mikä tuossa firmassa oikein mättää kun jatkuvasti ohittelevat tuolla tavalla? Nykyinen toimarihan jänkkäri joskus nettifoorumeilla ettei astromega mahtuisi Kampin terminaaliin pylväiden takia. Kas kun tämäkään ei pitänyt paikkaansa...

17

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tämä nykyinen toimari, Suuri Johtaja 1. tarkoitti Kampin tapauksessa sitä, että Onnibussilla ei ollut rahaa eikä halua osallistua Kampin kulujen maksamiseen. Pellefirma otti ja jätti mieluummin asiakkaat pyörätielle vihaisten helsinkiläisten raivopäisten pyöräilijöiden sekaan Kiasman tilausajoille tarkoitetulle pysäkille.

      • Anonyymi

        Eikä liity Linja-autoliittoon, koska ei halua osallistua virkamiesten lahjontaan...................


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä liity Linja-autoliittoon, koska ei halua osallistua virkamiesten lahjontaan...................

        HÄN, I SUURI, on tyhmyydessään tinkimätön! YLISTYS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä liity Linja-autoliittoon, koska ei halua osallistua virkamiesten lahjontaan...................

        Juu olisi pitänyt liittyä kartellimafiaan vaikka se oli kaikin keinoin juuri yrittänyt teurastaa OB:n ja sen pienyrittäjät, kun tähän ei alistuttu, rangaistuksena Kampin käytöstä yritettiin sitten kiristää kymmenkertaiset lähtömaksut mafian jäseniin verrattuna

        Ja sitten ihmetellään että OB päättikin alkaa käyttää Postitalon pysäkkiä! Onkos paronimieliset pikkuusen yksinkertaisia vaiko vain leikkivät tyhmää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu olisi pitänyt liittyä kartellimafiaan vaikka se oli kaikin keinoin juuri yrittänyt teurastaa OB:n ja sen pienyrittäjät, kun tähän ei alistuttu, rangaistuksena Kampin käytöstä yritettiin sitten kiristää kymmenkertaiset lähtömaksut mafian jäseniin verrattuna

        Ja sitten ihmetellään että OB päättikin alkaa käyttää Postitalon pysäkkiä! Onkos paronimieliset pikkuusen yksinkertaisia vaiko vain leikkivät tyhmää?

        Tämä Kampin kustannusten jako ja oikeudenmukaisuus on käyty läpi aina oikeudessa asti. Selkeä päätös oli, että maksut olivat täysin lain mukaiset ja vastasivat Kampin kuluja. Kyllä se nyt on punapöksyporukka, jonka jutut ovat lähteneet laukalle. Onnibussit käyttäisivät ehkä edelleen Kiasman pysäkkiä, jos sen väärinkäyttöön ei olisi puututtu viranomaisten toimesta. Aloitteen Kiasman pysäkin kieltämisestä linjaliikennekäytössä tekivät Helsingin Pyöräilijät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä Kampin kustannusten jako ja oikeudenmukaisuus on käyty läpi aina oikeudessa asti. Selkeä päätös oli, että maksut olivat täysin lain mukaiset ja vastasivat Kampin kuluja. Kyllä se nyt on punapöksyporukka, jonka jutut ovat lähteneet laukalle. Onnibussit käyttäisivät ehkä edelleen Kiasman pysäkkiä, jos sen väärinkäyttöön ei olisi puututtu viranomaisten toimesta. Aloitteen Kiasman pysäkin kieltämisestä linjaliikennekäytössä tekivät Helsingin Pyöräilijät.

        Kunnallisvalituksen Helsingin kaupungille OB:sta ja postitalon pysäkistä teki kyllä ensiksi LAL/Matkahuolto ja kaupunkia uhkailtiin myös pysäkin ruuhkauttamisella niin että paronien satamista tulevat vuorotkin alkaisivat käyttämään sitä. Mm. Vihreiden Osmo Soininvaarakin totesi blogissaan kyseessä olevan härski kiusantekoyritys OB:ta kohtaan. Pääpiru tässäkin oli siis paronivalta.

        Ongelmahan ratkesi lopulta siihen kun OB sai Souterilta turvatakuut paronivaltaa vastaan. Paronivalta lopetti Souterin pelossaan ankarimman OB:n jallittamisen ja OB saattoi turvallisesti liittyä liittoon ja sai näin kohtuulliset Kampin käyttökustannukset ja saattoi siirtyä käyttämään Kampin terminaalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnallisvalituksen Helsingin kaupungille OB:sta ja postitalon pysäkistä teki kyllä ensiksi LAL/Matkahuolto ja kaupunkia uhkailtiin myös pysäkin ruuhkauttamisella niin että paronien satamista tulevat vuorotkin alkaisivat käyttämään sitä. Mm. Vihreiden Osmo Soininvaarakin totesi blogissaan kyseessä olevan härski kiusantekoyritys OB:ta kohtaan. Pääpiru tässäkin oli siis paronivalta.

        Ongelmahan ratkesi lopulta siihen kun OB sai Souterilta turvatakuut paronivaltaa vastaan. Paronivalta lopetti Souterin pelossaan ankarimman OB:n jallittamisen ja OB saattoi turvallisesti liittyä liittoon ja sai näin kohtuulliset Kampin käyttökustannukset ja saattoi siirtyä käyttämään Kampin terminaalia.

        Väkevä YLISTYS Sir Brian Souterille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väkevä YLISTYS Sir Brian Souterille!

        Kyllä, Souter on ainoa joka teki tuolla kuralla voittoa ja sekin vain siksi, että KA:n täytyi pakko-ostaa Ob. Eikä se välttämättä olisi huono kauppa ollutkaan, ellei olisi tullut koronaa ja sotaa. Ja jos punapöksy olisi laitettu km-tehtaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnallisvalituksen Helsingin kaupungille OB:sta ja postitalon pysäkistä teki kyllä ensiksi LAL/Matkahuolto ja kaupunkia uhkailtiin myös pysäkin ruuhkauttamisella niin että paronien satamista tulevat vuorotkin alkaisivat käyttämään sitä. Mm. Vihreiden Osmo Soininvaarakin totesi blogissaan kyseessä olevan härski kiusantekoyritys OB:ta kohtaan. Pääpiru tässäkin oli siis paronivalta.

        Ongelmahan ratkesi lopulta siihen kun OB sai Souterilta turvatakuut paronivaltaa vastaan. Paronivalta lopetti Souterin pelossaan ankarimman OB:n jallittamisen ja OB saattoi turvallisesti liittyä liittoon ja sai näin kohtuulliset Kampin käyttökustannukset ja saattoi siirtyä käyttämään Kampin terminaalia.

        OB saattoi turvallisesti liittyä liittoon, ja alkoi osallistua virkamiesten lahjontaan(ko)....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnallisvalituksen Helsingin kaupungille OB:sta ja postitalon pysäkistä teki kyllä ensiksi LAL/Matkahuolto ja kaupunkia uhkailtiin myös pysäkin ruuhkauttamisella niin että paronien satamista tulevat vuorotkin alkaisivat käyttämään sitä. Mm. Vihreiden Osmo Soininvaarakin totesi blogissaan kyseessä olevan härski kiusantekoyritys OB:ta kohtaan. Pääpiru tässäkin oli siis paronivalta.

        Ongelmahan ratkesi lopulta siihen kun OB sai Souterilta turvatakuut paronivaltaa vastaan. Paronivalta lopetti Souterin pelossaan ankarimman OB:n jallittamisen ja OB saattoi turvallisesti liittyä liittoon ja sai näin kohtuulliset Kampin käyttökustannukset ja saattoi siirtyä käyttämään Kampin terminaalia.

        Vuodet ovat kullanneet markkinointipäällikön muistot. Samalla joitakin olennaisia asioita on jäänyt unholaan. Ovatko nämä asiat oikeasti jääneet unholaan vai jäikö vain "vahingossa" mainitsematta? Tämä puheena oleva Postitalon pysäkki - Kamppi -tapaus ei todellakaan mennyt ihan niin kuin hyvin punapöksy-mielinen ahkera kommentaattori kirjoitti. Toisaalta jokainen voi tietysti muodostaa asioista oman mielikuvansa, olkoonkin sitten kuinka totuudenvastainen tahansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodet ovat kullanneet markkinointipäällikön muistot. Samalla joitakin olennaisia asioita on jäänyt unholaan. Ovatko nämä asiat oikeasti jääneet unholaan vai jäikö vain "vahingossa" mainitsematta? Tämä puheena oleva Postitalon pysäkki - Kamppi -tapaus ei todellakaan mennyt ihan niin kuin hyvin punapöksy-mielinen ahkera kommentaattori kirjoitti. Toisaalta jokainen voi tietysti muodostaa asioista oman mielikuvansa, olkoonkin sitten kuinka totuudenvastainen tahansa.

        Paronit tuittupäissään tekivät paljon kaikenlaista, josta koko ala on kärsinyt, he itse kaikkein eniten. Niin käy kun ego on suurempi kuin järki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronit tuittupäissään tekivät paljon kaikenlaista, josta koko ala on kärsinyt, he itse kaikkein eniten. Niin käy kun ego on suurempi kuin järki.

        Paronit olisivat voineet minimoida omat ja alan vahingot suhtautumalla neutraalisti uusiin kilpailijoihin ja uuteen aikaan. 1.1.2012 alkaen Onnibussin Tampere-Pori aikataulut MH:n aikatauluhakuun! Eikä mitään kiemurtelua! Noh, Onnibussin kannalta tässä oli hyvää se, että näin paronit tekivät Onnibussin omasta verkkokaupasta kuuluisan ja samalla kaikki näkivät alastoman totuuden: Matkahuollon digiloikka oli unohtunut kokonaan kartellikiihkoilun viedessä täysin oaronien huomion. Näinkin voi käydä kun ego on suurempi kuin järki. Lauri nappasi ärhäkästi kaiken mediahuomion kuten nälkäinen lokki vie huolimattoman toriasiakkaan kädestä herkkupalan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronit tuittupäissään tekivät paljon kaikenlaista, josta koko ala on kärsinyt, he itse kaikkein eniten. Niin käy kun ego on suurempi kuin järki.

        Punapöksyjen hoipertelu on haitannut suuresti koko toimialaa, mutta vielä suurempia kärsijöitä ovat olleet joukkoliikenteen matkustajat ja koko yhteiskunta. Matkustajat roimasti huonontuneen palveluntarjonnan muodossa ja yhteiskunta on joutunut lisäämään maksuosuuksiaan palvelutason kuitenkin samalla huonontuessa. Tämä on totuus jota kiihkomielisinkään punapöksy ei muuksi pysty muuttamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronit olisivat voineet minimoida omat ja alan vahingot suhtautumalla neutraalisti uusiin kilpailijoihin ja uuteen aikaan. 1.1.2012 alkaen Onnibussin Tampere-Pori aikataulut MH:n aikatauluhakuun! Eikä mitään kiemurtelua! Noh, Onnibussin kannalta tässä oli hyvää se, että näin paronit tekivät Onnibussin omasta verkkokaupasta kuuluisan ja samalla kaikki näkivät alastoman totuuden: Matkahuollon digiloikka oli unohtunut kokonaan kartellikiihkoilun viedessä täysin oaronien huomion. Näinkin voi käydä kun ego on suurempi kuin järki. Lauri nappasi ärhäkästi kaiken mediahuomion kuten nälkäinen lokki vie huolimattoman toriasiakkaan kädestä herkkupalan!

        Matkahuollon aikatauluhausta puuttui onnibussin lisäksi monen muun vuoron tiedot. Syynä oli se, että alkuvaiheessa edes viranomaiset eivät osanneet vastata kysymykseen tiettyjen lippujen kelpoisuudesta markkinaehtoisiin vuoroihin. Jos maksava asiakas osti matkahuollon lipun tietylle yhteysvälille, Matkahuolto tietysti näytti haussa vain vuorot joihin lippu varmuudella kelpasi. Sama tilanne oli mm. surullisen kuuluisalla Hamina - Helsinki -välillä, missä viranomainen myönsi päällekkäisiä lupia samalla aikataululla usealle yritykselle. Tämä ei ollut kenenkään etu, mutta surullinen esimerkki siitä, miten huonosti uusi joukkoliikennelaki oli valmisteltu ja miten huonosti uusi laki käytännössä toimi. Viranomainen ei yksinkertaisesti tiennyt eikä ymmärtänyt, miten pitäisi toimia. Syynä tähän oli tiettyjen tahojen voimaksa lobbaus, joka sekoitti päättäjien päät. Lisäksi niihin aikoihin maahamme sattui epäonnisen heikko ja kyvytön liikenneministeri, joka varmisti täydellisen sekasotkun syntymisen. Tälläkin kerralla suurin kärsijä oli joukkoliikennettä käyttävä asiakas ja yhteiskunta joutui maksamaan viulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OB saattoi turvallisesti liittyä liittoon, ja alkoi osallistua virkamiesten lahjontaan(ko)....

        Lal oli tuolloin jo kuohittu, ei pystynyt enää minkäänlaiseen korruptioon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paronit olisivat voineet minimoida omat ja alan vahingot suhtautumalla neutraalisti uusiin kilpailijoihin ja uuteen aikaan. 1.1.2012 alkaen Onnibussin Tampere-Pori aikataulut MH:n aikatauluhakuun! Eikä mitään kiemurtelua! Noh, Onnibussin kannalta tässä oli hyvää se, että näin paronit tekivät Onnibussin omasta verkkokaupasta kuuluisan ja samalla kaikki näkivät alastoman totuuden: Matkahuollon digiloikka oli unohtunut kokonaan kartellikiihkoilun viedessä täysin oaronien huomion. Näinkin voi käydä kun ego on suurempi kuin järki. Lauri nappasi ärhäkästi kaiken mediahuomion kuten nälkäinen lokki vie huolimattoman toriasiakkaan kädestä herkkupalan!

        Ei se unohtunu ollut, suunnitelmahan oli vielä 12 se että sukuoikeudet saadaan kyllä pidettyä virkamiehiä painostamalla. Jos tässä ois onnistuttu, ei olisi tietenkään ollu mitään syytä kehittää mitään nettilipunmyyntiä vaan vain nostaa kartellitaksoja totuttuun tapaan puolen vuoden välein ja myydä liput paperisina pääosin asemien lipputoimistoista yhä edelleen maailmantappiin


    • Anonyymi

      Näissäkin kannattaa muista selvittää miten tiukkaa aikataulun noudattamista firman johto vaatii kuljettajiltaan jotta nämä voivat pitää työnsä aina syy ei ole yksinomaan bussinkuljettajassa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7276
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3565
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      48
      3082
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2246
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      48
      2209
    Aihe