Hei!
Kysyn teiltä, jotka olette joutuneet nostamaan Sertlain lääkkeen (SSRI-lääke) annostusta. Mulla on ollut jo muutama vuosi 50 mg annos, joka päätettiin lääkärin kanssa nostaa 75 mg:aan. Nostosta on nyt noin 1,5 viikkoa. Minulla oli lähinnä aamuahdistus painotteinen. Se oire alkoi helpottaa jo ekalla viikolla, joskin sain pikkasen vatsavaivoja ym, mutta ne kuuluu asiaan. OLin sitten viikonloppuna juhlissa, monien vuosien jälkeen valvoin aamuneljään, join vähän kuoharia (ei mitään suuria määriä) join kahvia, ja poltin enemmän kuin yleensä. Tämän viikon alussa on ollut pientä stressiä, erityisherkkänä koen kaikki asiat voimakkaana, ja ahdistus on lisääntynyt, tunnen myös masennusta , ei sekään ole voimakas tunne, mutta silti. Eli, onko tuttua, että annoksen noston yhteydessä tulee tällaisia vaiheita, ikään kuin askel eteen päin, mutta sitten taas taakse! Psyk.sairaanhoitajani on lomalla, siksi en voi hänen puoleen kääntyä. Vastauksista olen kiitollinen, kaipaan vertaistukea!
Annoksen nosto
Anonyymi
4
1144
Vastaukset
- Anonyymi
Tyttärelleni ei SSRI sopinut, mutta 5- HTP auttoi.
Ssri-läökkeisiin ja erityisesti suurempiin snnoskokoihin liittyy merkittäviä haittavaikutuksia: https://www.kaypahoito.fi/nix02116- Anonyymi
hyvä linkki, kiitos!
- Anonyymi
Annosta voi nostaa, mutta onko varallisuutta ostaa lääkettä?
- Anonyymi
Ssri lääkkeen tuoteselosteessa ei turhaan mainita kohonneesta itsemurhariskistä. Sekoittaa aivokemian.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306