Onko sinua alkanut vaivata kaverisi monin tavoin ilmenevä itaruus? Voi olla niin, ettei hänen kanssaan voi mennä mihinkään, missä hän joutuisi myös itse avaamaan lompakkoaan? Ja tällä en nyt tarkoita taloudellista tilannetta. Jos ihmisellä on huono rahatilanne, niin eihän silloin tietenkään niitä vähiä rahoja lähdetä käyttämään ravintoloihin tai konsertteihin tms. Mutta tarkoitan nyt sellaista ihmistyyppiä, joka vaan ylipäätään asennoituu kaikkeen siten, että kaiken pitäisi olla hänelle ilmaista.
Ehkä tämä penninvenyttäjä on hionut taitojaan, ja on jollakin "ilmaisella" palveluksella - josta ei ole huolinut korvausta - saanut sinut tuntemaan että olet hänelle jatkuvassa kiitollisuuden velassa. Kun sattumalta käytte samaan aikaan kaupassa, ja kun satut ostamaan itsellesi jotain, mitä hänkin haluaisi - hän kaupasta päästyänne saa heikotusjohtauksen, jolloin tarjoat hänellekin niistä itsellesi ostamista herkuista. Jos olet joskus kutsunut hänet kotiisi syömään tai kahville, niin joudut lopulta melkein häätämään hänet pois, kun hän viihtyy liian hyvin ilmaisen vieraanvaraisuutesi äärellä.
Saitailla voi hyvin monella tapaa. Joku pitää taskussaan vain yhtä paperinenäliinaa, jota ei sitten koskaan voi käyttää. Jos menette yhdessä ilmaiskonserttiin, niin joudut todella pitkään odottelemaan häntä takaisin vessasta, kun hän on vihdoin päässyt ilmaista vessapaperia käyttämään.
Jos hän on jotenkin saanut selvää taloudellisesta tilanteestasi, niin hän aina sopivassa kohtaa mainitsee, että hyvähän sinun on... Vaikka oma taloudellinen tilanteensa saattaa olla monin verroin parempi.
Onko kohdalle sattunut jotakin samankaltaista, vai ovatko nämä sinun omaan elämäntyyliisi sopivia asioita?
Onko kaveruus katkennut saituuteen?
6
232
Vastaukset
- Anonyymi
Jotkin esimerkkitapauksistasi tuntuu tutuille. Liekö sama tyyppi kyseessä? Käy joskus mielessä, että mitähän jos sanon ajatukseni julki! Saattaapi käydä niin ettei enää olla sen koommin tekemisissä ollenkaan.
- Anonyymi
Itarat ihmiset toteuttavat itaruuttaan muiden ihmisten kustannuksella. Miksi muiden pitäisi maksaa itarien ihmisten puolesta vain siksi, kun he eivät itse viitsi? Ensimmäisenä he ovat aina ottamassa röyhkeästikin, mutta mitään et heiltä saa. Hyvin vastenmielistä.
- Anonyymi
Eli on katkennut, vastaus kysymykseesi. Ei tuollaista jaksa.
- Anonyymi
Seuraavan kerran jos pyydät itaruksen kylään, niin katat pöytään vain hyvin halpoja tarjottavia. Hernekeittoa tai jotakin velliä voi keittää ison kattilallisen. Näkkileipää levitteen kanssa. Kahvin/teen kanssa voileipäkeksejä. Todennäköisesti ruokaa jää sinulle itsellesikin.
- Anonyymi
Omalla kohdallani tämä on mennyt toisinpäin, eli minut on jätetty sen takia kun ei ole ollut varaa menoihin niin paljoa kuin kaverit olisi halunnut. Nyt sitten saan mennä itsekseni.
- Anonyymi
Minullakin oli kauan sitten eräs hyvätuloinen tuttava, joka pyysi minut toisinaan makutuomariksi vaateostoksille. Häntä varmaan haittasi se, kun itse en ostanut mitään. Silloin minulla ei ollut varaa ostella mitään ylimääräistä. Välimme sitten hiipuivat emmekä ole olleet missään tekemisissä vuosiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253584- 2553532
No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi282024Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701706Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko151419Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3881247Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501169Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens751025Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007