Tietääkö kukaan, miksei perämoottoreihin ole mikään tehdas tehny pystyakselin ja potkurin akselin paikalle vaijeria. Vapaan ja pakin vaihteisto olisi heti kampiakselin alapäässä.
Pienoismalli moottoreissahan vaijeri toimii erittäin hyvin kymmenillä tuhansilla kierroksilla.
Kumma juttu
6
138
Vastaukset
- Anonyymi
Käyppä Youtubessa katsomassa miten käy kun Garage 54:n jampat vaihtaa autosta vetoakselit ja nivelet paksuun vaijeriin. Ei toimi kuin yhteen suuntaan pyörittäen, jos sitäkään.
- Anonyymi
Tottakai väärin tehty vaijeri purkautuu ja jutkautuu jumiin pakilla varsinkin, mutta onhan niitä kumpaankin suuntaan punottuja, jotka ei purkaannu. Öljyhän siellä letkussa pitää kiertää, joka ei olisi mikään ongelma, kun rungossahan se vaijerikanava olisi. Ainakin vedenvastuksen saisi puoltapienemmäksi ilman perän murikkaa, eikä kiveenajo remonttikaan kalliiksi tulisi.
- Anonyymi
Eikö ruotsalaiset valmista diesel perämoottoria, jossa hihna välittää koneen voiman propulsioon.
Olisko ollut nimeltään ox tai oxen tai jotain sinne päin...- Anonyymi
Sellaista hihnavetoa minäkin suunnittelin. Siinä täytyy laittaa moottori vaakasuoraan tai kulmavaihde. Hihnavedossa ei tarvita peräöljyä, eikä vuotojakaan ole.
Helppo laittaa vaikka 15 sm levyinen hihna, joten kestävyyttä löytyy.
Ei niitäkään markkinoilla näy, joten mikä lie syynä.
- Anonyymi
Entäpä sähköinen voimansiirto? Moottorin alapäässä olisi vain sähkömoottori. Vaihteistoa ei tarvittaisi ollenkaan. Tuohan on käytössä jo jäänsärkijöissäkin.
- Anonyymi
Tulee painoa aika paljon, kun pitää sitä sähköä jollain tehdä. Ja sen lisäksi alapäästä tulee aika iso mötikkä jos on vähänkään tehokkaampi laite.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 447286
- 324038
- 573575
- 503100
- 172786
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons492259- 372258
- 432238
- 492235
- 162226