Koskaan en ole nähnyt niin paljon heinäsirkkoja kuin äsken nurmikkoa leikatessani. Onko kellään samansuuntaisia havaintoja?
Runsaasti heinäsirkkoja
96
702
Vastaukset
Toivottavasti niitä ei ole pelloilla nakertamassa viljakasveja..
pujotteIija kirjoitti:
En ainakaan ole havainnut. Toivottavasti sellaista vitsausta ei suomeen koskaan tule
Samaa toivon minä. Olen joskus ulkomailla törmännyt sellaisiin kymmensenttisiin heinäsirkkoihin.. ja kun ne liikkuu parvissa voi parvet olla isoja. Itse olen nähnyt vain pieniä parvia.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Samaa toivon minä. Olen joskus ulkomailla törmännyt sellaisiin kymmensenttisiin heinäsirkkoihin.. ja kun ne liikkuu parvissa voi parvet olla isoja. Itse olen nähnyt vain pieniä parvia.
Jossainhan ne voi syödä ison osan sadosta. Taitaa suomessakin olla yli 2 senttisiä?
pujotteIija kirjoitti:
Jossainhan ne voi syödä ison osan sadosta. Taitaa suomessakin olla yli 2 senttisiä?
Olen nähnyt laatikosta, jota teeveeksi kutsutaan sitä menoa kun oikein iso parvi tuhoaa pellon lähes muuutamassa hetkessä..
Mutta se vaatii hurjan ison parven..Pikku-pirpana kirjoitti:
Olen nähnyt laatikosta, jota teeveeksi kutsutaan sitä menoa kun oikein iso parvi tuhoaa pellon lähes muuutamassa hetkessä..
Mutta se vaatii hurjan ison parven..Laatikosta minäkin, tais olla australiasta
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Asuin hetken maalla, talo oli niityttyneellä kummulla. Heinäsirkkoja riitti ja ne oli ihan keskimittaisesti 4 senttisiä, yhdestä otin kuvankin ikkunaruudun läpi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asuin hetken maalla, talo oli niityttyneellä kummulla. Heinäsirkkoja riitti ja ne oli ihan keskimittaisesti 4 senttisiä, yhdestä otin kuvankin ikkunaruudun läpi.
Ja itäsuomessa tämä
Anonyymi kirjoitti:
Aika isoja, tänään näkemäni ei ihan noin isoja olleer
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Aika isoja, tänään näkemäni ei ihan noin isoja olleer
Ne oli hirveitä, suorastaan pelottavia. Jostain syystä lintuja ei sillä paikalla näkynyt sitten ensimmäistäkään, vaikka metsääkin riitti ympärillä.
Mikä lie maaenerginen keskus. Muistan se paikan olemuksen, oli hyvin erikoinen. Kauempana avohakkuukivikissa näkyi kerran valovälähdyksiä jotka vaikutti tulevan maan sisältä ja ne valaisi taivaan ihan kuin salamaniskuja maan sisästä ulospäin.
Silloin pelotti ja oltiin sisällä verhot kiinni vedettyinä eikä menty mökistä ulos.
- Anonyymi
Kyllä vaan, saman havainnon olen tehnyt. Kovia loikkimaan.
- Anonyymi
Housuissas on heinäsirkka
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Toivottavasti ei pure peenikseen :D
Ei pure kun ei sitä ole. Siellä on vain se sirkka.
Anonyymi kirjoitti:
Heinä on joskus ollut
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Heinä on joskus ollut
Joo joo
Anonyymi kirjoitti:
Minä voin todistaa väitteesi vääräksi.. hänen housuistaan löytyy kuin löytyykin sellainen miehen elin.. ja hyvä elin onkin. Jos saan sanoa...
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä voin todistaa väitteesi vääräksi.. hänen housuistaan löytyy kuin löytyykin sellainen miehen elin.. ja hyvä elin onkin. Jos saan sanoa...
Naisen sanomana kuulee totuuden, ainakin tässä tapauksessa
pujotteIija kirjoitti:
Naisen sanomana kuulee totuuden, ainakin tässä tapauksessa
Jaa, pitäisikös minun alkaa kouluttamaan sinua.. naisen suusta tulee totuus.. poikkeuksetta :D
Pikku-pirpana kirjoitti:
Jaa, pitäisikös minun alkaa kouluttamaan sinua.. naisen suusta tulee totuus.. poikkeuksetta :D
Voithan sie yrittää :D
pujotteIija kirjoitti:
Voithan sie yrittää :D
Ei maksa vaivaa.. heh.
Kyllä sä olet jo niin hyvä ihan tuollaisenaan.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ei maksa vaivaa.. heh.
Kyllä sä olet jo niin hyvä ihan tuollaisenaan.Mitäs meinaat tänään vielä puuhailla? Minä meinaan pyöräillä jäätelön ostoon, tulee samalla kuntoilua
pujotteIija kirjoitti:
Mitäs meinaat tänään vielä puuhailla? Minä meinaan pyöräillä jäätelön ostoon, tulee samalla kuntoilua
Makoilen bikineissä pihalla ja ajattelen. Se on mitä haluan tänään tehdä.. veli kävi eilen ja kertoi aika ikäviä uutisia. Mulla on paljon mietittävää. Huomenna intoudun sit tekemään rästiin jääneitä kotitöitä .. eli ihan kotilomapäivä tänään.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Makoilen bikineissä pihalla ja ajattelen. Se on mitä haluan tänään tehdä.. veli kävi eilen ja kertoi aika ikäviä uutisia. Mulla on paljon mietittävää. Huomenna intoudun sit tekemään rästiin jääneitä kotitöitä .. eli ihan kotilomapäivä tänään.
Täällä taitais olla vähän viileät bikinikelit. Ikävät uutiset ovat ikäviä
pujotteIija kirjoitti:
Täällä taitais olla vähän viileät bikinikelit. Ikävät uutiset ovat ikäviä
No mulla toi sivupiha antaa etelään ja on tuulensuojassa.. mutta ny se alkoi vetämään pilveen, joten jäi lyhyeksi se nautinto..
Pitänee kai palstailla loppupäivä tai jotakin.. lukea tai katsoa elokuva..
Mä en halua tehdä tänään mitään...Pikku-pirpana kirjoitti:
No mulla toi sivupiha antaa etelään ja on tuulensuojassa.. mutta ny se alkoi vetämään pilveen, joten jäi lyhyeksi se nautinto..
Pitänee kai palstailla loppupäivä tai jotakin.. lukea tai katsoa elokuva..
Mä en halua tehdä tänään mitään...Meinaatko keittää iltapäiväkahvit? Minä keitän kohtapuoliin. kahvin jälkeen kauppaan
pujotteIija kirjoitti:
Meinaatko keittää iltapäiväkahvit? Minä keitän kohtapuoliin. kahvin jälkeen kauppaan
Eipä hullumpi idea. Kahvee siis..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eipä hullumpi idea. Kahvee siis..
Just oon lähdössä juomaan. Meillähän ei vissiin treffeillä ole ollut iltapäiväkahveja?
pujotteIija kirjoitti:
Just oon lähdössä juomaan. Meillähän ei vissiin treffeillä ole ollut iltapäiväkahveja?
Me ei harrasteta iltapäiväkahveja.. meillä on vaan "päiväkahveja"..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Me ei harrasteta iltapäiväkahveja.. meillä on vaan "päiväkahveja"..
Ja myöhäinen iltapala. Nyt vaikenen joksikin aikaa, heippa
- Anonyymi
Sopii raamatullisesti aikaamme erinomaisesti.
- Anonyymi
Niin sopii, mietinkin jo, että missäs sirkat viipyy kun kaikki muut oireet onkin jo näkyvillä.
Kyllä muuten ilmaston lämpeneminen on nsnnaa tietyille hyönteislajeille kun niiden elinolosuhteet helpottuvat ja levinneisyys lisääntyy.
Yhden heinäsirkan nähnyt koko kesänä. Sekin yritti olohuoneen ikkunaruudun läpi sisään. 🦗
Minimaalinen havainto
- Anonyymi
Kyllä eilinen myrsky ja yön tuulet veivät kaiken jänistä pienemmän mennessään!
- Anonyymi
🌬🐇🦎🦟🕷
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Täällä ei juurikaan ole myrskynnyt
Mikkelissä on.
- Anonyymi
Vihreät viljelevät heinäsirkkoja ruuaksi ihmisille.
- Anonyymi
Kakkuja leipomaan.
- Anonyymi
Kyllä ne sirittelee mutta vain kohtuudella. Mutta luontoasioissahan sanotaan että sekin on havainto jos ei ole havaintoa.
Mä oon huomannut kanssa. Lisäksi muutakin ötököitä.
Siitä aasinsiltana siihen, että on ollut hiton kostea kesä. Siis vaikka on minkälainen paahde tai viileämpi keli, niin ilmankosteus on jumalaton. Vasta tuon hitonmoisen myräkän jälkeen on ulkona ollut suhteelisen kuiva normi kesäkeli.
Siis varmaan siitä johtuu ötökkäpaljous. 🤔Voihan se olla että on ollut lisääntymiselle hyvät olosuhteet. Paarmoja ainakin on paljon, äsken kun olin ulkona niin pirulaiset häiritsivät nesteen vähennystä
pujotteIija kirjoitti:
Voihan se olla että on ollut lisääntymiselle hyvät olosuhteet. Paarmoja ainakin on paljon, äsken kun olin ulkona niin pirulaiset häiritsivät nesteen vähennystä
No onneks täällä maalla ei ole niitä nyt. Oon pätkinyt Nissaniin metrihaloista pilkettä sirkkelillä. Siihen ei tarvitsisi niitä kaveriks. 🙄
Disseisback kirjoitti:
No onneks täällä maalla ei ole niitä nyt. Oon pätkinyt Nissaniin metrihaloista pilkettä sirkkelillä. Siihen ei tarvitsisi niitä kaveriks. 🙄
Jossain hommissa on täytynyt helteelläkin pitää takkia, etteivät pääse puremaan
pujotteIija kirjoitti:
Jossain hommissa on täytynyt helteelläkin pitää takkia, etteivät pääse puremaan
Juu, tai yrittää Thermacellillä pitää ne loitolla..
Amerikan suomalaiset viettävät Pyhän Urhon päivää, joka karkotti heinäsirkat Suomesta, kuten P. Patrick käärmeet Irlannista. Poikani asui vaihto-oppilasvuotenaan amerikansuomalaisessa perheessä, jossa oltiin aivan hämmästyneitä, että Suomessa ei tunneta P. Urhoa.
No, sielläpäin karjalanpiirakkakin muistutti paksukuorista tuohitossua, eivätkä uskoneet, miten perinteinen piirakka leivotaan. 🌹👀En ole nähnyt mutta paikoittain iltahämärässä siritystä kuulee enemmän kuin stereofonisena.
Tosiaan nuo raamatullinen vitsaus. Pitää olla tarkkana nyt myös paarmojen, sääskien, ruton, rakeiden ja sammakoiden suhteen.Maailmanlopun enteitä oli sekin kun muutama viikko sitten heinikossa vilisi vihreitä led-merkkivaloja. Olivat tarkemmin katsoen jotain pikku koppiksia. Kiiltomadoiksikin kai kutsutaan heitä.
Eipä kyllä ole havaintoja nurmikonleikkuussa mutta vaelluksella niitä hurahti muusin joukkoon ihan runsaasti.
Rusakoita on kyllä vallan tolkuttomasi; jänisruttoa odotellessa.pujotteIija kirjoitti:
Nypitkö pois vai jätitkö mausteeksi?
Ihan tarkoituksella lisäsin. Tosin kuivattuja yksilöitä joten sirinä jäi pois.
- Anonyymi
Suomen Faaraoiden on aika vapauttaa köyhät vankeudesta.
- Anonyymi
Faaraoiden 😂😂
Jaa, tartteepa siis varautua ötökkäinvaasioon kun hilpasen alkuviikosta mökille. Ei siellä aiemmin kesällä ihmeemmin vielä näkynyt niitä, mutta sillonhan ne oli vasta kuoriutuneet, ihan pikkiriikkisiä, ei sellasia oikein huomaa.
pujotteIija kirjoitti:
Voihan se olla että heiniksiä ja muita esiintyy vain paikoittain
Juu, kyllä se varmaan on paljon paikallisista olosuhteista kiinni. Ne vaan on vähän niinku sienet, itävät maassa ja pullauttavat sopivalla hetkellä itsensä pinnalle, kun sopiva vuorokauden keskilämpötila saavutetaan. Ja sillon kun ne sieltä pihalle pelmahtaa ne on muutaman millin mittaisia pikkusia.
- Anonyymi
Kato ne punkit tarkkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Kato ne punkit tarkkaan.
On niitä siellä, mutta ne nyt on aika harmittomia, aina välillä löytyy jostain sääreltä tai käsivarrelta kiipeilemästä, huomattavasti useammin löytyy naapuruston itsenäisesti vierailevilta karvakamuilta.
randombypasser kirjoitti:
On niitä siellä, mutta ne nyt on aika harmittomia, aina välillä löytyy jostain sääreltä tai käsivarrelta kiipeilemästä, huomattavasti useammin löytyy naapuruston itsenäisesti vierailevilta karvakamuilta.
Punkit vaarattomia? Borrelioosi? Puutiaisaivokuume? Nymfejä ei edes tahdo helposti huomata vaikka kuinka tarkastelisi.
Itsellä, punkki-ajan jo oikeastaan loputtua, tuli reiteen punainen ihottuma. Mitään punkkia en ollut huomannut, vaikka tosin asuin ja asun punkkialueella. Lääkäri pyöritti päätään ja antoi 2 vko antibiootit. Kun kuuri loppui, alkoi läiskä kasvaa ja kasvaa. Kun menin takaisin työterveyslääkärille, oli rinkula jo 15cm luokkaa eikä diagnoosia tarvinnut enää pohtia. Sain 2kk järisyttävän hevoskuurin (eri antibiottia). Kesti 1.5kk ennen kuin ihoreaktio hävisi. Onneksi muuta harmia ei tullut, tiedän myös sairaalaan viikoiksi päätyneitä.Emberizi kirjoitti:
Punkit vaarattomia? Borrelioosi? Puutiaisaivokuume? Nymfejä ei edes tahdo helposti huomata vaikka kuinka tarkastelisi.
Itsellä, punkki-ajan jo oikeastaan loputtua, tuli reiteen punainen ihottuma. Mitään punkkia en ollut huomannut, vaikka tosin asuin ja asun punkkialueella. Lääkäri pyöritti päätään ja antoi 2 vko antibiootit. Kun kuuri loppui, alkoi läiskä kasvaa ja kasvaa. Kun menin takaisin työterveyslääkärille, oli rinkula jo 15cm luokkaa eikä diagnoosia tarvinnut enää pohtia. Sain 2kk järisyttävän hevoskuurin (eri antibiottia). Kesti 1.5kk ennen kuin ihoreaktio hävisi. Onneksi muuta harmia ei tullut, tiedän myös sairaalaan viikoiksi päätyneitä.No on ne, emmää niitä jaksa pelkää tai mitään, pitää vaan olla järkevä. Ja kun kaikilla käy joskus huono tuuri, niin melko se sama tapahtuu punkkienkin kanssa. En usko, että itelläni on mitenkään herkkä tuntoaisti, mutta pahuksen hyvin tunnen, jos jokin pikkuvintiö kävelee ihoani pitkin. En ole ikinä erityisesti niitä varonut, en ole kokenut tarpeelliseksi.
Nykyäänhän meillä on ainakin eteläisessä Suomessa punkkiaika vähintään huhti-touko taitteesta karkeasti vuoden loppun. Siis vähintään. Punkkeja on löytynyt kissoistani keväällä kun osittain on vielä lumi maassa ja toisessa päässä vuotta ensilumet ja pakkaset jo olleet.
Mutta kärpäsiä on ollut pirun vähän tänä kesänä
- Anonyymi
En ole ennen tätä nähnyt, mutta viime yönä keittiöön oli tullut kolme! Luulin ensin kun rasahti, että pudotin leipää tai jotain muuta, mutta tiskipöydällä oli kolme heinäsirkkaa! Terästasolla läksi inha ääni niiden menosta. On kyllä mustakin outoa. Näitä on pihallakin paljon. Mut et tulee sisälle…🤔
- Anonyymi
Joku oikeasti hyönteistutkija/biologi voisi vastata tähän miksi heinäsirkkoja on yhtäkkiä jumalaton määrä?
- Anonyymi
Yök. Sirkka istui juustosämpylän vieressä ja sen koivet näyttivät karmeilta. Sitä paitsi nuo hyppyheikit voivat muut enkin singota yllättäen mihin vain. Kohta se olisi ollut naamalla tai tukassa. Inhottavaa :(
Anonyymi kirjoitti:
Joku oikeasti hyönteistutkija/biologi voisi vastata tähän miksi heinäsirkkoja on yhtäkkiä jumalaton määrä?
Täytynee tutkia oisko netissä mitään tietoa
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
No äkkiä!
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Vauhtia! Miten hidas oikein olet!??!
Anonyymi kirjoitti:
Vauhtia! Miten hidas oikein olet!??!
Ei löytynyt varmaa tietoa, eikä juuri epävarmaakaan
- Anonyymi
pujotteIija kirjoitti:
Ei löytynyt varmaa tietoa, eikä juuri epävarmaakaan
Doh! Se siittä sitten.
- Anonyymi
Saako kuu heinäsirkat parveutumaan vai mikä juttu?
- Anonyymi
Voiko syy olla Ukrainan sodassa kun laajoja peltoalueitakin tuhoutuu, häiriintyy heinäsirkkainvaasio ja siirtyy pohjoisemmaksi? Kahtena päivänä näitä on ollut niin runsaasti etten ikänäni ole nähnyt.
- Anonyymi
Vai tuliko nämä nyt sen kovan myrskytuulen mukana?
- Anonyymi
Kyllä sillä on hankalassa asennossa jalat. Itselläni tulisi tuolla tavoin hyvin kipeiksi.
- Anonyymi
Olen tuijotellut tänä kesänä enemmän taivaalle kuin maahan, en ole huomannut.
Lähialueen sääksipariskunta on saanut poikasensa lentoon, niiden touhuja on kiva katsella.
xLiner- Anonyymi
Ankat hoitaa etanat, mutta mikäs kotieläin söisi heinäsirkkoja..?
Jos tää ilmasto muuttuu liian heinäsirkkaystävälliseksi, täytyy varmaan hankkia gekkoja puutarhoihin 😁
xLiner
- Anonyymi
Muistatko sen laulaja Heinäsirkan? Oliko samannäköisiä?
- Anonyymi
Oletteko nähneet hepokatteja? Ne vasta isoja ja äänekkäitä veijareita ovat.
Vielä muutama vuosi sitten niitä pomppi sisälle, jos ovi oli auki ja aloittivat konsertin.
Nyt niistä ei ole jälkeäkään. Samoin heinäsirkat on poistuneet.
Mikä lienee syynä?
Maakiitäjätkin on hävinneet, ne suuret 4 senttiset koppikset, jotka söi "tappajaetanoita".- Anonyymi
Kuule saat täältä kaikki heinäsirkat, yhdessä yössä näitä tuli satoja!
- Anonyymi
Onneksi näitä ei näe, kuulee vain. Pelottavan näköinen jalkojen hinkkaaja!
- Anonyymi
Vesipönttöön noita näytti jonkun verran hukkuneen.
- Anonyymi
Kyllä näin yhden tälläkin, mutta eikö tämä aika ole vuodessa se, jolloin niitä yleensä havaitaan? Kirvat tuli pilvenä, miksi sirkat eivät olisi näkyneet, jos niitä jotenkin enemmän?
- Anonyymi
Ei pidä kysellä jos ei edes tiedä, mistä ne tulevat!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162077MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401878- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 911174
- 941144