Miten Sievin kunta varautuu energiakriisiin?

Anonyymi

Miten kunnan ja kuntalaisten tulisi varautua, jos mahdollinen/ "uhkaava" energiakriisi sattuisi juuri sydäntalven kovien pakkasten aikaan? Olisiko kunnan jo nyt oikea aika miettiä sekä omia toimiaan että ohjeistaa kuntalaisia hankkimaan varusteita ja miettimään tilanteessa toimimista, sillä ongelman ollessa käsillä se voi olla jo myöhäistä.

12

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jokaisen pitää tosiaan varautua ja varmaan jotain voi tehdä kunnankin tasolla.

Maalla kuitenkin onneksi varmaan suurimmalla osalla on myös mahdollisuus lämmittää puilla.

Aggregaatti hyvä hankinta.

Ruokalaskun pienentämiseksi kannattaa kerätä paljon marjoja, sieniä. Kannattaa myös aloittaa omien juuresten/vihannesten kasvattaminen ensi kesänä. Marjapensaita, omenapuita pihaan.

• Anonyymi

Sähköntuotanto ydin, vesi ja tuulivoimalla on samanhintaista
        kuin vuosi sitten.
        Koko soppa aiheutuu sähköpörssistä.

• Anonyymi

Melkein kaikki kunnan vuokra-asunnot ovat kaukolämmössä, eikä asunnoissa ole tulisijoja.

• Anonyymi

Rakastan tyyntä pakkassäätä jopa -30 °C sopii. Ihanaa, mutta tuulla ei saa, että voi kunnolla kuulla pakkaslumen narskuvan kengänpohjien alla. Toivottavasti ensi talvi sitä tarjoilee, ihanaa!

• Anonyymi

Voisit mennä Siperiaan. Olen minä ennenkin kahjoja kohdannut, mutta harvoin typeryys noin selvästi ilmi tulee kuin sinun kohdallasi. Olet joko super rikas tai mamman peräkammarin poika, kaikki tietää että tuulivoima on todella tarpeen tällähetkellä sähkön saanin suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voisit mennä Siperiaan. Olen minä ennenkin kahjoja kohdannut, mutta harvoin typeryys noin selvästi ilmi tulee kuin sinun kohdallasi. Olet joko super rikas tai mamman peräkammarin poika, kaikki tietää että tuulivoima on todella tarpeen tällähetkellä sähkön saanin suhteen.

Kaunis luonto ympärillä on korvaamatonta rikkautta ja tuulivoima sen ja sen monimuotoisuuden tuhoava "petos"/ pääasiallisin syy energiakriisiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaunis luonto ympärillä on korvaamatonta rikkautta ja tuulivoima sen ja sen monimuotoisuuden tuhoava "petos"/ pääasiallisin syy energiakriisiin.

No eipä ole sullakaan paljon käsitystä asioista....

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loppujen lopuksi näiden esillä olevien tietojen perusteella minulla on enemmän käsitystä asioista kuin sinulla. Sorry vaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuulivoima tuo sattumasähkö ja mites sitten talvella kun on pakkasta nuot myllyt kuluttaa virtaa eivät tuota mitään ja juuri silloin kun eniten sähköä tarvitsemme. Turha vouhkata kun et näytä ymmärtävän oliko se se sarkajärki

• Anonyymi

Katuvaloista voisi säästää.

• Anonyymi

Hyvä ehdotus!

• Anonyymi

Ei muuta kuin päreitä poltellaan hirren välissä, se vaan saako niitä mistään. Mutta ei oo kyllä hirsitalojakaan kovin paljon . Tai sitten jäitä poltellessa, ootellaan että korpela tiputtaa sähkön hintaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7615
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4203
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3695
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3180
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2866
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      64
      2541
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2398
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      51