Treenaatteko paljon paramitoja? Otatteko yhdeksi päiväksi yhden tavoitteeksi ylläpitää, vaiko oletteko ottaneet jo pitemmäksi ajaksi haasteeksi, ehkä useampiakin?
Buddhalaisuuden paramitat
4
1296
Vastaukset
- Anonyymi
Ne 10 "paramitaa" ovat hyveitä. Ihanteita joita jokaisen buddhalaisen kuuluisi pyrkiä toteuttamaan elämässään. Hyveet tuovat onnea, joka on paljon pysyvämpää ja tyydyttävämpää kuin pelkät nopeasti ohimenevät ja usein kalliiksi tulevat aistinautinnot.
Toisaalta, mitä lähemmäs ihminen kehittyy valaistumista, sitä enemmän nuo 10 paramitaa toteutuvat hänen toiminnassaan, ilman että hän "itse" yrittää tai edes ajattelee niitä, tai on edes kuullut niistä.- Anonyymi
Valaistumiseen ei tarvii muuta kuin että homman hiffaa. Kossua voi edelleen heittää huiviin aina jos siltä tuntuu.
- Anonyymi
Miksi "Mikä on paramitta" viestini on poistettu.
Otin selvää siitä kun kuuntelin erään dharmapuheen. - Anonyymi
Sitä, kun asustellaan näin pohjoisilla asteilla, ei niin helposti ole omaa opettajaa saatavilla. Joutuu itse ottamaan selvää. Lukemalla on tullut itselle montakin "ahaa!" elämystä buddhalaisuudesta. Toisaalta, muistaakseni jossain myös taidettiin sanoa, että liiallinen lueskelu voi myös olla hidaste henkisellä polulla. Niin tai näin, joillekin se on motivoivampaa tietää tarkemmin asioita, miksi ja mitä.
Itse en niin aktiivisesti ajattele paramitoja. Luin kuitenkin, että jotkut munkit harjoittavat niitä tarkoituksella. Maallikkomunkit vähemmän, lyhyempiä aikoja, varsinaiset luostareissa olevat enemmän ja pidempiä aikoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374905Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5011565Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771080Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77923
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.48758Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728