ACIM netissä

acim.lainen

2

515

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adhyuta

--- There is no time, no place, no state where God is absent. There is nothing to be feared. There is no way in which a gap could be conceived of in the Wholeness that is His. The compromise the least and littlest gap would represent in His eternal love is quite impossible. For it would mean His Love could harbor just a hint of hate, His gentleness turn sometimes to attack, and His eternal patience sometimes fail. All this do you believe, when you perceive a gap between your brother and yourself. How could you trust Him, then? For He must be deceptive in His Love. Be wary, then; let Him not come too close, and leave a gap between you and His Love, through which you can escape if there be need for you to flee. ---

Eikö tämä olisi hyvä lähtökohta keskustelulle? Minusta koko teoksen anti ja kaikki sen harjoitukset pyrkivät juuri tämän KOKEMISEEN. Ymmärryksellä toki, mutta vasta harjoitus todella aikaansaa sen oivaltamisen ja elämisen juuri hetkessä tässä ja nyt.

Mitä teosta lukeneet ovat mieltä? Itse en ole systemaattisesti siihen tutustunut, mutta 80-luvun alusta kyllä siihen tämän tästä sillointällöin ikäänkuin törmännyt. Valitettavasti olen huomannt kovin usein,että siihen "eksytään" eli aletaan kehittelemään mitä mutkikkaampia ajatusrakennelmia, kun minusta tuon teoksen anti yksinkertaisuudessaan tiivistyy tuohon ja muihin vastaaviin otteisiin.

Toki, olemmehan usein rakentaneet ajattelumme mutkikkaaksi ja aivojenkin on saatava työskennellä. Mutta tuon rakkauden kokeminen ja siitä lähtevä toiminta sittenkin itselleni olisi se kiinnostavin anti. Mystiikka usein on juuri siinä aivan iyksinkertaisessa elämän ihmeessä, rakkaudessa. Ilman kummempaa teknistä sälää, sitten loppujen lopuksi (voivathan ne olla ikäänkuin rakennustelineitä, scaffolding-periaatteella).

Mitä mieltä olette, lukeneemmat?

• adhyuta

Lukeeko siis kukaan muu tätä palstan varsinaista aineistoa eli Ihmeiden Oppikurssia ja tekee niitä harjoituksia, vai mitä ihmettä tapahtuu? :)

Kun kaikki keskustelut on jotain ihan sivuseikoista, mentäisiin jo itse asiaan!!!

*on kärsimätön jo, odoteltuaan viikkokausia*

Tekeekö siis kukaan muu niitä harjoituksia ja lukeeko tuota kirjaa? Missä on siis keskustelu? Ja miksi hutaistaan aina sieltä täältä jotain juttua asian sivusta ja availlaan aina vaan uusia keskusteluketjuja, jaksamatta koskaan kuitenkaan käydä syvällistä, perehtynyttä, paneutunutta eli perusteellista keskustelua itse Ihmeiden Oppikurssin asia- ja opetussisällöistä? Tämän kurssinhan pitäisi olla juuri niista turhista pelosta (kohtaamisen, avautumisen ja keskustelemisen pelot mukaanlukien) vapautumista ja rakkaudelle antautumista. Huhuu! Aloitetaan jo!

Ihmeiden oppikurssi, hei, mitä tänään luitte siitä ja mitä harjoituksia teitte ja mitä kokemuksia oli?!?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4554
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3685
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      405
      2417
    4. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2121
    5. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2014
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      239
      1969
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      35
      1784
    8. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1698
    9. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1497
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1351
    Aihe