Mökkisi on aikamoinen mörskä

Anonyymi-ap

Mikset remontoi sitä vaikka osaat?

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Moni vanha hirsimökki on remontoitu pilalle, siellä ne nyt lahoaa. Tai ovat henkensä ja arvonsa menettäneitä.

Jos haluaa vanhasta uutta, lähtötilanne on jo virhe. Rakenna kokonaan uusi, jätä vanha rauhaan. Vanhan katto on toki syytä korjata heti, jos se vuotaa vettä. Siinä se sitten säilyy sellaiselle tekijälle, joka osaa sen restauroida.

xLiner

• Anonyymi

voiko runruHzzullw joz jozaj o kuylpyä j <AZIRFRWN MWNWW NUKKUM

ziiz msnss nukkum<<n j< j<l< tuntuv<at pewhmoisille.... asilläö rC OINKIN

• Anonyymi

hy vä nimigys oliz<sikin joku villavamvas, ai joku tguomoi-umpi

• Ei ainakaan mun 201 vuotta vanha 22m pitkä talo mikään mörskä ole, vaan erikoispatinoitunut. Toissa vuoden talvena ostin 17 vuotta vanhan Lagunan vikavaloineen päivineen, ja maksoin perintöverot. Reilu tuli kalliimmaksi 😂

Vakavasti ottaen, niin pitäähän tuon jo pitkäaikaisen perintöverosuunnittelun jälkeen olla realisti kaiken kunnon suhteen. Nykyisellään tämä on verrattaen halpaa ja ennen kaikkea velatonta asumista, ja piharakennuksilla on valtava hyötykäyttöarvo työjutuissa. Hometta täällä ei käsittääkseni onneksi ole, siitä olen melko varma. Ja kun El Plan on plakkarissa joka tapauksessa, niin jonkinlainen mottoni tällä hetkellä on, että ei ole mitään syytä tehdä isoja elämänmuutoksia lyhyellä aikavälillä, mutta ei paljoakaan syitä investoida pitkällä aikavälillä näihin puitteisiin yhtään ylimääräistä.

• *Rellu
        Uudehko tabletti luulee vielä osaavansa suomea mua paremmin 😅

• Anonyymi

Remontoin kerran taloa irjanteella joka oli 108 vuotta vanha. Kesti 17 kuukautta remontti, meitä oli siinä neljä remppamiestä.

• Anonyymi

Mn mökki on helkkarin hyvässä kunnossa, rakennettu 1995 ja hirrestä, mutta yhä kuin uusi. Nyt kaksi talveakin asunut siellä kun on koronan takia saanut olla etätöissä. Ei ole rakennettu talviasuttavaksi, mutta hyvin on tarjennut kun takassa polttaa puita. Vesi ja viemäri on kun kaupunki päätti vetää linjat tästä ohi kymmenkunta vuotta sitten. Ensimmäiset lähes 20 vuotta pärjäsin puuceellä ja tuomalla veet mukana.

Ennen ei tullut siellä ikinä talvella oltua, mutta kun tehtiin viemäri ja asensin ilmalämpöpumpun, niin nyt siellä pärjää ihan hyvin talvellakin.

• Anonyymi

Asun yli 100v vanhassa talossa. Kaksi miestä remontoi tätä 5 vuotta.

• Niin on ja just hyvä tällasena. En halua mitään tiptop-mökkiä, vaan paikan jossa voin olla välittämättä turhaan mistään turhasta. Eikä kiinnosta remppailut, on parempaakin tekemistä.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe