Morjens,on 4 kurkkuinen originaali kaasutin automaatti ryypyllä todennäköisesti alkuperäinen. Automaatti TH200 4-R. Toiminta on huonohkoa johtuen ehkä myös vuosien vähästä käytöstäkin. Puhdistus ja säädöt kenties auttaisi mutta jos vain nostaisi vanhan kaasuttimen hyllyyn suoraan ja laittaisin käsiryypyllisen korvaavan mutta laadukkaan kaasusttimen tilalle joka olisi jo heti oikeissa säädöissä suurinpiirtein. Toimiiko vaihteisto miten uuden kaasuttimen kanssa vai "keskususteleeko" näissä kaasutin koneissa kuinka vaihteisto ja mekaaninen kaasutin keksenään? Vaihteisto ei halua helpolla vaihtaa oletettavasti lukitusta 4 vaihteesta pienemmällä jyrkässä mäessä mutta muilla vaihteilla toiminta on sujuvaa ja sulavaa eteen ja taaksen tieajossa. Selvä bensapula tuntuu olevinaan 4 vaihteella ajettaessa joka on kyllä piiiiitkä ja tullut ajettua siksikin 3 joka on mainio ajovaihde mutta harmittaa toisaalta lukitun 4 vaihteen "säästö" mahdollisuus kuluissa. No eipä kilometrejä nyt tulekkaan paljon. Tuo tehdas 140hv kyllä riittää joten ei isoa kasutinta vaan alhaalta hyvin vääntävä riittää ja 3600rpm max ilmoitettu teho riittää hyvin. Koukku on ja kuormaa joitain satoja kiloja silloin tällöin. Loistava vetoauto kunhan tilaa riittää..
5L V8 140hv uusi kaasutin 350cfm ja käsi ryyppy ?
5
110
Vastaukset
- Anonyymi
laatikko toimii uuden kaasarin kanssa ihan hyvin jos TV vaijerin vipu ja säätö on oikea.
- Anonyymi
Sanoisin, että 500cfm on sopivampi.
- Anonyymi
Virranjakaja pitää myös vaihtaa vanhan aikaiseen, jos vaihtaa tavallisen kaasarin vakion sähköohjatun tilalle.
- Anonyymi
Sähköohjattu? Miten sähköohjattu? 4kurkkuinen rokkester on nyt ja tietämättönä sen enempää ehkä on ryypytys-lämpiäminen jotenkin sähkön kanssa tekemisissä, en tiedä. Sähkö ohjattu kaasutin? Kertoisiko joku? Haluankin vanhanaikaisen käsi ryypyn jossa vain läppää säädetään itse lämpenemisen mukaan. Käyttö on vain ei lumen aikaan eli kevät syksy vain ehkä aste pari pakkasta myöhään ja muuten plussaa. Kunhan saan aikaiseksi vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä tutkinat mikä lukitus venttiili malli siellä on ja vaihto myöhemmin koska voi jo ajaa nytkin oletettavasti ilman vaurioita.
- Anonyymi
Pcm joka on sama kuin ecu ohjaa. Jos vaihtaa tavallisen kaasarin myös virranjakaja pitää vaihtaa tavalliseen ei pcm ohjattuun hei jakajaa. Kärjetön kuitenkin. Minulla on 1983 vuoden chevyssä kaikki alkuperäistä ja toimii loistavasti. Ne ryyppy kierrokset on aika korkeat mutta se kuuluu asiaan. Nopeastihan se lämpenee ja kierrokset tippuu. Jos autosi ei toimi kunnolla korjaa viat. Ei sitä huvikseen kannata muuttaa 70 lukuiseksi, jos ei ole tarkoitus reilusti virittää konetta. Jos vaihdat tavallisen kaasarin se pitää osata myös säätää kuten sytytysennakkokin. Ei ne suoraan paketista ole oikeasti kohdallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224824- 203905
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4082524- 272291
- 342114
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391979- 371928
- 151798
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191537- 121461