Narsisti ja materia

Anonyymi-ap

Kuuluuko narsismiin kyvyttömyys ymmärtää esim.toisten rajallisuutta. Esim.sairastumisia tai työttömyyttä ym. Eräänlainen resilienssin puute, että jos jää vaikka työttömäksi niin ei voi laskea elintasoa siksi aikaa. Narsisti ei anna mitään armoa vaikka toisen rahat menisi lääkkeisiin, perustarpeisiin ym. Odottaa silti kalliita lahjoja eikä isompi hankintoja voi odottaa tai niihin säästää. Kaikki mulle tänne heti periaate. Ja se kateus köyhääkin kohtaan, että jos ostat yhden kynsilakka pullon niin se vahtii sitä mitä ostat. Suhteellisuuden tajun puute. Narsisti ei halua auttaa sinua, mutta ottaa itse sinulta sen minkä pystyy.

5

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kuulu.

• Anonyymi

Ytimekkäästi sanottu! Ja tosi.

• Anonyymi

Narsistille usein esineet ovat sellaisia statusmerkkejä. Hän saattaa puhuakin avoimesti että esim. jokin tietty asia nostaisi sosiaalista statusta. Hänelle esim. kallis auto on aivan konkreettisesti merkki hänen paremmuudestaan. Hän on sillä tavalla sokea, ja kärsii hirveästi huonommuudentunteistaan.

• Anonyymi

Ja se tulee kalliiksi, myös rahallisesti. Sitä varten pitääkin sitten harjoittaa suhmurointia työpaikalla. Jos ostat kalliin pyörän tai auton, niin hän lyttää sen ja sinut samalla. Saattaa käydä rikkomassakin. Siten saa voimantuntonsa takaisin, kun toinen onkin nyt huonompi kuin hän.

• Anonyymi

Näin se on, narsisti ei välitä mistään muusta kuin itsestään. Ketään toista ei ota huomioon millään tavalla, ainoastaan haluaa hyötyä ja hyväksikäyttää muita. Narsisti on ennemmin eläin kuin ihminen koska on sen verran vajaaksi jäänyt tunnepuolella. Henkisesti erittäin köyhäksi. Sellaiseen ei pidä aikaansa tuhlata enempää kun havaitsee ongelman. Narsismista ei voi parantua joten jatkossakin olisi oltava sellaisen vajakin kynnysmattona jos ei itseään arvosta.
      Välit poikki sellaiseen eikä mitään yhteyksiä, näin on parasta toimia. Narsistiin ei kannata ajatustakaan suoda.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37