Kädet puutuu. ENMG oli normaali. Mikä vaivaa?

Anonyymi-ap

Heippa. Mulla ongelmana käsien/sormien puuttuminen, toisinaan särky. Olin lähes 100 prosenttisen varma rannekanavan oireyhtymästä, mutta enmg tutkimuksessa ei löytynyt mitään poikkeavaa. Mikä ihme minua vaivaa? Jos tekee jotain puristavaa tai tärinää niin sormet puutuvat samantien ja tuntuu ettei mitää voi edes kantaa ilman, että sormia alkaa pistellä. Teen suht raskasta työtä ja nykyään tämä kyseinen vaiva haittaa työntekoa. Ensi viikolla lääkäri aika. Pitääköhän se minua aivan hulluna. Onko kellään vastaavaa?

4

231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Missä kunnossa on niska- ja hartiaseutu ?

• Anonyymi

Puutumisoire on usein yhteydessä tiettyihin työasentoihin tai askareisiin, joissa kyynärvarren ja ranteen rasitus tai käden puristusliike on yksipuolista ja toistuvaa.

• Anonyymi

Mulla löytyi syy ainakin sormien puutumisiin yläselästä, joiden hermot johtavat sormenpäihin. Eli käytännös lihasjumit paino hermoja eli kunnon hierontaan, käsivarsia myöten.

• Anonyymi

Sama vaiva. Rannekanavan oireyhtymää lääkäri epäili, mutta kokeet eivät oikein siihenkään viitanneet. Kaikki virtaukset ok. Päätyi että on jotakin hermoja vaurioitunut kun käsi murtui ranteesta vuosia sitten. Kuljetin hihnassa isoa koiraa, se nykäisi ja luu meni sijoiltaan. Oli 6 vkoa lastassa.
      Käsi puutuu lähes joka yö, kun pidän pidempää polkupyörän sarvista, kun pidän muuten vain samassa asennossa televisiota katsoessani tms.
      Venyttelen joka ilta ja teen kohtuullisesti liikkeitä pitääkseni käsien lihakset kunnossa, mikään lihaskimppu en ole, ihan vaan tavallisen vahva. Niskaa ja selkää treenaan myös ja venyttelen. En vaivasta kokonaan ole päässyt mutta muutakaan en keksi. Näillä pärjäilen.
      Lääkäri sanoi että jos kivut tulevat koviksi ja puutuminen on jatkuvaa lainkaan tokenematta, sitten on leikkaukseen kiire, ettei tule kuolio. Niin pahana ei vielä ole, ei oikeastaan lähelläkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      111
      7151
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4721
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      59
      4697
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      49
      3859
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3788
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      215
      3748
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      26
      3333
    8. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      51
      2711
    9. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      37