Mitä on narsismi

Anonyymi-ap

Onko henkilö joka käyttää tosia hyväkseen selviytyäkseen itse narsisti? Onko se narsismia jos paniikkitilanteessa talloo muut jalkoihinsa niin lapset kuin muut selviytyäkseen itse elossa?

Missä kulkee se raja milloin joku on narsisti, juuri tuollaisissa hätätilanteissa ei ihminen välttämättä ole sankari joka pelastaa muita vaan talloo muut alleen selviytyäkseen itse, välittämättä muista lainkaan.

Entä tavallisessa elämässä joku on osaamaton kyvytön ja selviää elämästään vain muiden avulla, mutta hän ei ole siis sellainen joka olisi määritelty sellaiseksi vaan hänen tulisi tulla toimeen ilman muiden apua. Kuitenkin hän on oppinut siihen että häntä autetaan eikä hän pidä sitä lainkaan epätavallisena. Hän tietää ettei osaa eikä taida ja siksi hän saa itselleen käyttämällä toisia hyväkseen. Hän ei katso sitä kuinka paljon se rasittaa auttajia vaan niin paljon ottaa kuin mahdollista on apua saada. Luulee että se hänen auttamisensa on toisten velvollisuus. Luulee itse olevansa täydellinen ja ettei ole koskaan tarvinnut kenenkään apua.

Muuta tasoittavat kuopat jo ennakolta että tämä henkilö ei putoaisi niihin, se on helpompaa tehdä niin kuin nostaa häntä jatkuvasti kuopasta. Vaikka mieli tekisi jättää hänet kuoppaan niin empaattisuus aina nousee ja nostan hänen ylös.

5

183

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Narsismiin liittyy enemmänkin se, ettei pysty myöntämään epäonnistumistaan. Ei se että paniikissa tekee vääriä valintoja, vaan se, että ei jälkikäteen kadu niitä.

• Anonyymi

Se mitä juuri kuvailit on keskiverto kapitalisti.

• Anonyymi

Ja harvemmin se narsisti mitään apua huolii? Miksi joku ylivertainen tarvitsee apua?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja harvemmin se narsisti mitään apua huolii? Miksi joku ylivertainen tarvitsee apua?

Kannattaa muistaa, että joskus se "auttaja" on Narsistin asialla. Siksi onkin viisasta varoa kenen avun ottaa vastaan, mutta totta. He kuvittelevat olevansa niitä osaavia ja heitä näkee haukkumassa muita osaamattomaksi jos ei tee kaikkea heidän tavallaan. Joudut muuttumaan koko ajan. Narsun hampaissa on kuin ihanan kamalan dualistisen luonnon armoilla. Joku toinen yrittää vilpittömästi auttaa ettet hukkuisi samalla kun narsu vetää sinua pinnan alle. Soudat ja huopaat. Narsisti laittaa myös lapset puhumaan sinusta pahaa aina tilaisuuden tullen, jolloin saa säälipisteet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä tämä narsun peli on näyttänyt siten, että minusta tehdään jatkuvasti huoli ilmoituksia kun lapsi puhuu koulussa ym muualla minusta narsistin suulla ja hänen haluamallaan tavalla. Siten tietenkin ettet itse ole paikalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43