Tuli hommattua tuommoinen 2005 Corolla Verso 1.8 litran moottorilla. Nyt on tietenkin jo myöhäistä, mutta onko käyttökokemuksia? Yhdeltä omistajalta sain jo varoituksen, että radiota ei kannata kytkeä suoraan akkuun, menee kuulemma akku tyhjäksi.
Yhtä asiaa olen ihmetellyt. Kun pysähtyy hetkeksi paikalleen ja pitää jarrun pohjassa jonkin aikaa. Sitten liikkeelle lähtiessä kuuluu etupäästä semmoinen "klak" ääni, ikäänkuin jarrut päästäisivät viiveellä irti ja vielä äänekkäästi. Onko normaali ääni vai ryhdynkö etsimään vikaa?
'05 Corolla Verso 1.8
11
3652
Vastaukset
- Haba
Se naksaus lienee luistonesto joka kytkeytyy päältä pois. Ainakin omasta kuuluu moinen. Ääni ei tosin ole häiritsevän kova. Auto on kaiken kaikkiaan ollut erittäin hyvä.
- Pera
terve,
Itselläni on 1.8 verso ollut nyt kaksi ja puoli viikkoa. Auto aivan loistava ja toimii hienosti. Ainoa miinus ehkä hieman tahmea vaihteisto, mutta pitää mainita siitä ensihuollon yhteydessä, jos säätö auttaisi. - aad
Miksi hyvä vakioradio tuollaisessa integroidussa kojelaudassa pitäisi vaihtaa tai muuttaa kytkentöjä ?
Kiva peli Verso on ollut, nyt käytössä vasta neljä viikkoa. - versol
sama juttu, nyt kolmisen kuukautta ajellut 1.8 versolla. itse kuvittelin että ääni tulee oikealta takaa, takarenkaasta, vaimon mielestä edestä. no, ääni kiertää ja kaartaa auton sisällä, mutta se siis liittyy vsc- tai trc-järjestelmään. On normaali-ilmiö.
loistava auto kaikinpuolin...melkein...jos hakemalla hakee huonoja puolia, niin äänieristysosaston miehet suunnittelupajalla ovat kyllä olleet lomilla kun niitä asioita on käsitelty. Aivan liikaa kuuluu moottorin melua sisään, myös renkaat äänekkäät, mutta nehän nyt voi vaihtaa hiljaisempiin. - 1.4 d4dtä odotteleva
Mitä kuluttaa bensana? Itse odottelen verson 1.4 dieseliä josko semmoinen tulee,noh saapa säästeltyä euroja vielä lisää , vaikka 1.6 bensa on vaihtoehtona myös .
- JMK
Itse olen ajellut dieselillä noin kuukauden verran ja samoin ehkä ainoa miinus on vaihteiston tahmeus. Olisiko vaan nivelissä uutuuden jäykkyyttä vielä, saa nähdä parantuuko käytön myötä.
Työkaverilla oli koeajossa 1.6-litrainen Linea Terra, jolla ajoin myös lenkin. Aivan kuin olisi ollut omaa Sol-dieseliäni äänekkäämpi alustan ääniltään. Liekö eristyksessä eroja. Omassa alla Dunlopit, bensamallissa Michelinit.
Kulutus ollut ajotietokoneen mukaan tasan 6 litraa taajama-ajossa. JMK kirjoitti:
Itse olen ajellut dieselillä noin kuukauden verran ja samoin ehkä ainoa miinus on vaihteiston tahmeus. Olisiko vaan nivelissä uutuuden jäykkyyttä vielä, saa nähdä parantuuko käytön myötä.
Työkaverilla oli koeajossa 1.6-litrainen Linea Terra, jolla ajoin myös lenkin. Aivan kuin olisi ollut omaa Sol-dieseliäni äänekkäämpi alustan ääniltään. Liekö eristyksessä eroja. Omassa alla Dunlopit, bensamallissa Michelinit.
Kulutus ollut ajotietokoneen mukaan tasan 6 litraa taajama-ajossa.Saman tyyliset kokemukset omassakin Corolla Versossa.Helmikuun lopussa käyttöön otettu ja oon ollu todella tyytyväinen!Kevät talven ajelin kitkarenkailla ja nyt laitoin kesäkumit alle.Rengasmelu nousi hieman.Jyrisee (luonnollisestikkin)enempi,kuin pehmeä r-nopuesluokan kitkarengas.(Nyt on v- nopeusluokan Michelin Primacyt).Yksi konsti vähentää tota jyrinää on ottaa seuraaviksi renkaiksi h-nopeusluokan renkaat ja 60-sarjalaisena.Ainakin itse teen noin,kunhan hinkkaan noi nyt loppuun.Näin muodoin Toytotaksi isohko mittarivirhe pienenee.(tasan 10 km/h on virhettä,kun kahdessa aikasemmassa corollassa 4-6 km/h)
Kaikki nippelit ja nappelit toimii tosi hienosti,takapenkit ja tilat siellä on hyvät,etupenkit suorastaan loistavat istua.Ja ennenkaikkea auto ei nitise,eikä natise mistään kohdin!Toi on melko harvinaista tämän hintaluokan autoissa!Ainakin mulle eka auto,joka ei natise!
Aiemmin jarruista tulevaa äännähdystä liikkeelle lähtiessä(starttauksen jälkeen) ihmettelin itsekkin,mut luulen,että toi on vaan vsc:n/trc:n "testaus/kalibrointi juttu.Mun mielestä toi "turahdus"tulee etupäästä ja tuntuu jarrupolkimessa pienenä tärähdyksenä.
Ei vikoja,ei moitteita!Loisto peli,vaikka itse sanonkin!Hieno ajaa,myös navakalla sivutuulella!
(Oma auto:Corolla Verso 1.8 LS 5 paikkanen 5 vaihteinen manual)- hyvä
make.roadrunner kirjoitti:
Saman tyyliset kokemukset omassakin Corolla Versossa.Helmikuun lopussa käyttöön otettu ja oon ollu todella tyytyväinen!Kevät talven ajelin kitkarenkailla ja nyt laitoin kesäkumit alle.Rengasmelu nousi hieman.Jyrisee (luonnollisestikkin)enempi,kuin pehmeä r-nopuesluokan kitkarengas.(Nyt on v- nopeusluokan Michelin Primacyt).Yksi konsti vähentää tota jyrinää on ottaa seuraaviksi renkaiksi h-nopeusluokan renkaat ja 60-sarjalaisena.Ainakin itse teen noin,kunhan hinkkaan noi nyt loppuun.Näin muodoin Toytotaksi isohko mittarivirhe pienenee.(tasan 10 km/h on virhettä,kun kahdessa aikasemmassa corollassa 4-6 km/h)
Kaikki nippelit ja nappelit toimii tosi hienosti,takapenkit ja tilat siellä on hyvät,etupenkit suorastaan loistavat istua.Ja ennenkaikkea auto ei nitise,eikä natise mistään kohdin!Toi on melko harvinaista tämän hintaluokan autoissa!Ainakin mulle eka auto,joka ei natise!
Aiemmin jarruista tulevaa äännähdystä liikkeelle lähtiessä(starttauksen jälkeen) ihmettelin itsekkin,mut luulen,että toi on vaan vsc:n/trc:n "testaus/kalibrointi juttu.Mun mielestä toi "turahdus"tulee etupäästä ja tuntuu jarrupolkimessa pienenä tärähdyksenä.
Ei vikoja,ei moitteita!Loisto peli,vaikka itse sanonkin!Hieno ajaa,myös navakalla sivutuulella!
(Oma auto:Corolla Verso 1.8 LS 5 paikkanen 5 vaihteinen manual)Kävin myöskin koeajamassa vastaavan mallin 1.8 Verso kesärenkailla. Kohtuullisen hyvältä tuntui muuten paitsi rengasmelua oli liikaa ja ohjaus kyllä vaeltaa jopa ihan tyynessä. Tiedän ettei näitä pidä ns. ohjata vaan pidellä vaan ratista kevyesti kiinni, mutta silti tuntuu Verso hakevan sinne tänne. Eli ajettavuus ei sittenkään taida olla ihan parhaimpien tasoa. Muuten kyllä tilava sekä edestä että takapenkeiltä.
- solli
hyvä kirjoitti:
Kävin myöskin koeajamassa vastaavan mallin 1.8 Verso kesärenkailla. Kohtuullisen hyvältä tuntui muuten paitsi rengasmelua oli liikaa ja ohjaus kyllä vaeltaa jopa ihan tyynessä. Tiedän ettei näitä pidä ns. ohjata vaan pidellä vaan ratista kevyesti kiinni, mutta silti tuntuu Verso hakevan sinne tänne. Eli ajettavuus ei sittenkään taida olla ihan parhaimpien tasoa. Muuten kyllä tilava sekä edestä että takapenkeiltä.
edellinen autoni oli corolla 2003 sol wagon 1.6 ja siihen nähden tämä 1.8 sol verso on mielestäni paljon parempi ajettava.
sivutuuli ottaa paljon vähemmän, lienee paremman alustan ansiota. myöskään varsinkin talvella liikkeellelähtö ei ole niin kellosepänhommaa (kärjistetysti;-), eli etupää ei kevene kaasua annettaessa (lienee alustan ansiota sekin), toki trc jeesaa.
melu on aika suurta renkaista kyllä, mutta aika monissa uusissa tämän luokan autoissa tuntui olevan, myös siis farmareissa.
tuota lievää vetelyä olen myös havainnut ajettaessa, mutta olen laittanut sen 205 leveiden renkaiden ja suomen loistavien teiden pintojen piikkiin. sama ilmiö oli vielä pahempi aikanaan samankokoisilla renkailla varustetulla sport -mallin vectralla. tottumiskysymys. ei kuitenkaan tartte niin aktiivisesti ohjailla tätä versoa kuin mitä tuota edellistä '03 corollaa solli kirjoitti:
edellinen autoni oli corolla 2003 sol wagon 1.6 ja siihen nähden tämä 1.8 sol verso on mielestäni paljon parempi ajettava.
sivutuuli ottaa paljon vähemmän, lienee paremman alustan ansiota. myöskään varsinkin talvella liikkeellelähtö ei ole niin kellosepänhommaa (kärjistetysti;-), eli etupää ei kevene kaasua annettaessa (lienee alustan ansiota sekin), toki trc jeesaa.
melu on aika suurta renkaista kyllä, mutta aika monissa uusissa tämän luokan autoissa tuntui olevan, myös siis farmareissa.
tuota lievää vetelyä olen myös havainnut ajettaessa, mutta olen laittanut sen 205 leveiden renkaiden ja suomen loistavien teiden pintojen piikkiin. sama ilmiö oli vielä pahempi aikanaan samankokoisilla renkailla varustetulla sport -mallin vectralla. tottumiskysymys. ei kuitenkaan tartte niin aktiivisesti ohjailla tätä versoa kuin mitä tuota edellistä '03 corollaaIhan kuin toinen minä ois kirjottanut... :))) Meinaan "solli":n viestiä :) Ei,mut oikeesti noin on asia mun(kin) mielestä.Auto on hieno ajettava(myös sivutuulella).Varmasti paljon johtuupi siitä,jotta on varsin kantava alusta(kantavuutta n.600 kiloa),pitkä akseliväli ja raideleveyskin on leveähkö.
Mutta vaeltelu(jota muuten esiintyy aika monasti eri merkkisissä autoissa) johtuu enemmän tai vähemmän leveistä ja matalista renkaista.Uraisia teitä unohtamatta.Suomessa pärjäisimme vallan hienosti 70-sarjalaisilla renkailla.Ajomelu olisi pienempi,suuntavakaus (erityisesti uraisilla-ja polanteisilla teillä) huomattavasti parempi.Mikä olisi taas huonompi 70 sarjalaisen suhteessa esim.just 55 sarjalaisen renkaan välillä on ulkonäkö.Hyvin monet haluaa vieläkin matalempia renkaita (ja suurempia vanteita) pelkästään ulkonäön takia.Suomen nopeudet ei kaipaa "sporttista" alustaa,tai renkaita.Toi sporttisuus sitten maksetaan korkeimpina rengaskuluina,vähemmän kilomtrejä kestävänä renkaina,ajomeluna ja uraherkkyytenä...Mut muoti on sellainen tänä päivänä.Ulkonäkö ja sporttisuus on avain asemassa.Ikävä kyllä.Muoti ei vaan näytä lyövän tässä(kään)asiassa kättä käytännön kanssa.
Mut näillä eväillä on tultava toimeen.jokainen meistä hankkii autonsa omien mieltymysten mukaan.Merkki,malli ja jopa väri(heh) on vapaasti valittavissa.Mua on Italiaanon ja Ameriikkalaisen jälkeen nämä 3 Toyotaa miellyttäneet varsin paljon.Seuraavasta automerkistähän ei vielä tiedä.Se voi olla ihan yhtä hyvin Mazda,tai Toyota,tai joku muu..En oo sillä keinoin merkkifanaatikko.
- Timo
Noniin, Versolla alkaa olla jo kilometrejä takana ja kaikki ovat olleet hyviä. Mielipiteet mitkä täällä on sanottu, ovat yhteneviä omien kanssa. Vaihteisto on hieman tahmea hitailla nopeuksilla ja hitailla liikkeillä, ajomelu voisi olla hieman pienempi, mutta en ole katunut ostoa.
Nyt vaan kun siihen naksahdukseen liikkeelle lähtiessä on tottunut, niin toinen ääni on tullut esiin. Kun auto liikkuu, niin jostain vasemmasta etukulmasta kuuluu hiljaista naputusta, se voi kuulua jopa kaiuttimesta kojelaudalla? Se on kuin morsekoodia, joka lakkaa kun pysähtyy. Ei liity moottorin kierroksiin, mutta liikkumiseen. Onko kukaan havainnut samaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7394973Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734209Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1732311Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o162087MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!
No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis401888- 961706
TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa
Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka1711473OP Kaskimaa
Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.301218- 921193
- 941144