Piha-allas ongelma

Avovaimo

Pari vuotta sitten muutimme tähän omakotitaloon. Ilokseni selvisi, että puutarhassamme, kukkaistutusten vieressä olikin kivan kokoinen (sementistä/betonista valettu?) piha-allas. Selvisi siis sen vuoksi, että edelliset asukkaat olivat täyttäneet altaan mullalla ja istutuksilla. Olen aina haaveillut piha-altaasta, joten tottakai kaivoimme altaan esiin.

Ja sitten ongelmaan. Ensinnäkin, altaaseen pitäisi saada uusi pinta. Nykyinen pinta on turkoosiksi maalattu ja pahasti lohkeillut/halkeillut sekä pohjasta, että seinistä. Mitä pinnalle pitäisi tehdä? Millä maalata tai päällystää tai pakkeloida?

Toiseksi, kun altaan täyttää vedellä, ehtii tuskin selkäänsä kääntää, kun se on jo täynnä märääntyneitä matoja muita oksettavia nilviäisiä!

Allas on sen kokoinen, että siellä voisi jopa itse hellepäivänä lillutella, mutta eipä moisesta luxus-ajatuksesta täällä meillä Suomessa taida voida muuta, kuin ainoastaan haaveilla, juuri edellä mainittujen seikkojen takia.

Siispä, kaunis ja toimiva piha-allas: Haaveko vain?

2

4684

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisi laittaa

Päällystä allas allasmuovilla, sitä myydään tosi leveänäkin.Laitat reunojen yli ja kiviä päälle.
      Jos aiot uida altaassa, sinun pitää hommata suodatinpumppu. Koristealtaana tarvitset allasaineet ja suihkulähdepumpun. Pienellä vaivalla saat siitä varmaan hienon...

• myydään

Ostin 8m levyisestä rullasta 15m pätkän.Allas on yli metrin syvä ja nyt 18asteista se vesi.Musta muovi lämmittää.Reuna on 10cm valkoista salaojaputkea.Muovi on sen päällä.Ja toinen salaojaputki(skalppeerattu) mätättynä kaiken päälle.Ylimenevä muovi on taas pihalaatan alla.Pihalaattarivi liertää altaan.Ylivuotovesi meneekin salaojaptkien liitoskohdasta.Allasmuovi on leikattuna siten ettei muoviiin tule jatkosta ylivuotokohdassakaan.Allasmuovin alla mulla on suodatinkangas.Vesi on maata korkeammalla,koska kaivuusta tuli vastaavasti reunaa samalla.On helppo tyhjentää altaan lappoamalla kun puhdistusaika koittaa.Joutessaan ihminen tekee lapiolla outoja asioita:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7705
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4263
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2896
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      65
      2621
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2498
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      55