Kugan automaatti kestää 94 tkm

Anonyymi-ap

14

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No eiköhän tuokin spede nyt viisastunut, ja hommaa seuraavaksi autokseen Toyotan, tai sitten ei viisastunut...

      • Anonyymi

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja meinaat, että astuisi ojasta allikkoon ja saa kärsiä vikojen lisäksi päivittäisestä kurjuudesta ja ruosteesta.

        No sellaistahan tuo Fordilla ajo on. Pääsevät kuulemma vielä suoraan taivaaseenkin, kun ovat kärsineet maan päällä jo ihan tarpeeksi. 😆


    • Anonyymi

      Powershiftin öljyn vaihtoväli on 3v tai 60 000km ja sitä kannattaa oikeasti noudattaa ettet tärvele kallista laatikkoa, tämä veijari ajeli 50% yli. Öljynvaihto maksaa 300€, niin moni haluaisi jättää sen väliin. Mutta eihän tuossa laatikkoremonttia tehty vaan vaihdettiin viimein öljyt.

      EGR-murheet saattaa vaikuttaa laatikko-ongelmaltakin, mutta niistä selviää yleensä noilla kilometreillä pelkällä putsauksella.

      • Anonyymi

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        On järkevämpää vaihtaa uusi vaihteisto , kuin teettää noin täydellinen remontti .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Automaattivaihteistoilla oskus edessä osien vaihto jos aikoo saada pysymään toiminnan kuin uutena eli ei haitallisia nykimisiä tai jotain kytkinlevyn liiallista luistoa. Joillakin aikaisemmin ja joillakin myöhemmin. Siellä on vaan enemmän osaa ja toimintoa joka kuluu tai vioittuu jossakin vaiheessa.

        Varmasti automaattien kohdalla on että voi ajella pitkäänkin jos ajo on tasavauhtista eli tyyliin auton käyttö on sitä että kaaretaan heti startista rampilta valtatielle ja ajella pitkiä matkoja samaan vauhtia. Kaksoiskytkin pysyy pidempään kunnossa koska laatikko ei vaihteile vaihteita, eikä momentimuunnin tomaattikaan kulu tai likaa öljyä.


        Öljyt on hyvä vaihtaa puhtaana kaikkii paikkoihin missä on voiteluöljy.


        Kuinka muuten näiden autohuoltojen ja merkkien edustajien korjaamoiden asentajat on koulutettu? monta asiaa automaatissa mitata välyksistä ja kytkimistä , ventiileistä että on spekseissä, laakereista lähtien. Eihän se laatikko ja automatiikka toimi muuten jos kuluneiseen laitetaan uudet kytkinlevyt mutta muut osat ei kondiksessa.

        Kyllä jos olisi automaatti auto ja siihen tulisi vika niin kiinnostaisi käydä oikeasti kunnolla läpi, laatikko pitäisi saada toimiman kuin uutena, laakerien vaihdosta lähtien.

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        94 tkm ei ole mikään kesto automaatille. 300 tkm on jo jonkunlainen. Automaattivaihteistoja ei korjata merkkiliikkiessä, niissä vaihdellaan rikkinäisiä muualla peruskorjattuja rikkinäisten tilalle. Kaksoiskytkinlaatikko on kestävydeltään heikompi ja kytkimet kuluvat nopeammin. Oikein suunniteltu automaatti kestää normaaliajot myös kaupungissa. Fordin powershiftit on heikkotekoisia heti uudesta.

        Kuivakytkin Powershift on huono. Märkäkytkin pelaa kun raaskii vaihtaa öljyjä huolto-ohjelman mukaan. Itseaiheutettu päänsärky tämäkin. Sama homma muuten Volkkarin DSG:ssä.


    • Anonyymi

      Yksi hoitamaton Fordin laatikko pettänyt, entä sitten? Yksittäistapaus.

      • Anonyymi

        Luuletko tosiaan, että kaikki hajonneet Fordin automaattilaatikot päätyvät otsikoihin? Taitaa olla kuitenkin enemmänkin epidemia, kuin yksittäistapaus!


    • Anonyymi

      Eikös tuosta powershiftistä ainakin jo osi siirrytty perinteisempään automaattilootaan, ainakin focuksen osalta näin jo tehty. Suunta varmaankin tuo.

    • Anonyymi

      Sähköautoista nuo ongelmat lienevät historiaa

    • Anonyymi

      Tuossakin, niinkuin hyvin usein kaikissa automerkeissä vian ilmaantuessa oli syynä huoltamattomuus. Se on tätä kun perseaukisille myydään velaksi autoja.

      • Anonyymi

        Oliks toi laatikko edes hajonnut kun ei ollut muita huoltokuluja kuin öljyt?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

      En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5614
    2. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      32
      4960
    3. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      29
      2864
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2384
    5. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2088
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      2038
    7. En ole koskaan kokenut

      Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1657
    8. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      26
      1622
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1621
    10. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1539
    Aihe