Mansikkapaikkasi?

Leijona59

Mikä on sinun ikioma mansikkapaikkasi - paikka, jossa unohdat maailman murheet ja rentoudut?

20

1318

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jpntar

omani on erään tunturin laella..se on ollut siellä jo vuosia...siellä joko itken tai kerään voimia..:)

• Pirre*

miks ne on niin ettäällä....miekkii huutasin tuulta päin..

• Annjalonji

Tunturin kupeessa josta näkee laajalti laaksoon sekä meren että järven rannalla. Jostain syystä on rauhoittavaa nähdä kauas...

• jpntar
        Annjalonji kirjoitti:

Tunturin kupeessa josta näkee laajalti laaksoon sekä meren että järven rannalla. Jostain syystä on rauhoittavaa nähdä kauas...

olisiko sitä, että ajatukset saa sieltä paremmin ikään kuin "liikkeelle"...:)

• keskiyonkehraaja

metsä. Siellä ihminen tuntee itsensä niin pieneksi, että suuremmatkin murheet tuntuvat lähinnä pikkiriikkisiltä.Siellä on myöskin tilaa vaikka kuinka suurille haaveille...

• Nainen 68.

Missään ei ole niin ihanaa, kuin Ruissalon luotopoluilla kävely näin kevätilloilla, kun lintujen laulu on runsaimmillaan ja luonto puhkeamassa vihreyteen ja kukkaan. Kaikki muu jää silloin pois mielestä, ahmit vain tätä luonnon sinfoniaa.

• jpntar

oma mansikkapaikkasi on, Leijona59??

• Minulla oli vielä pari vuotta sitten "voimankeruupaikka" - siellä sai voimaa ihan hakemattakin, vaikka vain rentoutuakseen poikkesi.
      Asuimme suuren järven rannalla, ja lähistöllä oli niemennokka, josta järvenselkä avautui koko komeudessaan.
      Kävin siellä usein miettimässä elämääni ja murheitani (oma ja äitini sairaus jne.)

Erityisesti mieleeni jäi eräs kerta, kun isäntä oli ollut jo puolitoista kuukautta työreissussa, ja ikäväkin kaihersi.

Oli kova myrsky ja istuin uloimmalla kallionsyrjällä. Aallot pärskivät minut likomäräksi ja vastatuuli sai hengen melkein salpautumaan.
      Riehakas olo valtasi minut ja aika pysähtyi siten, että istuin siellä paljon kauemmin kuin ajantajuni sanoi (ihmettelin kotona kelloa katsoessani).
      Ikäväni tilalle tuli valtava riemun ja voiman tunne. Tajusin, että tässä on minun "uskontoni".

Metsästä saan voimaa nykyisin, mutta mieluiten etsin korkean kallion, josta näkee kauas...

• Pirre*

metsä ja järvi..

• Animus

...pihalla on mun ;))

• Sänky

Käyn yleensä nukkumaan yhdeksältä.
      Uni tekee kutaa.

• Mun mansikkapaikka on ehdottomasti kesämökin laiturilla tai muuten veden äärellä. Ainakin järvi pitää näkyä ikkunasta. Esim. syksyllä voisin istua vaikka viikon ja katsella ikkunasta järvimaisemaa.

• tyllilintu

Saimaan saaressa.
      Sinne kun menen, niin muu maailma jää taa, enkä kaipaa ketään, enkä mitään.
      Pois lähtö on aina haikeaa ja meno sinne kuin jotain uutta löytämään, vaikka jokainen kasvi ja kivenkolo on vuosien aikana tullut tutuksi.
      Luulen, että tämä minun 'mansikkapaikkani' on monilla suomalaisilla sama....siis luonto, joka rauhoittaa kiireisen ihmisen ja antaa uutta voimaa.

• ja mökkilaiturilla

ilta-aurinkoa istuskellen. Kaikana kaupungin melskeestä. Katsellen ihanan kauniita maisemia ja kuulostellen hiljaisuutta. Vain satunnainen lokkiparven elämöinti kuuluu muuten hiljaisella järvenselällä. Muuten vain laineiden liplatusta...
      Ja muutama huurteinen olut jäähtymässä kaivossa. Sauna lämpiämässä. Siinä "autuuden" ainesosat...

• ggnojoP

Minun mansikkapaikkani on useimmiten mieleni.
      Usein luonnonhelmassa kulkiessani vuodenajasta
      riippumatta koen tuoksujen myötä takaumia nuo-
      ruuteen, lapsuuteen, kuinka mukavat asiat saivat
      äänensä, värinsä ja tuoksunsa.

Silloin aika ei ollut vihollinen vaan siitä otet-
      tiin kaikki irti, niin levossa kuin toiminnassa.

Hetkittäin syntyy kaihosia muistoja, mutta tuok-
      sut saavat minut kuitenkin hyvälle mielelle.
      Siitä on taas hyvä mieli ja voimia jatkaa.

• mirham

on rauhallista ,ja mulla on muutama ystävä joiden kanssa voi puhua puutaheinää ja sekin on tosi rentouttavaa..

• Ehkäpä soutuveneessä, laineiden liplatusta kuunnellen.
      Tai kävely rauhallisella metsäpolulla.
      Oikeastikin sellainen paikka on olemassa, sinne voi halutessaan vetäytyä jopa täysin yksinäisyyteen.

• n52

ykkönen on meri.
      Jos vielä on sellainen säkä,että on kunnon myrsky joka oikein pauhaa niin se on se Best! juttu.
      Minäkin lukisin mielelläni,että mikä on aloituksen tekijän mansikka juttu?

• tyllilintu

on kiehtova, mutta pidän sisävesijärvistä enemmän.
        Johtuu tietenkin siitä kun olen järvenrantakaupungissa syntynyt ja siellä elämäni asunut.
        Meren suolaisuus uidessa esm lomamatkalla on minusta kiusallista.(vettä menee suuhun)
        Suur Saimaallakin voi olla aikamoinen myrsky ja vaikka vesillä olosta pidänkin, niin heti kotiin ja lujaa kun ukkospilviä alkaa kerääntyä taivaalle.
        Tätä kirjoittaessani meillä päin on pilvistä ja satelee vähän vettäkin. Muussa tapauksessa olisin mennyt mökilleni - ollut siellä yötä ja mennyt suoraan sieltä töihin aamulla.

• Ehdottomasti mökillä järven rannalla kun on ilta ja vesi aivan tyyntä siinäpä sielunmaisema jolla jaksaa hankalatkin tilanteet:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      4973
    2. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4209
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      173
      2311
    4. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      16
      2077
    5. MTV: Katri Helena repäisee kunnolla - Aivan uudessa roolissa TV:ssä - Tätä ei arvannut!

No nyt iskelmälegenda ja koko kansan Katri Helena kyllä repäisee kunnolla! Upeaa heittäytymistä, Katri Helena! Lue, mis
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1878
    6. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      96
      1706
    7. TELIA pakottaa 4G-liittymiä väkisin 5G-liittymiin, vaihtaa ilman lupaa

Ihmisten sopimuksia! https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000011063159.html "Telia on lähettänyt osalle 4g-asiakka
      Maailman menoa
      171
      1473
    8. OP Kaskimaa

Niin sitten pankki vaihtaa nimeään ja pääkonttori siirtyy ties minne. Pulkkisen visio, Kainuu ei kelvannut.
      Kuhmo
      30
      1218
    9. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      91
      1174
    10. Viimeiset helmiterveiset

kaivatullesi tähän alas 🙇💙
      Ikävä
      94