Työvoimakokeilun hassuja sattumuksia

Anonyymi-ap

Onko muilla "hassuja" vahinkoja tämän työkokeilun suhteen ? Kiinnostaa jonkin verran, ajattelin tehdä hieman alustavaa tutkimusta ennenkuin kirjoitan esim. lehteen nimillä. Tai teen jotakin muuta harkitsematonta, nimillä kirjoittaminen voidaan tulkita yhteydestä riippuen herjaukseksi tms. rikokseksi.

Itselle sattui tosiaan kesällä veikeä tapahtuma, kun kirjoitettiin tuota "kokeilu kk jne" pakkopullasopimusta.

Virkailija selitti että ei pysty tulostamaan ja pitäisi käydä allekirjoittamassa netissä joskus.
No, oma moka en pyytänyt ja saanut kopiota sähköpostiini (ainiin mutta tarvitaan allekirjoitukset...) tuota paperia ja kun sain uuden pankkitunnustaulukon oli myöhäistä allekirjoittaa.

Joten sain kivan kirjeen:
-ei valitusoikeutta, olen kieltäytynyt allekirjoittamasta (xx.xx.2022) sopimuksen joten seuraukset blah blah blah (karenssi?) sekä lainpykälät joiden mukaan asiasta ei voi valittaa.
KIITOS.

No en valittanut. Olin tietenkin nauhoittanut (salaa, kaiken minkä näkee ja kuulee saa nauhoittaa oman muistin tueksi - paitsi tuo uudehko laki että mm pankin, kelan sosiaalitoimiston asiakkaita ei saa videoida/äänittää).
Katsoin sopivan paikan jossa kävin kysymässä soitanko koko pätkän vai vain tämän alun, ja ompa jännä firma (kuntakokeilu - ovat käsittääkseni virkamiehiä) kun ei pysty tulostamaan ja minulle seuraa karenssit, joudun kohta varmaan asunnosta ulos ja varastamaan pettua metsästä jne...

Kumma että tämän jälkeen kaikki seuraamukset peruttiin, tiedot netistä katosivat että oli ollut mitään virheitä ja koko juttu lakaistiin maton alle. Näistä kaikista netinkin asioista on tietenkin tallenteet.

Tähän lyhyt kysymys: eikö virkamiehillä ole normaalia suurempi vastuu virheistään/valehtelusta asiakkaille ? Mietin vain pitäisikö käydä ilmiantamassa itseni ko. lakien rikkomisesta (valitin asiasta josta "ei saa valittaa lakien mukaan" ja yllättäen päätös muuttui) ja sen jälkeen kenties laittaa poliisille tutkintapyyntö tuon virkailijan(?) tekemisistä - mikä varmaankin johtaa johonkin (käsi ylös kuka uskoo).

Uusintaneuvotteluun tuli kutsu kirjeellä kaksi päivää ennen "neuvottelu"päivää (luulin että pitäisi postittaa aiemmin, postihan välillä kestää kauemmin saapua, tai mitähän jos olisi kadonnut matkalla postissa?) ja sama ukko kyseli hampaita kiristellen aionko nauhoittaa tämänkin keskustelun... En edes saanut vaihdettua virkailijaa,
No hän on varmaankin nyt paras ja luotettavin henkilö etsimään pilkkuvirheitä työhakemuksistani. Joita saa/kykenee ilmoittamaan vain sen neljä kappaletta, ja jos jokin niistä on "sopimaton" minulle - olenkohan hakenut väärään paikkaan ennenkuin tämä "sopimus" raukeaa (jos en saa töitä sitä ennen) ? Tai kenties kirjoittanut väärän suorituspäivän.

Jarko V

1

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
        Ikävä
        47
        7735
      2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
        Ikävä
        33
        4283
      3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
        Ikävä
        57
        3765
      4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
        Ikävä
        50
        3220
      5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
        Ikävä
        17
        2906
      6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
        Suomalaiset julkkikset
        69
        2636
      7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
        Ikävä
        64
        2518
      8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
        Ikävä
        58