6.5 Creedmoor kupari vs. hirvi

Anonyymi-ap

Lakimuutos oli ja kaupastakin saa. Vaan en sitten millään ole löytänyt kerotomuksia, että miten se hirvi kaatuu 6.5 Creedmoor + Sako 6,5 Creedmoor Powerhead Blade 7,8 g (esimerkki kupari patruuna, joka valmistajan mukaan täyttää nykyiset määräykset hirvelle)

Nin, että onko jollakulla ihan omakohtaista kokemusta 6.5 kuparista hirven kyljessä.

Ja kiinnostushan juontaa tähä EU mörköön, että lyijjy kielletään koko maassa, kun täällä sataa vettä.

Ruotsin puolella kerrotaan että 6.5x55 SE on kaatanut hirviä iät ja ajat... vaan se kupari.

Että semmosta. lähinnä se nyt kiinnostaisi ostaa mahdollisimman monikäyttöinen vehje ja Creedmoor ominaisuudet on käsittääkseni yleisesti todettu hyviksi kaikelle muulle mitä ampua keksii ja valmstajista on tarjontaa mistä valita niin patruunoiden, kuin kiväärien osalta.

Joku aloittaa, että osta 300 win mag ja haukkuu homoksi kun tämmösiä edes jaksan kysellä. Se on ihan hyvä argumentti, mutta ei vastaa esitettyyn kysymykseen.

5

6650

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kiväärin osalta lyijykielto ei ole vielä varmaa, mutta toisaalta varmaksi sen voi sanoa, kun tänne on tullut ideologia määrittelemään asiat järjen tilalle. Kokemusta näitä korvaavista luodeista ei itsellä ole.

• Anonyymi

EU:n säädökset kieltää lyijyn kuluttajatuotteissa. Siksi esim. uudenvuoden tinoissa lyijy on jo kielletty sekä myös juotostinoissa. EU tulee kieltämään seuraavaksi lyijyiset kalastuspainot ja suurella todennäköisyydellä lyijyllisten panosten käytön metsästyksessä. Itse arvelen että ampumaradalla lyijyä saa vielä jatkossakin käyttää.

• Anonyymi

Metsätyskaverini on ampunut kauriita, peuroja ja hirviä 6,5 creedmorella. Itse käytän .308 jota itse pidän parempana hirvelle ja panokset ovat edullisempia.

• Anonyymi

Lahtivajan katselmuksiini perustuen 6.5 swe ja 308 ovat parempia ja tehokkaampia nimenomaan kupariluodeilla.
      Mielestäni molemmat ovat tehneet kupariluodeilla isompaa ja siis nopeammin hirven pysäyttävää reikää.
      Molemmat ovat nuotioparlamentin tietojen mukaan siirtyneet marginaalikaliiperien joukosta ihan vakavasti otettaviksi hirvikaliipereksi.

• Anonyymi

Ei mitään ongelmaa ole ollut 6,5 creedmoorin kupariluodeilla hirviä kaataessa. Tarkat osumat vaan, niin yhtä hyvin putoaa kuin .308lla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7135
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3988
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      50
      3448
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2988
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2756
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2248
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2216
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2183
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2167
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      44
      2133
    Aihe