Onnibus Astromegojen tulevaisuus

Anonyymi-ap

Mitäpä arvelette kauanko Onnibussin Astromegoilla on vielä työsarkaa ennen vaihtoa uudempiin? Lienee kilometrejä kaikissa toista miljoonaa, tosin osa on käynyt ehostuksessa Virossa Buslandialla.

Seuraajamalli 2-kerroksinen vai riittääkö pitkä 1-kerronsinen teli?

12

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä niillä perseaukisilla ole varaa, eikä kyllä ole järkeäkään uusia ostaa. Kunhan noi romut ruostuu puhki tai palaa tuhkaksi tai toistaitoiset jämäkuskit ajaa ne ojaan paskaksi niin pikkuhiljaa ne häviää kaikki. Ne olemattomat matkustajamäärät joita tampooni saa kyytiinsä voi viedä vaikka Sprinterillä sitten.

    • Anonyymi

      Ei tulla 2-kerroksisiin investoimaan. Capman lakkauttaa kaukoliikenteensä kannattamattomana hetkellä millä hyvänsä.
      Voivat venyttää ja odottaessaan hölmöä ostajaa ajamalla miljoonia ajetuilla Flexeillä.

    • Anonyymi

      Tuskin ostetaan enää uusia 2-kerroksisia. 2014 ne olivat järkevä ostos, nehän olivat pitkään loppuunmyytyjä. Silloin niissä oli uutuudenviehätystä mutta myös vanhojen toimijoiden kalliit kartellihinnat olivat tuolloin hyvin ihmisten mielissä. Nyt 2-kerrosbussit ovat tuttu juttu ja halpoja lippuja saa jo kaikilta toimijoilta, jopa junista, joten Astromegojen suurta kapasiteettia ei enää Suomessa tarvita.

      • Anonyymi

        Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
        Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.

        Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin, mutta siirryttäessä yksikerrosbusseihin, huomaavat maksavat asiakkaat, etteivät nuo monopolihinnatkaan enää ole "halpoja", ja uusia yrittäjiä tulee taas jakamaan markkinoita.
        Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit.

        Aloittajan kysymykseen vastauksena. Koiviston auto-konsernissa busseilla yleensä ajetaan ainakin 20 vuotta, joten pitkä on työsarka vielä VanHooleilla.

        "Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."

        Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Koko Onnibusin ideahan, johon halvemmat hinnat perustuivat, oli se, että yksi kuljettaja vie paljon enemmän matkustajia kuin vanhojen toimijoiden yksikerrosbussit."

        Tämä pitää paikkansa vain osittain. Muitakin tehostuskohteita oli/on vanhoihin toimijoihin verrattuna. Ja kyllähän jos 40-50-paikkaisen normibussinkin saisi kulkemaan loppuunmyytynä, on helposti varaa ajaa halvoilla hinnoilla edelleen.

        50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
        50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
        Ei noilla oikein pärjää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 matkustajaa x 3 euroa/lippu=150 euroa
        50 matkustajaa x 5 euroa/lippu=250 euroa
        Ei noilla oikein pärjää.

        Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lippujen keskihinta voi olla 10-15 euroa ajankohdasta riippuen. Plus rahtitulot.

        Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahti on mennyttä aikaa. Ja vaikka olisikin, niin 85 senttiä/paketti ei paljoa lämmitä.

        Rahtia ei tosiaan paljoa enää kulje valtateiden kaukobusseissa. Maaseudun joka pysäkillä pysähtyvissä busseissa tuota vielä näkee, esim. Pori-Kankaanpää-reitillä.


    • Anonyymi

      Uusia kaksikerrosautoja ei tule, koska ne eivät ole parhaita mahdollisia pikavuoroautoja sekä lisäksi tavattoman epämukavia. Jos toiminta jatkuu, sitä jatketaan Ruotsista käytettyinä ostettavilla normaalibusseilla. Saattaa myös olla, että CapMan vähitellen huomaa ostaneensa kaikkea muuta kuin myyjä lupasi ja luopuu kaukoliikenteestä joko kertarysäyksellä tai vähitellen.

      • Anonyymi

        Kimmo sanoi ettei pikavuoroja enää edes ole.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7306
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4048
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3110
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2796
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2269
    7. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      51
      2265
    8. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    9. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2238
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    Aihe