Hei! Ollaan poikaystävän kanssa lähdössa Luxoriin viikoksi joulukuun alkupuolella (Finnmatkojen kautta). Lento saapuu Hurghadaan ja sieltä bussilla Makadi Bayn kautta Luxoriin, omatoimikohteesta siis kyseessä eli ei opaspalveluita. Hotelliksi ollaan ajateltu Mercure Luxoria.
Nyt haluaisin tietää millaisia kokemuksia teillä on ...
1) Finnmatkojen järjestämästä Luxor-matkasta näin yleisesti?
2) kyseisestä Mercure-hotellista?
3) kaikista muista matkaan liittyvistä asioista?
Kiitos!
Ensimmäistä kertaa Luxoriin!
11
5496
Vastaukset
- Simo S.
Eikö olisi helpompaa ostaa matka suoraan
Luxoriin ? Pakettimatkojen hotellit on
halpoja.
Valmiin Luxor-matkan saa ainakin
Matka-Montelta ja Topmatkoilta
ja lento tosiaan Luxoriin.
Aika ankeeta meinaan lähteä lennon
päätteeksi 6 tunnin bussireissulle
Hurghadasta Luxoriin.
Mercure ei valitettavasti tuttu
sillä itse olin Luxorissa Tutotelissa
mutta ainakin sen sijainti on hyvä.
Kyllä siellä viikko kuluu mukavasti.- ehe
Kyllä 300 km:n bussimatka Hurghadasta Luxoriin poliisisaattuessa (yksi pysähdys matkalla aavikon keskellä olevaan kahvilaan -wc -) on melko rankka. Yritä saada matka suoraan Luxoriin.
- Matkalainen
Olin luxorissa perheeni kanssa viime helmikuussa ja mahtavaa oli. Olimme top-matkojen kautta ja lento oli suoraan Luxoriin, en olisi kyllä itse enää jaksanut istua linja-autossa Luxoriin asti. Mercure hotellin sisällä olen piipahtanut ja se näytti oikein siistiltä, itse olimme Hiltonissa. Suosittelen vielä harkitsemaan suoraa lentoa Luxoriin.
Itse käväisin viime helmikuussa Luxorissa. Teimme El Gounasta kahden päivä retken sinne ja asuimme tuossa Mercure-hotellissa. Siisti hotelli, meillä oli huone Niilin suuntaan. Illalla alakerran kuppilasta tuli hieman melua, jonka takia vaimo ei heti saanut unta. Kaupungin suuntaan oleviin huoneisiin taas kuului aamulla aikaisin se kamala huuto minareeteista, ei tarvinnut siis herätyskelloa.
Mikään rantalomakohde tuo Luxor ei ole, mutta näkemistä tietenkin riittää. Ihan siisti kaupunki Egyptin mittapuun mukaan.
Katukauppiaat olivat aina kimpussa, se vähän häiritsi arempaa suomalaista. El Gounassa tuota ongelmaa ei ollut, ei tosin nähtävyyksiäkään.
- onnea teille
olisitte ottaneet matka-monten kautta luxorin matkan, niin olisitte päässeet suoraan luxoriin kentälle. nyt joudutte matkustamaan 5 tuntia poliisisaattueessa. poliisisaattueet menee 3 kertaa päivässä ja jos teil käy huono tuuri, niin voitte joutua odottamaan sitä 5 tuntia hurghadassa. lisäksi olisi tullu halvemmaksi
- Jen
Olen tarkistanut Matka Monten hintoja.
Ne lentää toki suoraan Luxoriin, mutta heidän hotellinsa (Tutotel) ei ole yhtä tasokas, eikä sisällä aamiaista, kun taas Finnmatkojen hotelli (Mercure) on tasokkaampi ja silti 50 euroa edullisempi.
Sitä paitsi emme ole vielä varanneet matkamme. - Terhi
Jen kirjoitti:
Olen tarkistanut Matka Monten hintoja.
Ne lentää toki suoraan Luxoriin, mutta heidän hotellinsa (Tutotel) ei ole yhtä tasokas, eikä sisällä aamiaista, kun taas Finnmatkojen hotelli (Mercure) on tasokkaampi ja silti 50 euroa edullisempi.
Sitä paitsi emme ole vielä varanneet matkamme.Totta kai Finnmatkat on halvempi, kun kone menee Hurghadaan. Tarkista toki niitä Topmatkojenkin matkoja. Itse olen ollut heidän matkalla Luxorissa. Hotelleja on vaatimattomasta tosi hyvään ja aamiainen kuuluu kaikkiin.
- K.Eppana
Terhi kirjoitti:
Totta kai Finnmatkat on halvempi, kun kone menee Hurghadaan. Tarkista toki niitä Topmatkojenkin matkoja. Itse olen ollut heidän matkalla Luxorissa. Hotelleja on vaatimattomasta tosi hyvään ja aamiainen kuuluu kaikkiin.
En ikinä enää viittis istua busassa sitä matkaa Punaiselta mereltä Luksoriin, mikä tapahtui, kun v. 2000 teimme Hurghadasta sinne kahden päivän retken.
Nyt aion mennä suoraan Luksoriin, kun Matka-Monte vie. Ja sieltä Assuaniin. - Vega07
onnistuiko keltään omatoimisesti mennä Luxoriin Hurgadasta? Jos haluaa snorkkailla niin Hurghada on kiva, mutta onnistuuko omatoimisesti mennä sieltä Luxoriin? En enää ikinä lähde vain yhden päivän retkelle Luxoriin. Se on sitä bussissa istumista.
- Reis man
Hei. Meillä oli tammikuussa aivan sama matka ja Finnmatkoilta vakuutettiin matkan turvallisuutta. Katso kirjoitukseni. otsikosta, uudet levottomuudet, ja jos velä löytyy vanhemmista keskusteluista ....Finnmatkojen korvaus ....niin tiedät vähän varautua mahdollisesti tulevaan.
- luxorfani
Kolme talvea Luxorissa vietetyistä kokemuksista voit lukea blistani TALVI EGYPTISSÄ, joka löytyy myös googlaamalla "kamostapakoon. vuodatus,net"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1197516Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista756402- 955234
- 524555
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494246- 2284130
- 444035
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283918- 583070
- 482576