Vasen nilkka ja jalka turvonnut

Ihmettelevä nainen

Hei!

Hiukan tässä ihmetyttää outo oire.
Vasen jalkani on kummallisesti turvonnut. Siis ihan nilkka ja jalkapöytäkin. Ei ole kipeä, en ole sitä telonut mitenkään. Kun jalkaa painaa, siihen jää valkoinen kuoppa. Oikea jalka ei ole vastaavalla tavalla turvonnut.
Voiko esimerkiksi PMS tehdä tämän yhtäkkiä uutena oireena? Minulla on menkkoihin pari päivää vielä, ja turpoan yleensä kamalasti ennen niitä.
Ennen ei ole nilkka noin pahasti turvonnut?
Olen 37-vuotias nainen.
Mikä tähän auttaisi? Teen istumatyötä. Tauot on listattu, paikalta ei voi poistua jaloittelemaan edes vessaan keskellä päivää. Ainoastaan listanmukaiset tauot on sallittu. Eli 2 kahvia ja ruokis. Liikaa nesteen nauttimista pitää siis varoa, että ei joudu pidättelemään kovin pitkään.

Voiko tämä olla nestehukkaa?
Lääkäriä en mielelläni vaivaisi moisen jutun takia ellei ole ihan pakko!

4

4266

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sydän

Tuttavallani oli pitkään korkea verenpaine, jonka seurauksena molempiin nilkkoihin tuli "nesterenkaat". Eli sydän joutui suurelle rasitukselle pitkään jatkuneen korkean verenpaineen vuoksi, josta tulivat em. oireet. Turvotuksen syitä voi olla monestakin eri syystä.
      Mene lääkärin puheille.

• Samanlaisia oireita

Minulle käy noin aina viikon ajaksi ennen menkkoja. Nilkat turpoavat, sormet turpoavat, kengät eivät mahdu jalkaan. Vatsakin turpoaa.
      Oma helmasyntini on liian vähäinen nestetankkaus. En vain huomaa juoda nestettä muuten kuin kahvia.
      Sitten käy niin, että aamulla menen töihin klo 7 ja tulen koulusta kotiin klo 22 ja huomaan etten ole käynyt veskissä koko päivänä kun ei ehdi.
      Sen seurauksena verenpaine on hiukan koholla...
      Minä olen jo 38. Nyt olen kaiken lisäksi aikuisopiskelijaksi heittäydyttyäni ollut niin kiireinen viimeiset kaksi vuotta, että paino on noussut 15 kiloa. Kohta käy huonosti.

• Ihmettelevä nainen

Kävin eilen lääkärissä toisen nilkankin turvottua.
      Se oli nopea reissu. Kengät pois, lääkäri tunnusteli hetken. Sanoi:"Tämä on täysin harmiton vaiva. Kiusallinen, mutta ei vaarallinen ja aivan harmiton." Ei siis mitään syytä huoleen.
      Käynti kesti alle viisi minuuttia.
      Huh. Ei siis tarvitse pelätä mitään.

• Anonyymi

erillinen laskin syöttävät vasen nilkka puheluita kaatuminen n ytkin sisätilat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      26
      4330
    2. Oot nainen liian paksu minulle

Joten en yhtään syty tästä suhteesta.
      Ikävä
      256
      3724
    3. No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...

Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2114
    4. Mites teillä keskustelut soljuu?

Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä
      Sinkut
      270
      1736
    5. Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!

Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko
      16
      1502
    6. Pystyt sille toiselle

Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta
      Ikävä
      8
      1439
    7. Venäjän rikollisen sodan juurisyyt

Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä
      NATO
      410
      1347
    8. Annen grillin nousu ja konkka..

Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?
      Sotkamo
      50
      1229
    9. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      411
      1187
    10. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1070
    Aihe