Sähkölasku

Anonyymi-ap

On se sähkölasku aika paljon kallistunut kun kuukauden sähkölasku on kaksinkertainen mitä ennen
Hassu juttu sekin et miten samalla kadulla olevissa kerrostaloissa on erilaiset sähkölaskut? Muuten samanlaiset ehdot mut paljon halvempaa

9

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oisko pääsulakkeen koolla merkitystä. Tietenkään en sitä niin varmasti nähnyt kun en minä ollunna paikalla.

• Anonyymi

Perusmaksussa on huomattava ero mutta eikös kWh-hinnat samat molemmissa.
        Aloitus olis saanut saanut olla vähän avaavampi ja tuoda lukuja esiin. Siirtoyhtiöhän kaikilla täällä kaupungissa sama kait sentään eli siinä ei eroa. Selitys löytynee joko eri hinnasta tai eri kulutusmäärästä ja nämähän nyt voi vaihdella paljon samassa talossakin.

Paljonko se "paljon halvempaa" oikein on, kun eikös kerrostalossa suurimmatkin sähkölaskut ole aika maltillisia? Tietysti jos paljon kaikkee digihärpäkettä ja iso perhe pelaa tehokkailla pelikoneilla jo maksaa jotain, mutta pikkurahoja sähkölämmittäjiin verrattuna. Vertailun vuoksi mulla oli joulukuun koko lasku 112€ ja asunto on pieni kaksio paritalossa ja sähköllä lämmitän eri tavoin.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusmaksussa on huomattava ero mutta eikös kWh-hinnat samat molemmissa.
        Aloitus olis saanut saanut olla vähän avaavampi ja tuoda lukuja esiin. Siirtoyhtiöhän kaikilla täällä kaupungissa sama kait sentään eli siinä ei eroa. Selitys löytynee joko eri hinnasta tai eri kulutusmäärästä ja nämähän nyt voi vaihdella paljon samassa talossakin.

Paljonko se "paljon halvempaa" oikein on, kun eikös kerrostalossa suurimmatkin sähkölaskut ole aika maltillisia? Tietysti jos paljon kaikkee digihärpäkettä ja iso perhe pelaa tehokkailla pelikoneilla jo maksaa jotain, mutta pikkurahoja sähkölämmittäjiin verrattuna. Vertailun vuoksi mulla oli joulukuun koko lasku 112€ ja asunto on pieni kaksio paritalossa ja sähköllä lämmitän eri tavoin.

lajijasuris

Voihan sitä jollain olla kerrostalossakin pörssisähkö ja sillä voi saada laskua alaspäin roimastikin tai ei ainakaan nouse valtavaksi.

lajijasuris

• Anonyymi

Mulla on perusmaksu 3.80 ja sähköhinta 23.8kWh siirtohintaa en muista ja joku tässä laittoi jotain pääsulakkeen kokoa. No kerrostalossa et sitä nää kun mittari kaappi on lukkojen takana
      Mun lasku on ollut kk noin 47- 50€ ja nyt se oli kaksinkertainen marras ja joulukuussa
      Ja on mulla telkkari jääkaappi pakastin ja tabletti käytössä

• Anonyymi

Joo. Loppuvuodesta tukkusähkön hinta pompsahti taivaisiin, ja kuluttajahintoja korotettiin samassa suhteessa. Mainitsitkin tuossa lämmityksen jälkeen kaksi kodin suurinta energiasyöppöä, jääkaapin ja pakastimen. Etenkin jos ne ovat vähän iäkkäämpiä, niin eristeet alkavat murentumaan ja energiatehokkuus laskee roimasti. Olenkin joskus sanonut, ettei yli kymmenen vuotta vanhaa kylmälaitetta saisi enää korjata, vaan tilalle pitäisi aina laittaa uusi.

Tuon pääsulakkeen koon voit katsoa sähkösopimuksesta tai joiden firmojen kohdalla sähkölaskusta. Se kun on perusmaksun hinnoitteluperuste.

• Anonyymi

Pääsulakkeen koko on 1*25A. Ja pakastin mulla on tosi vanha. Se varmaan vie sähköä.
      Jääkaappi on 2v vanha mut pesukone on tosi vanha.
      Siitä se sit varmaan johtuu

• Anonyymi

Tuo onkin tavallisin sulakekoko vanhemmissa osakeasunnoissa. Taitaa olla kiikun kaakun, että voi käyttää esim. uunia ja keittolevyjä samanaikaisesti. Nykyään normi onkin 3x25A mikä nostaa perusmaksua muistaakseni 20€/kk.

Hieman suurelta kuulostaa sähkönkulutus, jos yhtään päässä pyörittelin oikein, vaikka sisältäisikin siirron ja energian hinta sulla on lähes 5x omaani nähden. Telkkari voi myös olla sähkösyöppö. Mulla on kesäaikainen kulutus pienimmillään ollut 350 kWh, mut tyypillisesti 400-450. Sähköä kuluu: käyttöveden lämmitys, kosteiden tilojen lattialämpö, iv-kone (24/7 päällä), valot (lähes kaikki ledillä), telkkari (10 v. Samsung), jää-kaappipakastin (1 v.), hellan käyttö (5 v. ja uuni tai levy joka päivä väh. lämmityskäytössä 0,5h), tiskari, pyykkikone.
        Nyt joulukussa meni sähköä jotain 750-800 kWh ja tässä paitsi em. niin myös lämmitys ja lasku siis 112€.

lajijasuris

• Anonyymi

Kyl oon käyttänyt uunia ja keittolevyä samanaikaisesti. Ei ainakaan vielä oo ollu mitään hämminkiä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      5134
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      25
      4308
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2461
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2234
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1998
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1908
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1587
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1521
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1247
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1164
    Aihe