Kauan teillä menee viikossa työtunteja, opet?

Anonyymi-ap

Tunnen huonoa omatuntoa siitä, että ilman taukoja teen noin 30-40 tuntista työviikkoa. En vaan yksinkertaisesti jaksa yli 6 tuntien päivien jälkeen mitään. Oppitunnit syövät älyttömästi energiaa, kun joutuu olemaan koko ajan valppaana ja muistaa paljon pikkuasioita. Voisin valmistella tuntini paremmin, mutta en jaksa. Voisin enemmän paneutua oppilaisiin, mutta en vain jaksa. Suurin osa työstäni menee siihen, että joudun kehittämään opetustani koko ajan. Minusta tuntuu, että mikään ei riitä ja ilmeisesti on olemassa joitain huippu opettajia, jotka kykenevät ottamaan tämän kaiken huomioon.

Työpäivän jälkeen huomaan, että en ehtinyt kuin juoda lasin vettä tauolla mutta muuten taas päivä meni nopeasti. Ajan kulumisesta en valita, koska pitkästyn nopeasti. Olen pyytänyt myös työnohjausta, jotta osaisin arvioida paremmin että mikä riittää sellaiseen kohtailaiseen opetukseen.

4

231

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tästä viestistä tulee hyvin esille miten laiskoja opettajat ovat.
      Normi duunari vetää sen 8h työpäivän joka päivä, jatkuvasti pitää olla kehittämässä omaa osaamistaan erilaisissa kursseilla ja koulutuksilla. Töissä pitää jatkuvasti olla valppaana, ettei vahingossa vaikka tapa työkaveria pudottamalla betonipalkkia päälle.

Ehkä duunarillekin pitäisi suoda vähän pitempiä lomia? Mitä mieltä?
      Toimiiko yhteiskunta kun kaikki lomailevat kuin opettajat?

• Anonyymi

Siinä taas joku, jolla ei ole mitään käsitystä siitä, mitä opettajan oleminen todellisuudessa on. Aloittajalla sikäli hyvä tilanne, että hän antaa itselleen mahdollisuuden olla puurtamatta. Moni opettaja yrittää ja yrittää vaikka terveytensä uhalla, jolloin työtuntimäärä viikossa menee kevyesti yli 55 tunnin. Ja ne opetettavat ovat oma lukunsa. Oletko jossain työssä, jossa kohde vastustaa sitä mitä olet tekemässä? Puolet oppilaista on niitä, joita oppinen ei kiinnosta.

• Anonyymi

Olen ns pitkän linjan opettaja ja pidän kyllä huolta siitä, että syön ihan normista työpäivänä eli pidän ruokatauon, totta kai. Samoin vähintään yhden kahvitauon. On oppilaillekin parempi, että ope jaksaa ja on kärsivällinen.

Totta kai aina voi opetustaan ja sisältöä kehittää, niin kuin pitääkin mutta kannattaa ottaa siinä oppilaat mukaan ja kuunnella ja kuullostella heitä, ei tietenkään niin, että he määräisivät mitä tehdään tai opiskellaan vaan heidän tarpeitaan ja tapojaan, miten työskennelllä heidän kanssaan.

Kuuden tunnin opetuspäivä on pitkä ja raskas, sen tietää vain sellainen joka tällaista työtä tekee. Maallikko kuvittelee, että mikä siinä muka on niin raskasta mutta hänhän onkin maallikko. Minä teen maksimissaan 20 tuntia viikossa puhtaasti opetustyöt,ä, muu aika on tuntien suunnittelua ja materiaalien tekoja

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7555
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4173
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3675
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2846
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2456
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2378
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40