Yli ymmärryksen

Tapana on ollut aloittaa ketju lähes jokaisesta julkisuutta saaneesta naisen tekemästä surmasta tai muusta rikoksesta.

Pitäisikö nyt hartaasti keskustella espoolaisperheen tragediasta sukupuolinäkökulmasta vai olisiko se ehkä kumminkin mautonta?

Yksi mikä on varmaa on, että ei ole olemassa syytä eikä selitystä, ei mitään niin vaikeaa ja ylitsepääsemätöntä asiaa parisuhteessa eikä muussa, että lapsilta pitäisi henki riistää, tai puolisolta. Tästä varmaan palstan feministit ja antit ovat yhtä mieltä.

27

1393

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miehiä sorretaan taas.

Vuonna 2003 syöpään sairastuneita miehiä oli 400 enemmän kuin naisia. Viimeksi miehillä on todettu naisia enemmän syöpää sitten 70-luvulla.

Tässähän se taas nähdään mitä feministit ovat saaneet aikaan.

• Sovinisti

Feministisen liturgian mukaan nainen on aina uhri, ja siitä tuoreena todisteena kolmivuotiasta lasta pahoinpidellyt naislääkäri selviää pelkällä huomautuksella. :((

• Sanelma

Nuorten kuolonkolareista on 70 % miesten - femakot eivät sääli edes nuoruutta!!

• Pörre
        Sanelma kirjoitti:

Nuorten kuolonkolareista on 70 % miesten - femakot eivät sääli edes nuoruutta!!

Kaikista autolla ajoista nuoret miehet suorittavat lähes 80%, mutta silti aiheuttavat kuolonkolareista "vain" 70%!

• mariamagda
        Sovinisti kirjoitti:

Feministisen liturgian mukaan nainen on aina uhri, ja siitä tuoreena todisteena kolmivuotiasta lasta pahoinpidellyt naislääkäri selviää pelkällä huomautuksella. :((

kauheaa asiassa on se, että lääkäri oli vielä nainen!

• mariamagda
        Pörre kirjoitti:

Kaikista autolla ajoista nuoret miehet suorittavat lähes 80%, mutta silti aiheuttavat kuolonkolareista "vain" 70%!

tuollainen on?

• Antsu

Pahin epäkohta on tietenkin eturauhassyövän asema suhteessa rintasyöpään: mies saattaa saada pahanlaatuisen kasvaimen rintaansa, mutta nainen ei missään tapauksessa eturauhaseen. Ei ole reilua, sanokaa Antsun sanoneen!

• mariamagda

Veriteosta epäilty isä saattoi viettää päiväkausia asunnossa ruumiiden kanssa.

Ulospäin he näyttivät aivan tavalliselta perheeltä.
      Vanhemmat kävivät töissä, vuonna 1997 syntynyt tyttö koulussa ja neljä vuotta nuorempi pikkuveli päiväkodissa.
      Maanantaina Espoon poliisi löysi Matinkylän Akselinpolulta sijaitsevasta kerrostalohuoneistosta äidin ja kaksi lasta surmattuina. Isäkin oli asunnossa, mutta hän oli hengissä.
      -Isä on otettu kiinni teoista epäiltynä.

Isä oli stressaantunut:
      Vuonna 1971 syntynyt isä on ollut töissä johtote´htävissä ja hänen työpäivänsä ovat olleet kiireen täyttämiä.
      -vastuuntuntoiset ihmiset eivät osaa hellittää, vaan tekevät parhaansa viimeiseen asti. Mies oli niin tiukalla, että järki on saattanut hetkittäin sumentua, ja sitten on tapahtunut näin, perheen tuttava puuskahtaa.

Ulospäin mies on näyttänyt sympaattiselta, vastuuntuntoiselta ja asiansa hoitavalta mieheltä.

• raimo

ehkä isä oli väsynyt kaikkeen,siinä sen näkee mitä käy kun iskät ajetaan ihan väsyksiin

• ...
        raimo kirjoitti:

ehkä isä oli väsynyt kaikkeen,siinä sen näkee mitä käy kun iskät ajetaan ihan väsyksiin

"ehkä isä oli väsynyt kaikkeen,siinä sen näkee mitä käy kun iskät ajetaan ihan väsyksiin"

- Eli siis kuitenkin feministien syy? Mautontahan tämä kirjoittelu on, mutta tässä ketjussa pojat omaa lääkettä. Se retosteluhan on teistä niin kivaa.

(niin poikiinhan luen itsenikin.)

• Nari Säre
        ... kirjoitti:

"ehkä isä oli väsynyt kaikkeen,siinä sen näkee mitä käy kun iskät ajetaan ihan väsyksiin"

- Eli siis kuitenkin feministien syy? Mautontahan tämä kirjoittelu on, mutta tässä ketjussa pojat omaa lääkettä. Se retosteluhan on teistä niin kivaa.

(niin poikiinhan luen itsenikin.)

...käsitin tuon ironisena vastineena sille, miten feministit yleensä ovat olleet ymmärtävinään äitien lapsiinsa kohdistamaa väkivaltaa...

"kun äidit on ajettu niin lujille -> on ymmärrettävämpää, että vauvoja ravistellaan".

En tiedä sitten, tulkitsinko väärin. Sinänsähän väsymys jne. ei ole mikään syy tappaa toinen tai harjoittaa väkivaltaa - oli nainen tai mies sitten tekijänä. Silti, jos toteamme, että tilastollisesti näin voi olla, voimme miettiä puolin ja toisin keinoja ennalta ehkäistä riskitekijöiden kasaantumista.

Feministeiltä noin perinteisesti on riittänyt naisväkivallantekijöille kommenttien tiimoilta enemmän ymmärrystä kuin mies-... mikä tietysti heidän näkökulmastaan poliittisena liikkeenä voi olla ymmärrettävääkin - kun "nainenhan on kuitenkin se sorrettu osapuoli".

• mariamagda
        Nari Säre kirjoitti:

...käsitin tuon ironisena vastineena sille, miten feministit yleensä ovat olleet ymmärtävinään äitien lapsiinsa kohdistamaa väkivaltaa...

"kun äidit on ajettu niin lujille -> on ymmärrettävämpää, että vauvoja ravistellaan".

En tiedä sitten, tulkitsinko väärin. Sinänsähän väsymys jne. ei ole mikään syy tappaa toinen tai harjoittaa väkivaltaa - oli nainen tai mies sitten tekijänä. Silti, jos toteamme, että tilastollisesti näin voi olla, voimme miettiä puolin ja toisin keinoja ennalta ehkäistä riskitekijöiden kasaantumista.

Feministeiltä noin perinteisesti on riittänyt naisväkivallantekijöille kommenttien tiimoilta enemmän ymmärrystä kuin mies-... mikä tietysti heidän näkökulmastaan poliittisena liikkeenä voi olla ymmärrettävääkin - kun "nainenhan on kuitenkin se sorrettu osapuoli".

kai tänne nyt yhden miehen väkivaltaisuudesta kertovan uutisen voi pistää, näyttää toi suhde muuten aika oudolta, kun on pelkkiä uutisia naisten väkivaltaisuuksista, joita on oikeasti todella vähän.

Vai olenko Minä nyt taas se pahempi kun yhden tuollaisen laitoin?????

• raimo
        Nari Säre kirjoitti:

vähättelyhän on naisille ominaista, kun joku nainen tekee väärin (esim sanna sillanpää)josta lehdistökin yritti vääntää raiskauksen uhria selittämään hänen tekoaan

• raimo
        mariamagda kirjoitti:

kai tänne nyt yhden miehen väkivaltaisuudesta kertovan uutisen voi pistää, näyttää toi suhde muuten aika oudolta, kun on pelkkiä uutisia naisten väkivaltaisuuksista, joita on oikeasti todella vähän.

asioista joita ei edes ole kunnolla tutkittu rakas maria

• ave.maria
        raimo kirjoitti:

vähättelyhän on naisille ominaista, kun joku nainen tekee väärin (esim sanna sillanpää)josta lehdistökin yritti vääntää raiskauksen uhria selittämään hänen tekoaan

Punaisessa langassa oli puhetta että naiset eivät myönnä tekojaan, vaikka joku sillä samalla hetkellä kysyisi kun nainen lopettaa lyömästä. He kieltävät tehneensä mitään väärää. Litania selityksiä tulee joka kerta perään. Ja syy on oman itsen ulkopuolella...
        Ihmettelen vain, miten tällaisesta joukosta voidaan mitää todenperäistä tutkimusta saada aikaan? Nehän eivät myönnä syyllistyneensä yhtään mihinkään!

• ave.maria
        raimo kirjoitti:

asioista joita ei edes ole kunnolla tutkittu rakas maria

Johon ei kannata tuhlata ajatustakaan...ei ole sen väärti.

• mariamagda
        ave.maria kirjoitti:

Punaisessa langassa oli puhetta että naiset eivät myönnä tekojaan, vaikka joku sillä samalla hetkellä kysyisi kun nainen lopettaa lyömästä. He kieltävät tehneensä mitään väärää. Litania selityksiä tulee joka kerta perään. Ja syy on oman itsen ulkopuolella...
        Ihmettelen vain, miten tällaisesta joukosta voidaan mitää todenperäistä tutkimusta saada aikaan? Nehän eivät myönnä syyllistyneensä yhtään mihinkään!

Punaisessa langassa oli eilen, että kun vankilassa olleilta naisväkivallantekijöiltä kysyttiin miksi he niin tekivät, he sanoivat suoraan, että `olivat niin humalassa`, `no kun mies nalkutti`.

Nää muut olivat varmaan niitä jotka löivät kynsisaksilla.

• mariamagda
        ave.maria kirjoitti:

Johon ei kannata tuhlata ajatustakaan...ei ole sen väärti.

voit taas poistaa viestejäni..

• raimo
        mariamagda kirjoitti:

Punaisessa langassa oli eilen, että kun vankilassa olleilta naisväkivallantekijöiltä kysyttiin miksi he niin tekivät, he sanoivat suoraan, että `olivat niin humalassa`, `no kun mies nalkutti`.

mut silti jeesus rakastaa myös sinuakin

• ave.maria
        mariamagda kirjoitti:

Näin unta.

• Kurre_Orava
        mariamagda kirjoitti:

voit taas poistaa viestejäni..

Miten sinusta tavallisen keskustelijan on mahdollista poistaa viestejä.

Oikeasti, oletko varma, ettei sinulla ole taioumusta lievään paranoiaan?

• mariamagda
        Kurre_Orava kirjoitti:

Miten sinusta tavallisen keskustelijan on mahdollista poistaa viestejä.

Oikeasti, oletko varma, ettei sinulla ole taioumusta lievään paranoiaan?

.. sinä tiedät kuka täällä on tavallinen keskustelija? Jokuhan täällä on se valvojakin?
        Valvojille taas yleensä syntyy suhteita..

Tuohan on jo nähty, että aaveen ollessa kyseessä viestejä poistui. Se kuka taas aave on niin ...

Aave myös uhkaili minua, että poistelua tapahtuu niin kauan kuin olen palstalla ja kaikenlaista muutakin soopaa, tällä hetkellä vaan on asiallisempi ja yrittää varmaan matkia minua, koska minua jo epäiltiin häneksikin...

Tiedä näistä..

• Nari Säre
        mariamagda kirjoitti:

...ei suoraan sanoen voisi minua henkilökohtaisesti kiinnostaa yhtään (kun kysyit).

Vastasin tuohon ... :n tekstiin, koska hän oli tulkinnut raimon tekstin eri tavalla kuin minä, kuten tuosta ehkäpä kävi ilmikin?

Yleisestihän sitten yhteiskunnassamme oleva taipumus selitellä pois naisen tekemää väkivaltaa oli mm. tuon yle:llä esitellyn ohjelman aiheena... sekään ei nyt liittynyt sinuun yhtään mitenkään noin erityisesti.

• ....
        mariamagda kirjoitti:

.. sinä tiedät kuka täällä on tavallinen keskustelija? Jokuhan täällä on se valvojakin?
        Valvojille taas yleensä syntyy suhteita..

Tuohan on jo nähty, että aaveen ollessa kyseessä viestejä poistui. Se kuka taas aave on niin ...

Aave myös uhkaili minua, että poistelua tapahtuu niin kauan kuin olen palstalla ja kaikenlaista muutakin soopaa, tällä hetkellä vaan on asiallisempi ja yrittää varmaan matkia minua, koska minua jo epäiltiin häneksikin...

Tiedä näistä..

sinä olet valvoja!

• mariamagda
        .... kirjoitti:

sinä olet valvoja!

Peilleileminen näistä vois pikkuhiljaa alkaa lakata.

Kaiken huippu oli kun nää moninikkiset rupesivat esittämään että minä olen se moninikkinen. Menkää hullut sinne mistä ootte karanneet.

• mariamagda
        Nari Säre kirjoitti:

...ei suoraan sanoen voisi minua henkilökohtaisesti kiinnostaa yhtään (kun kysyit).

Vastasin tuohon ... :n tekstiin, koska hän oli tulkinnut raimon tekstin eri tavalla kuin minä, kuten tuosta ehkäpä kävi ilmikin?

Yleisestihän sitten yhteiskunnassamme oleva taipumus selitellä pois naisen tekemää väkivaltaa oli mm. tuon yle:llä esitellyn ohjelman aiheena... sekään ei nyt liittynyt sinuun yhtään mitenkään noin erityisesti.

todella rasittava. Kai tajusit, että tarkoitin taas sitä asiaa kun nainen(minä) olen pahempi kun laitan miesväkivallasta uutisia tänne, vaikka täällä on ollut lähes kaikki väkivallanteot suomessa ja muuallakin mitä naiset on tehnyt otsikoissa.

Ja sentähden laitoin tuon uutisen tänne. Kukaan ei kuitenkaan ole asiasta kiinnostunut. Eikö ole huolestuttavaa, kun miehen tekemänä koko perheen tappaminen ei enää vaikuta miltään? Se on niin tuttua.

Sinä olet nyt jotain lukenut liikaa, ja siksi kuljemme kehää, eikä väkivallasta kunnolla keskustella.

Tiedätkö sinä miten kynsisaksilla lyödään? Väkisin tehtyä väkivaltaa tuntui olevan ohjelman perusteella. Ja keskittyi henkiseen väkivaltaan, mitä te MIEHET kokoajan täällä osaatte harrastaa, jatkuvaa ja jatkuvaa.

• Mies vain

"ei ole olemassa syytä eikä selitystä, ei mitään niin vaikeaa ja ylitsepääsemätöntä asiaa parisuhteessa eikä muussa, että lapsilta pitäisi henki riistää, tai puolisolta."

Toisen tappaminen tahallaan on pahin rikos mitä voi tehdä, sille ei pidä olla mitään ymmärrystä eikä lieventäviä asianhaaroja. Tappaneita ei pitäisi enää koskaan päästää vapaalle jalalle sillä kerran tappanut tappaa helpommin uudestaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe