Minulle on tehty kaksikertaa noin 10 vuoden aikana kysymyksiä: "Oletko kaksoiskansalainen, jos olet oletko yhdysvaltalain kansalainen?"
Kysymykset tulevat niin ettei pääse verkkopankissa tilille ellei ensin vastaa kysymyksiin jossa väitetään että pankin täytyy tehdä nuo kysymykset?
Ensinnäkin jos joku ihminen on kaksoiskansalainen jossain niin se tieto olisi jo näkyvillä viranomaisilla eivätkä olisi vaatimassa pankin tehtäväksi kysellä (oletus)?
Lisäksi ihmetyttää miksi juuri tuo maa, voihan ihmiset olla jonkun muun maan kansalaisia?
Kysymyskohtiin ei ole annettu selitys, ruutuja joita en kaipaillutkaan.
Oma arvailunäkemys on että kysymykset tulee näkyville jostain muualta, muun maan vakoilun kautta, josta kohdistavat joihinki ihmisiin jostain kummasta syystä?
Olen joskus kuullut tietämättä onko totta, että osa valkuitukaapeleista menisi Ruotsin kautta Suomeen jolloin Ruotssa on mahdollista vakoilla Suomeen ja Suomesta kulkevaa verkkoliikennettä ja sisältöä? Lisäksi Tanskassa olisi maailman tehokkain maailman laajuinen tarkkailukeskus jossa tiedetään kaikki masilman asiat?
Siis onko nuo edellä olevat vieraat valtiot ja heidän kanssa työskentelevät yhdysvaltalaiset noiden kysymyksien tekijöitä, kysymässä kovin outoja kysymyksiä? Vai kyseleekö vaikkapa pankkin venäläiset toverit noita kysymyksiä?
Tehdäänkö teille omituisia vakoilukysymyksiä verkkopankissanne?
21
398
Vastaukset
- Anonyymi
Minulle on tehty kaksikertaa noin 10 vuoden aikana kysymyksiä: "Oletko kaksoiskansalainen, jos olet oletko yhdysvaltain kansalainen?"
Kysymykset tulevat niin ettei pääse verkkopankissa tilille ellei ensin vastaa kysymyksiin jossa väitetään että pankin täytyy tehdä nuo kysymykset?
Ensinnäkin jos joku ihminen on kaksoiskansalainen jossain niin se tieto olisi jo näkyvillä viranomaisilla eivätkä olisi vaatimassa pankin tehtäväksi kysellä (oletus)?
Lisäksi ihmetyttää miksi juuri tuo maa, voihan ihmiset olla jonkun muun maan kansalaisia?
Kysymyskohtiin ei ole annettu selitys, ruutuja joita en kaipaillutkaan.
Oma arvailunäkemys on että kysymykset tulee näkyville jostain muualta, muun maan vakoilun kautta, josta kohdistavat joihinki ihmisiin jostain kummasta syystä?
Olen joskus kuullut tietämättä onko totta, että osa valkuitukaapeleista menisi Ruotsin kautta Suomeen jolloin Ruotssa on mahdollista vakoilla Suomeen ja Suomesta kulkevaa verkkoliikennettä ja sisältöä? Lisäksi Tanskassa olisi tehokkain maailman laajuinen tarkkailukeskus jossa tiedetään kaikki maailman asiat?
Siis onko nuo edellä olevat vieraat valtiot ja heidän kanssa työskentelevät yhdysvaltalaiset noiden kysymyksien tekijöitä, kysymässä kovin outoja kysymyksiä? Vai kyseleekö vaikkapa pankin venäläiset toverit noita kysymyksiä?
??? - Anonyymi
Mitä miuta Kopsaan?
- Anonyymi
Kysymykset ovat pankin lähettämiä. Ne perustuvat lakiin. Osuuspankissa noihin kysymyksiin joutuu vastaamaan harvoin, Danske pankissa ja Nordeassa useammin, ehkä sen vuoksi että niiden pääkonttori on ulkomailla.
- Anonyymi
Mutta miksi kysyvät oletko kaksoiskansalainen USA:ssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta miksi kysyvät oletko kaksoiskansalainen USA:ssa?
Jos olet, niin kaikki tilitietosi välitetään USA:n viranomaisille eli National Security Agency'lle (NSA) rahaliikenteesi seurantaa varten.
- Anonyymi
Jaa että lakiin perustuvat? Miksi sitten ei S-pankki kysele mitään? Nordea kyllä kyselee ja usein kyseleekin. Ja senkin se haluaisi välttämättä tietää, paljonko minulla on rahaa tai sijoituksia muissa pankeissa! Vaan en tunnustanut kuin osan...
Ne nettikaapelit kyllä menevät ruåtsin kautta maailmalle. Ja ruåtsi on jo ainakin 20 v sitten ihan kysymättä kertonut, että he seuraavat nettiliikennettä. Eli vakoilevat. Ja niin ne tekevät muutkin. Viestejä kerätään useitten avainsanojen perusteella automaattisesti tarkempaa analyysia varten. Tästä vain ei juurikaan puhuta, Kiinaa ja Venäjää vain morkataan vaikka itsellä on ainakin samantasoinen kyyläys koko ajan päällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos olet, niin kaikki tilitietosi välitetään USA:n viranomaisille eli National Security Agency'lle (NSA) rahaliikenteesi seurantaa varten.
En saanut maksettua viroon ostostani NORDEASTA. Olisi vaatinut parenmman tunnistautumisen onneksi on toinenkin pankki jossa ei ONGELMIA.
- Anonyymi
Kerro, mihin lakiin! Ja miksi vain USA kiinnostaa, miksi ei muut maat, vaikka nyt Kiina ja Venäjä? Mitä sanoo lainsäätäjä, jos pankki ei anna minun omia rahojani minulle, etten vastaa kyselyyn tai vastaan "väärin"? Ne rahathan ovat minun, eivät pankin! Pankissa ne ovat vain tallessa, siis lainassa. Ja pankki tekee niillä minun rahoillani omia bisneksiään, joista parhaassakin tapauksessa vain jonkun roposen minulle maksaa.
- Anonyymi
Vain Raahessa asuville tehdään, muille ei.
- Anonyymi
Samalla lailla kyylätään Oulussakin. Eikä uskottavaa selitystä saa ainakaan kysymällä. Tuskin tietosuojavaltuutettukaan viitsii vaivautua, palkkahan juoksee sille muutenkin.
Ja miksi siis vain USA kiinnostaa? Ei ruåtsi, Norja, Saksa, ryssä, Brasilia, Lyxemburg, Sveitsi...
KUKA oikeasti omistaa Suomen pankit?
- Anonyymi
Älkää nyt oikeasti kuvitelko, että pankit mitään kyselee teiltä. Se on huijausta ja tili tyhjenee, jos ette käytä vain pankin omaa mobiilisovellusta. S-pankki ei ainakaan koskaan ole ottanut mitään yhteyttä, ei sitten missään asiassa. Älkää kirjautuko pankkiin enää tietokoneen selaimilla, rikolliset voi ohjata rahanne mihin tahansa.
- Anonyymi
Kyllä pankkitoimihenkilö kerran vuodessa ainakin Nordean konttorin yläkerrassa kyselee. Netissä minulta ei ole kyselty. Tosin Nordea lähettelee puhelimeen tekstiviestejä, että käypä lukemassa heidän sivuiltaan sitä sun tätä, mutta en ole onnistunut löytämään mitään. Enkä enää edes yritä!
- Anonyymi
Kyselee se S-pankkikin samat vakoilukysymykset, mutta netissä. Ja titliä ei voi käyttää ellei vastaa. Mitä sanoo kuluttajavirkailija? Oletettavasti ei mitään, palkkahan juoksee teki sitten jotakin tai ei.
- Anonyymi
Minulle ei ole koskaan pankki tarjonnut valokuituliittymää!
- Anonyymi
kyllä kyselevät kaikkea mahdollista..siihen onko muissa pankeissa rahaa ja paljonko en ole vastannut. Se ei kuulu heille.
- Anonyymi
Eiköhän siellä ole pienellä jossain "Ohita" tai vastaava.
- Anonyymi
Aimolta kysyttiin meekkö puolukkaa, sätkälle vaiko kakalle, aimolla tenkkabyy
- Anonyymi
Pankit kysymykset ovat naurettavia. Jos ei ole lainaa ja ei ole ottamassa lainaa, niin mitä se palkkatulot kuuluu niille.
Samoin ärsyttää kun kysytään onko sinulla rahaa muissa pankeissa ja paljonko. Se on yksityisasia. Se ei kuulu pankkivirkailijalle.
Kun tulen sopivan vanhaksi niin nostan vähitellen kaikki säästöt pois pankista ja sitten teen mitä lystää.
Jos nostan nykyään vähän enemmän rahaa, niin kysytään mihin.
Mieheni nosti ja hän sanoi humputtelevansa kaikki nostetut rahat turhuuteen. Sitä ei tarvinnut onneksi selvittää tarkemmin.- Anonyymi
Minä joskus nostin rahaa ehkä noin 1000euroa tililtäni pankissa. Virkailija kysyi et kai käytä rahaan Venäjän rahoittamiseen.
- Anonyymi
Jos talletat suuremman summan käteistä, seuraa siitä kuulustelut, mistä olet rahat saanut. Paras vastaus on kertoa, että olet alkanut myymään persettäsi, ja yksi isoimmista asiakkaista on tämän pankin johtaja...
Toistaiseksi ei ole ollut tarvetta tallettaa rahoja tilille joten en tiedä, miten selitys kelpaa. - Anonyymi
Aivan selvää huijausta tuommoiset. Kerran painat väärää nappia nii Simsalabim menetät kaiken tililtä ja tilin tiedot yms henkilötunnukset. Olkaa varovaisia
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2533432
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih253394No nyt! Linda Lampenius jakoi sensuellin kuvan itsestä - "Olematon mekko" saa hieraisemaan silmiä...
Linda Lampenius täyttää tänään 55 vuotta. Eipä uskoisi kuvan perusteella. Onnea, onnea, onnea pop-artistille ja huippuvi281994Mites teillä keskustelut soljuu?
Oli tossa mun aloittamassa ketjussa eilen illalla aikamoinen show. Mutta toisaalta ainahan mä oon valitellut kun täällä2701686Pystyt sille toiselle
Kertomaan ne salaisetkin asiat. Olette läheisiä. En tiedä kerrottu minusta. Tuskin kerrot. Puhutko sanaakaan. Toisaalta81399Shokki! Marko Paanaselle ei riitä 100 000 euron budjetti - Vaatii kesken remontin näin paljon lisää!
Hupsista, noinkos siinä sitten kävi, budjetti ei pitänytkään…! Eikä taida olla ihan eka kerta, näitähän sattuu... Onko141396Venäjän rikollisen sodan juurisyyt
Koska edellinen ketju Venäjän rikollisen sodan juurisyistä oli niin suosittu, että se tuli pikaisesti täyteen eikä sitä3861231Annen grillin nousu ja konkka..
Olipa se nopea grilli bisnes..Voi voi sentään mitäs nyt tilalle?501149Huominen haastattelu
Huomenna 27.02 Torstaina. OLLI. SAHIMÄKI Järviradiossa haastateltavana kello 12:00 👏👏281007Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens731005