Eli, on ollut avopuolison kanssa yhteinen asunto, asunto vain hänen nimissä, ei suostu palauttamaan vuokravakuutta vaikka olen sen omalta tililtä todistetusti maksanut, väittää että "olen velkaa"
Mitä vaihtoehtoja minulla nyt tässä on?
Asunto asiaa
5
150
Vastaukset
- Anonyymi
Unohtaa asia tai riidellä käräjillä siitä, kuka on todistetusti velkaa ja kenelle.
- Anonyymi
Hae pesänjakaja, kuten laki avopuolisoiden yhteistalouden purkamisesta määrää.
Pesänjakajaa voi hakea, jos avopuolisot ovat asuneet yhdessä vähintään viisi vuotta, tai heillä on olemassa tai on ollut joskus yhteinen lapsi. - Anonyymi
Sinullahan on todiste siitä, että olet tuon vuokravakuuden tililtäsi maksanut. Hän esittäköön sinulle saamisistaan sen edestä tositteen.
- Anonyymi
Vuokranantaja vakuuttaa joko vuokrasopimuksessa tai erillisellä paperilla, että vuokravakuus on maksettu. Voitko yrittää neuvotella tilanteesta, jossa vuokranantaja palauttaa sinulle vakuuden ja vaatii avopuolisoltasi uuden vakuuden? Tunnetko vuokranantajaa lainkaan?
Onko näyttöä velasta sinun ja avopuolisosi välillä? Jos avopuolisosi kieltäytyy kaikesta mahdollisesta, sinun tulee esittää hänelle kuitti, jossa on tilinumerosi, jolta vakuus on maksettu. Kerrot että käynnistät asiassa riitakanteen käräjillä, jossa häviäjä maksaa kaikki kulut. Kuitin avulla voitat 100 % varmasti, ellei tuosta muusta velasta ole näyttöä. Kulut ovat jo alkujaan 500€, ellei asiassa päästä sopuun ennen pääkäsittelyä. Tämä menee kaikki avopuolisollesi, olettaen että hän häviää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225184- 254368
- 272481
- 342264
- 371998
- 151918
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191597- 121531
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons211257Kerranki asiat oikein
Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa101174