Huijaus käyttäen toisen nimeä

Anonyymi-ap

Jos minä olisin huijannut,käyttäen toisen henkilön nimeä,kolmatta henkilöä. Ja päästänyt perättömiä tietoja huijarille,siitä jonka nimeä on käytetty.
Niin onko tässä tapauksessa huijaus ainut asia mitä tutkitaan,kun on tehty rikosilmoitus.

7

326

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mistä asiasta teit rikosilmoituksen?

• Anonyymi

Riippuu tapauksesta, saattaisi olla vaikka petos-nimikkeellä.

• Anonyymi

Ap tässä. Olen se jonka nimeä on käytetty tällaisessa huijauksessa. Siis vain se petos tutkitaan,niinkö? Eikä sitä muuta,eli tuota toisena henkilönä esiintymistä,ja muuta sitä mitä siinä ohessa on,eli tälle jonka nimeä käytetty,on tullut ns kuraa niskaan.
      Ja,voiko siis normaalisti käydä töissä,ettei vaikuta työsuhteeseen kun asia on tutkinnassa. En siis itse oo ilmoitusta tehnyt vaan se huijattu on.
      Mietin näitä oheisjuttuja,että onhan tässä toinenkin uhri.

• Anonyymi

Kyllä ihminen saa esiintyä vaikka Aku Ankkana, mutta onko se rikos riippuu kenelle väärän nimen kertoo ja onko siitä aiheutunut taloudellista vahinkoa, tai vähäistä suurempaa haittaa. Suurin osa Suomen artisteistakin esiintyy yleisölle aivan muulla nimellä, kuin oikealla nimellään.
        Viranomaisille on aina kerrottava oikea nimi, kun viramomainen sitä kysyy. Jos tilaa jotakin jonkun toisen nimellä, silloin toteutuvat väärennys ja petos. Se kenen nimeä on käytetty on asianomistaja.
        Jos toisen nimellä esiintyminen on aiheuttanut taloudellista vahinkoa tai vähäistä suurempaa haittaa on kyse identiteettivarkaudesta.

• Anonyymi

Että tutkitaanko diinä ensinkään esim identiteettiin kohdistunutta väärinkäyttöä? Tai sitä soppaa,kun petoksen uhri mättää ns kuraa tän identiteettivarkaan uhrin niskaan ennen kuin tajuaa tulleensa huijatuksi.

• Anonyymi

Digiajan kuumenevaa tietovuotoa...

• Identiteettivarkaus ei ole sama asia kuin kutsuminen itseään jollakin toisella kuin omalla nimellään.

Rikoksen edellytys on taloudellinen vahinko tai vähäistä suurempi haitta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7745
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4293
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3765
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3220
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2916
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      69
      2646
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      67
      2532
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      58