Asunto puolison omistama, laskut minun nimissä

Anonyymi-ap

Asumme puolisoni omistamassa talossa. Pakkohuutokauppa on tulossa. Muutamme todennäköisesti ennen kuin talo on pakkohuutokaupattu pois ja eri asuntoihin.
Talo siis jää tyhjilleen. Koska minun nimissä on esimerkiksi sähkölaskut, vesilaskut ja jätemaksut kysynkin että miten pääsen niistä kokonaan eroon kun muutan pois? Riittääkö, että ilmoitan uuden osoitteeni jolloin laskut tulee uuden kotini em. menoista?
Sähköliittymä pitäisi olla puolisoni nimissä, hän on taloon muuttanut ennen minua.
Hankala tilanne joka stressaa minua. Toivottavasti joku osaisi kertoa miten asian kanssa toimia.

7

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Irtisano sopimuksesi kun muutat pois. Jos teillä ei ole avioehtoa niin omistat talosta puolet se on kiinteistö ei osake. Osakkeet ovat irtainta omaisuutta kiinteistö ei ole. Tee sopimusten purku ajoissa.

• Anonyymi

Avioliitossa on puolisoiden kesken voimassa nykyisen avioliittolain mukaan omaisuuden erillisyyden periaate. Tämä tuli voimaan 1930. Sitä ennen puolisoiden omaisuus oli yhteistä.

Puoliso siis omistaa yksin nimissään olevan asunnon. Jos tulee avioero, vähemmän omsitava puoliso voi saada tasinkoa toiselta puolisoista. Emme tiedä tässä puolisoiden keskinäisiä varoja, joten kumpi aikanaan mahdollisesti maksaa tasinkoa toiselle, jää avoimeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Avioliitossa on puolisoiden kesken voimassa nykyisen avioliittolain mukaan omaisuuden erillisyyden periaate. Tämä tuli voimaan 1930. Sitä ennen puolisoiden omaisuus oli yhteistä.

Puoliso siis omistaa yksin nimissään olevan asunnon. Jos tulee avioero, vähemmän omsitava puoliso voi saada tasinkoa toiselta puolisoista. Emme tiedä tässä puolisoiden keskinäisiä varoja, joten kumpi aikanaan mahdollisesti maksaa tasinkoa toiselle, jää avoimeksi.

Omaisuuden jaossa saat puolet talon hinnasta. Mutta sano heti irti sopimukset ja muuta pois.

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

😋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­­o­­m­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17773567L

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Irtisanot sopparit. Viimeistään aivan heti kun se on myyty. Mutta voit sen tehdä vaikka heti.

• Anonyymi

Miten onnistuit saamaan nimiisi liittymät muutettuanne, ilmeisesti täältä kysymällä?

• Anonyymi

Vesiliittymän sain nimiini kun siirsimme vesilaskut tulemaan minulle sen jälkeen kun puolisoni kyvyttömyys hoitaa raha-asioitaan selvisi minulle. Sähköliittymä varmasti on puolisoni nimissä edelleen, mutta sähkösopimukset minun nimissä samasta syystä kuin vesiliittymä ja -sopimukset.
        Poissulkeva avioehto meillä on, kumpikin pitää omat velkansa ja omaisuutensa.

Selvittelin noiden juoksevien kulujen osalta, että esim. vesimaksujen kanssa tilanne on se ettei sopimuksetonta tilaa voi olla: joko minä jatkan niiden maksamista kunnes taloon tulee uusi omistaja tai yritämme saada sen puolisoni nimiin takaisin.
        Sähköliittymän kanssa kun on pakkohuutokaupasta ja okt, ei sähköliittymää voi sulkea. Vaihtoehdot samat kuin vesiliittymän kanssa tai sitten mittarin poisto ja ylläpitosähkö taloon. Silti kustannuksista vastaa se kenen nimissä sopimukset on, eli minä.

Ei sitä osaa ajatella siinä vaiheessa kun yrittää vain kantaa vastuun perheen taloudesta, että miten vaikeisiin tilanteisiin voikaan joutua tahtomattaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      22
      4864
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      20
      3935
    3. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      2311
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      34
      2134
    5. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      1928
    6. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      15
      1818
    7. En ole koskaan kokenut

Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka
      Ikävä
      19
      1547
    8. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1471
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1175
    10. Kerranki asiat oikein

Ilkka ja muut pienpuolueeet...teitte hyvän työn kun valitsitte pätevän henkilön virkaan eikä kepulle passelia!! Jatkakaa
      Haapavesi
      10
      1094
    Aihe