145000km ajettu hyny. miksi kun kääntyy jyrkästi/loivemmin vähän vauhdikkamasti syttyy mootori häiriövalo ja tehot vie vähäx ajax ? muuten loistava kaara.
HUNDAI I 40 V.2013
15
467
Vastaukset
- Anonyymi
ja jää tää mootori häiriö valo vakituisesti päälle
- Anonyymi
Lue vikakoodit niin pääset jäljille mistä suunnalta se ongelma mahdollisesti löytyy.
- Anonyymi
saman vuotinen auto 1 40 myös .sama homma ja myös mootoriääni nakuttava lämipänä. mistähän johtuu ?
- Anonyymi
Lienee 1.6 GDI?
Noissa on se kuuluisa GDI moottoreiden ongelma, eli ventiilien vahva karstoittuminen ja ajanmyötä konerikko. Bensa ja äljy eivät pese ventiilien yläosia samalla tavalla kuin MPI moottoreissa. Tämä ongelma on tuttu kaikille Mitsubishin GDI:n omistaneille, Hyundai jatkoi tämän Gasoline Direct Injection tekniikan käyttöä, mutta suurin ongelma jäi edelleen korjaamatta.
- Anonyymi
"vähäx ajax ?"
Opetelle ensin kirjoittamaan, hanki sen jälkeen ajokortti jne. - Anonyymi
3kk.taistelua jää nää viathan sietä tuli: ! Lienee 1.6 GDI?
Noissa on se kuuluisa GDI moottoreiden ongelma, eli ventiilien vahva karstoittuminen ja ajanmyötä konerikko. Bensa ja äljy eivät pese ventiilien yläosia samalla tavalla kuin MPI moottoreissa. ! myös benspumppu puhdistetiin+suodatin+puolat4 kpl.tta. karsttunut kansi täysin ja maihin joku veti mut se meni minulta ohi. nyt kunnossa mut, kyl se tosta tosi äkkiä lähtee minulta. kiitos kaikille asiallisille vastaajille ... !- Anonyymi
Arvasin että GDI ja karstoittuneet venttiilit.. Paljonko autolla on ajettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvasin että GDI ja karstoittuneet venttiilit.. Paljonko autolla on ajettu?
Ymmärtääkseni hyundain koneet ei ole pahimmasta päästä kartoittuvia (toki varmasti likaantuu enemmän kuin mpi). Ainakin itsellä oli aiemmin ongelmia skodan suorasuihkutuksen kartoittumisessa ja näitä keskusteluja oli palstat täynnä (siinä uskon syynä olleen longlife öljyt?). Nyt omalla 1.6 i40 on ajettu 225tkm eikä vielä ole ongelmia (koputetaan puuta). Pienempään karstoittumiseen vaikuttaa myös se että käyttää laadukasta oikeantyyppistä öljyä ja vaihtaa riittävän usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtääkseni hyundain koneet ei ole pahimmasta päästä kartoittuvia (toki varmasti likaantuu enemmän kuin mpi). Ainakin itsellä oli aiemmin ongelmia skodan suorasuihkutuksen kartoittumisessa ja näitä keskusteluja oli palstat täynnä (siinä uskon syynä olleen longlife öljyt?). Nyt omalla 1.6 i40 on ajettu 225tkm eikä vielä ole ongelmia (koputetaan puuta). Pienempään karstoittumiseen vaikuttaa myös se että käyttää laadukasta oikeantyyppistä öljyä ja vaihtaa riittävän usein.
Samoilla moottoreilla noi Kiankin autot kulkee. Hyundai ja Kia ovat samaa konsernia.
Hyundai emoyhtiönä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtääkseni hyundain koneet ei ole pahimmasta päästä kartoittuvia (toki varmasti likaantuu enemmän kuin mpi). Ainakin itsellä oli aiemmin ongelmia skodan suorasuihkutuksen kartoittumisessa ja näitä keskusteluja oli palstat täynnä (siinä uskon syynä olleen longlife öljyt?). Nyt omalla 1.6 i40 on ajettu 225tkm eikä vielä ole ongelmia (koputetaan puuta). Pienempään karstoittumiseen vaikuttaa myös se että käyttää laadukasta oikeantyyppistä öljyä ja vaihtaa riittävän usein.
Noi VAG konsernin huoltovälit ovat aivan sairaita, ainoastaan myyntivaltti!
Markkinoille tuli viime vuoden lopulla API SP luokitus jonka on tarkoitus "korjata" näitä LSPI ja karstoittumisongelmia. GDI koneiden öljynvaihtovälit pitäisi puolittaa jonnekin 10tkm tuntumaan. Itse harkitsin 1.4 - 1.6 T-GDI koneista autoa aikoinaan, mutta päädyin ihan perus MPI versioon ja olen ollut tyytyväinen, ei tehokas mutta täysin riittävä ja ongelmaton. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Arvasin että GDI ja karstoittuneet venttiilit.. Paljonko autolla on ajettu?
145000km
- Anonyymi
Ettet vain sekoita ajonvakautuksen valoa moottorin häiriövaloon. Ajonvakautus ottaa tehot pois, jos se tulkitsee, ettei kuski hallitse autoaan.
- Anonyymi
en.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en.
Onko käytetty polttonesteen seassa puhdistavia kemikaaleja.
Ei olisi kallis investointi koettaa niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko käytetty polttonesteen seassa puhdistavia kemikaaleja.
Ei olisi kallis investointi koettaa niitä.Jos tuo ongelma tulee vain mutkassa, niin minulle tulee mieleen että bensapumppu vetää ilmaa.
Imuputken liitos falskaa josta seuraa se, että kun bensan pinta laskee riittävän alas, esim kurvissa, siitä liitoskohdasta vedetään ilmaa järjestelmään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406933
- 323908
- 453290
- 342854
- 162672
- 372228
- 162176
- 412113
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482057- 391980