Vantaallakin asustelee talviajan sorsaparvia, ressukoita joilla ei enää ole muuttovaistoa. Jotkut tädit tms. ovat vuosikymmenten ajan ruokkineet niitä ja niiden jälkeläiset eivät enää osaa muuttaa syksyllä tästä ankeasta jäämaasta etelään.
Vantaan kaupunki on töykeästi kieltänyt lintujen ruokinnan, vaikka sorsat ja pikkulinnut tarvitsevat apuamme. Höpötetään vain hysteerisesti rotista.
Vantaalla olen ainoana maamme paikkakuntana myös törmännyt agressiivisiin MIESpuolisiin ruokinnasta huutaviin tyyppeihin. Olen ruokkinut Vantaalla sorsia liki 10 v. ajan ja vain lumi- ja pakkaskaudella, kun vesistöt ovat jäätyneet uhkaavasti eikä vedestä löydy enää ravintoa. Joka talvi joku keski-ikäinen mies on tullut karjumaan ja huutamaan viereen ettei saa ruokkia. Muutama on tullut aivan liki, aivan kuin aikoisivat lyödä, ja yksi uhkasikin hakata ja otti valokuvia minusta uhaten laittaa ne poliisille. Olen todennut että nämä sorsat syövät nälissää joka ikisen siemenen mitä niille laitan, eikä rotille jää yhtään mitään, kuten ei olekaan jäänyt. Ei auta, nämä karjujat jatkavat uhkaillen
Oletteko törmänneet tällaisiin agressiivisiin, selkeästi itse pahoinvoiviin tyyppeihin?
Vantaalla vihataan talvehtivia sorsia
Anonyymi-ap
1
274
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225404- 264657
- 282661
- 342314
- 372058
- 152008
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191637- 121571
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons241360- 151306