Vaiettu keskustelu

Anonyymi-ap

Haluaisin mielipiteitä sangen ikävästä aiheesta, puolison alkoholin käyttö. Toinen osapuoli juo, täyttää alkoholistin oireet. Viikottainen, usean päivän humalajuominen. Kun kerron läheisimmille ystävilleni asiasta, kysyttäessä mitä kuuluu, ei aiheesta haluta kuulla, eikä kysyä, vaikka haluaisin kertoa tuntemuksiani, joka helpottaisi omaa oloani. Aihe sivuutetaan täysin, aivan kuin koko ongelmaa ei olisi. Ei ole kysytty myöhemminkään mitään, kun olen maininnut saamistani mustelmista. Tuntuu ikävältä pitää asiaa vain oman pään sisällä. Siis, miksi tämä aihe on ohituskaistalla?

7

166

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei useimmat puutu toisten asioihin. Tai puuttuu kyllä ja nähdään mörköjä siellä, missä niitä ei ole. Eli huomataan vaan epäolennaiset. Ihmiset, joska välittää aidosti, ne on kiinnostuneita muustakin ku hyvistä jutuista. On mukana hyvissä ja huonommissa. On tukena kun tarvii, auttaa ja ei sitä tarvi edes pyytää. Joten ihmettelen sun ystäviä.

• Anonyymi

Onko alkoholistien puolisoille jotain ryhmiä joissa voi hakea vertaistukea?
      Alkoholismi ei parane puhumalla tai kuuntelemalla muiden mielipiteitä tai ajatuksia.
      Voimia elämääsi.

• Anonyymi

Hoh hoijaa näitä alkoholista valittajia, kukaan ei koskaan mieti sitä seikkaa, miksi joku juo. Onko oma käytöksesi asiallista, naputatko joka asiasta, luuletko itse olevasi täydellinen ihminen, oletko hyvä kumppani vai syyllistätkö vain toista ja lopuksi, kerää kamasi ja lähde pois, jos pitää vain vali vali.

• Anonyymi

Mies on johtaja ?

• Anonyymi

Oikeinko mustelimia, ai kauheeta.
      Olisit hyvä ihminen vedellyt takaisin, et toisellakin ois ollu.

• Anonyymi

Miksi olet sellaisen kanssa? Jos häiritsee toisen liiallinen juominen ja hän tekee mustelmia sulle niin jätä se.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7515
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4143
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      56
      2426
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2358
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40