Jos maksaa toisen puolesta laskun, voi joutua maksamaan lahjaveroa. Koskeeko sama myös sakkoja? Eli jos joku maksaa sakot toisen puolesta, niin joutuuko sakotettava maksamaan lahjaveroa? Tai kai siinä on joku raja. Ei kai niin isoja sakkoja ole olemassakaan, että menisi yli 4999 euron...?
t. Ablo Icazzo
Sakot ja lahjavero (?)
2
348
Vastaukset
- Anonyymi
Ei liene mitään perustetta olla tulkitsematta sitä lahjaksi.
Päiväsakkojärjestelmässä on aika helppoakin suurituloisen saada yli 5 k€ sakot, mutta niillä tuloilla tuskin tarvitaan lahjoittajaa avuksi. - Anonyymi
Me tuossa lahjoiteltiin kavereiden kanssa aikoinaan niin että henkilö A lahjoitti minulle asunto-osakkeen, minä lahjoitin henkilölle B käytetyn polkupyörän ja henkilö B lahjoitti minulle asunto-osakkeesta maksuun pannun lahjaveron (alle 5000€) maksamalla sen suoraan verottajalle. Minä, A, B ja verottaja olivat tyytyväisä kun asiat hoitui muuten hyvin paitsi B:lle kävi aika huonosti kun joutui onnettomuuteen sen käytetyn polkupyöräni kanssa, mutta hengissä sentään selvisi kolarista linja-auton kanssa. Polkupyörä tosin meni tuhannen päreiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod224554- 203685
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy4052417- 272121
- 342014
Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2391969- 351784
- 151698
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191497- 121351